SB128, 4 speaker souncard

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik heb ergens nog een SB128 liggen met een 4 speaker output (1 van de eerste modellen) Is deze op dezelfde manier te gebruiken als een SB-live1024 ?
Ik bedoel dus kan deze onder een DVD ook 4 speaker signaal geven ?

Daarnaast heb ik plannen om op de HCC een 5.1 kaart te kopen. De standaard Live5.1 kost nog net geen 100 piek en de Audigy schijnt iets van 170 piek te kosten. Nu staat er wel een test op tweakers maar ik zie niet echt een reden om voor een duurdere Audigy te gaan :?

De kans dat ik meer ermee ga doen dan standaard geluid weergeven en via een line-in opnemen is erg klein.

Wie helpt mij met deze keus, of zijn er andere betere alternatieven voor dezelfde prijs ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je directX installeert kunnen sommige DVDplayers zoals bv PowerDVD je geluid over 4 speakers afspelen.

Het heeft weinig zin om een dure Audigy te kopen tenzij je misschien nog wat doet met firewire.
De kwaliteit van de meeste geluidskaarten ligt op hetzelfde niveau en zeker bij Creative betaal je 50% meer voor de naam :r
je hebt meer aan een paar goeie boxen en een matige kaart dan aan een goeie kaart een matige boxen.

[off-topic]
En DirectSound is heel beroerd want alle hardware-accelleratie die je door een goeie kaart krijgt wordt vrijwel nooit benut omdat spellen de software-emulatie gebruiken.
Direct3D is wel goed maar DirectSound is echt heel beroerd wat betreft het gebruiken van de hardware.
[/off-topic]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Die review op tweakers gaat over de Audigy Platinum, een kaartje van 5 a 6 honderd gulden. Een normale Audigy kost zonder software net onder de 200,- denk ik. Ik zou alleen voor de Audigy gaan als je een fanatieke gamer bent. Audigy heeft namelijk de 3d geluidstechniek voor spellen van de toekomst: EAX advanced HD. Ik ben bang dat die SB128 niet werkt met 4 speakers maar daar durf ik verder niks over te zeggen. Een vriend van mij heeft de nieuwe versie en die is ook voor 4 speakers (hij is alleen een beetje een zeikerd, ik mag het niet testen door een setje speakers eraan te hangen :( )

Dus als het je alleen om DVD gaat: koop voor 100,- een Live! 5.1 en daarbij een setje DTT2200 voor 250,- dan ben je voor 350,- weer helemaal bij :)

• memphis
  • Laatst online: 11:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 20:17 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Die review op tweakers gaat over de Audigy Platinum, een kaartje van 5 a 6 honderd gulden. Een normale Audigy kost zonder software net onder de 200,- denk ik. Ik zou alleen voor de Audigy gaan als je een fanatieke gamer bent. Audigy heeft namelijk de 3d geluidstechniek voor spellen van de toekomst: EAX advanced HD. Ik ben bang dat die SB128 niet werkt met 4 speakers maar daar durf ik verder niks over te zeggen. Een vriend van mij heeft de nieuwe versie en die is ook voor 4 speakers (hij is alleen een beetje een zeikerd, ik mag het niet testen door een setje speakers eraan te hangen :( )

Dus als het je alleen om DVD gaat: koop voor 100,- een Live! 5.1 en daarbij een setje DTT2200 voor 250,- dan ben je voor 350,- weer helemaal bij :)
Thanx, een enkele keer speel ik wel een game maar daar is een volledig 3d geluid niet zo belangrijk voor mij.

En als speakerset heb ik al een leuke:
Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/products/graphics/J9902.gif

Er zijn mensen die mij een GOD vinden