Terratec DMX XFire 1024 en winXP; reboot automat.

Pagina: 1
Acties:

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Met winXP en een Terratec DMX XFire 1024 kaart erin geeft win Xp soms rare errors, bv.:
hij schakelt zichzelf uit zonder een waarschuwing,
hij is trager (als je proggies start en winamp draait,
start het proggie langzamer op en gaat de mp3 storen), laatst toen ik rebootte ging hij piepen en hield hij na
een powerdown en 2 reboots pas op met piepen
heeft iemand een id???
alvast tnx

mijn sys:
AMD-TB@1Ghz_ASUS-A7Pro_512MB@133Mhz_Terratec-DMX_XFire1024
en natuurlijk Windows XP Professional (NL)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
Nieuwste drivers (3056) al geprobeerd? Mochten die niet goed werken, dan kun je de drivers voor de Hercules Fortissimo II (v1.02) installeren. Voor veel mensen (waaronder ik) werken die namelijk beter dan de Terratec drivers.

Die spontane reboot wordt trouwens veroorzaakt een 'system failure'. WinXP (en 2000) herstarten namelijk automatisch als zo'n system failure plaats vindt. Die automatische reboot kun je uitzetten in de eigenschappen van mijn computer, 'Advanced' tab, 'startup and recovery' (geen idee hoe dat in de nl versie van XP heet). Als je je system event log controleert, staan daar waarschijnlijk wel events van die system failures.

• delirium
Kijk hij werkt perfect maar veroorzaakt gewoon een reboot want uit de mindump kan ik vissen dat het aan de DMX ligt, want er staan allemaal dingen over sound en DMX bij de geheugen adressen, die nieuwste drivers heb ik dus al en die hercules drivers heb ik dus net gelezen dat die je geluid juist verneuken?! dus verder geen id(-en)?

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 07:15
nou bij mijn update van deze soundkaartje, deed die 3x rebooten voordat ik normaal verder kon met het updaten van driver. :( Ik d8 zelfs dat mijn comp naar de knoppen was.

• delirium
niemand een id? moet ik maar gewoon een Platinum of Audigy halen?????
zo ja welke van de 2 en verschilt dat veel???