[JS/CSS] Dynamisch Tabel met Onclick Row probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een dynamische selectlist te maken waarvoor ik diverse JavaScripts gebruik. Het voorbeeld is te zien op onderstaand url:

http://verwijderddomain.nl/GoT/test.html

Hetgeen wat ik wil laten gebeuren tijdens onclick binnen een rij:

- Hightlight de gehele rij
- een andere layer laden met de details de geselecteerde.

Het PROBLEEM is echter dat als er iets geselecteerd is (nu werkt dat met checkbox) het onmouseover event ervoor zorgt dat de highlight verdwijnt en dat mag niet gebeuren!!

Daarnaast heb ik nog een ander probleem en dat is dat na het klikken van een checkbox de actie niet meteen plaatsvindt!? (stukje code daarvoor komt bij Hotmail vandaan en daar werkt het wel direct).

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem, wil er namelijk iets moois van maken...

[ Voor 8% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:38 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

scrollbar is mooi :)

maar goed, ik zou zeggen, doe bij de onmouseout ook checken of de checkbox gechecked is.
[flauw] wordt heel wat afgecheckt ;) [/flauw]

Zo ja, color="x", zo nee color="y"

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
scrollbar is mooi :)
Dank daarvoor, doe er ook erg mijn best voor.
maar goed, ik zou zeggen, doe bij de onmouseout ook checken of de checkbox gechecked is.
Dat is een mogelijkheid waar ik nog niet aan had gedacht, ik had hiervoor eigenlijk meer naar de sourcecodes van hotmail gekeken. |:(

Ik kan het natuurlijk wel op die manier die jij voorsteld oplossen.

En bij onmouseover de check doen of de checkbox gecheckt is. Zo ja, Classname niet aanpassen en zo nee, classname aanpassen.
Zo ja, color="x", zo nee color="y"

[ Voor 6% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:38 ]

• drm

drm

f0pc0dert

Op woensdag 21 november 2001 15:59 schreef rwoudsma het volgende:
Begrijp ik niet :?
En bij onmouseover de check doen of de checkbox gecheckt is. Zo ja, Classname niet aanpassen en zo nee, classname aanpassen.
Jij begrijpt het heel best.
Maar ik geloof aan je voorbeeldje te zien dat het eerder is:

Zo ja, Classname aanpassen naar "aangevinkte-tabelregel-class-bij-mouseout" en zo nee aanpassen naar "niet-aangevinkte-tabelregel-class-bij-mouseout"

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
[quoteZo ja, Classname aanpassen naar "aangevinkte-tabelregel-class-bij-mouseout" en zo nee aanpassen naar "niet-aangevinkte-tabelregel-class-bij-mouseout"
[/quote]

Ja, maar eigenlijk wil ik nog wat anders! Ik wil namelijk dat als er op een list item wordt geclickt, dat er een detailvenster wordt getoont, net zoals in mijn eerste versie welke ik had gemaakt:

http://verwijderddomain.nl/GoT/DynamicDB.html

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk functies van de select list over te nemen....

Ik ben aan de nieuwe versie begonnen omdat het select ding niet meerdere kolommen ondersteunt :(

Hoop dat de goeroes in deze groep nog suggesties hebben wat ik kan doen!?

[ Voor 13% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:39 ]

• drm

drm

f0pc0dert

Als je meerdere statements in je event (bijv. onClick) wilt, kun je kiezen:

1: je maakt een aparte functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>

function klikkerdeklik ( welkeDan )
{
   doeEensDatMet ( welkeDan );
   EnDoeDanOokEvenDitMet ( welkeDan );
}
</script>

<a href="#" onClick="klikkerdeklik ( 'identifier' );"><blabla id="identifier"></a>
               ^
               Hier roep je dus de functie aan die je daarboven gedefinieerd hebt

2: Je scheidt het zaakje gewoon door punt-komma's
code:
1
2
3
4
5
<a href="#" onClick="document.getElementById [ 0 ].focus(); document.getElementById [ 1 ].focus ();">bladibla</a>
               ^                        ^ ^
               |                        | \Statement 2
               |                        \Punt-koma (statement-delimiter)
               \Statement 1

HTH

~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
UPDATE:
-------

ben gisteravond nog eventjes aan het knutselen geweest en het ziet er alweer wat beter uit:

http://verwijderddomain.nl/GoT/test.html

Het doet nu al meer en meer wat ik wil, maar nu heb ik nog de volgende problemen:

Als er een checkbox is gemarkeerd krijgt de tabelrow de kleur 'Blauw' als achtergrond. Maar als er dan met de muis weer over de tabelrow wordt gegaan veranderd de tabelrow naar geel (bij MouseOver) en naar wit (bij MouseOut).

Bij MouseOut moet deze echter weer terug gaan naar 'Blauw' omdat het checkboxje gemarkeerd is.

Dit moet dan het zelfde werken voor de OnClick, de bepaalde TableRow moet dan een bepaalde achtergrondkleur hebben om aan te geven van welke persoon je de details bekijkt.

Hier de JavaScript bestanden:

http://verwijderddomain.nl/GoT/scripts/RecordSet.js
http://verwijderddomain.nl/GoT/scripts/general.js

http://verwijderddomain.nl/GoT/scripts/scrollbar.js
(gedownload van http://www.xs4all.nl/~peterned)

[ Voor 22% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:40 ]

• drm

drm

f0pc0dert

Op donderdag 22 november 2001 10:08 schreef rwoudsma het volgende:
UPDATE:
-------

ben gisteravond nog eventjes aan het knutselen geweest en het ziet er alweer wat beter uit:

http://www.geocities.com/rwoudsma/Aldfaer/test.html

Het doet nu al meer en meer wat ik wil, maar nu heb ik nog de volgende problemen:

Als er een checkbox is gemarkeerd krijgt de tabelrow de kleur 'Blauw' als achtergrond. Maar als er dan met de muis weer over de tabelrow wordt gegaan veranderd de tabelrow naar geel (bij MouseOver) en naar wit (bij MouseOut).

Bij MouseOut moet deze echter weer terug gaan naar 'Blauw' omdat het checkboxje gemarkeerd is.

Dit moet dan het zelfde werken voor de OnClick, de bepaalde TableRow moet dan een bepaalde achtergrondkleur hebben om aan te geven van welke persoon je de details bekijkt.

Hier de JavaScript bestanden:

http://www.geocities.com/rwoudsma/Aldfaer/scripts/RecordSet.js
http://www.geocities.com/rwoudsma/Aldfaer/scripts/general.js

http://www.geocities.com/rwoudsma/Aldfaer/scripts/scrollbar.js
(gedownload van http://www.xs4all.nl/~peterned)
okay, ik gaat ff een kijkje nemen...
greetz,

Ruben
Daar mag je mee kappen. Zie ook de FAQ

~ Gottfried Leibniz

• drm

drm

f0pc0dert

Nu zie ik ongeveer welke kant je opwilt.

Maar waarom doe je het dan met een checkbox :?

en niet "gewoon" met een link?

~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Nu zie ik ongeveer welke kant je opwilt.
Beginnen we elkaar dan toch een beetje te begrijpen...
Maar waarom doe je het dan met een checkbox :?

en niet "gewoon" met een link?
Dat met die checkbox is ervoor dat je bijvoorbeeld meerdere personen kan aanvinken en voor deze een printbare versie ervan tonen in een popup window als de persoon daarom verzoekt.

Dit kan binnen genealogie erg handig zijn als je bijvoorbeeld binnen de stamboom meerdere personen ziet welke jij zou willen uitprinten. Hoef je alleen maar een vinkje te zetten en op 'print selected persons' te klikken.

Tenminste dat was mijn idee...

• drm

drm

f0pc0dert

Op donderdag 22 november 2001 10:18 schreef rwoudsma het volgende:

[..]

Beginnen we elkaar dan toch een beetje te begrijpen...
[..]

Dat met die checkbox is ervoor dat je bijvoorbeeld meerdere personen kan aanvinken en voor deze een printbare versie ervan tonen in een popup window als de persoon daarom verzoekt.

Dit kan binnen genealogie erg handig zijn als je bijvoorbeeld binnen de stamboom meerdere personen ziet welke jij zou willen uitprinten. Hoef je alleen maar een vinkje te zetten en op 'print selected persons' te klikken.

Tenminste dat was mijn idee...
Zit wel wat in...

Maar dat staat in principe los van degene die "geselecteerd is", toch? Je laat toch per selectie maar 1 tabel met details zien?

* drm flanste net even wat in elkaar van wat hij in zijn hoofd had...

even voor het idee:
http://home.conceptsfa.nl/~gerardvh/got/melpertje.html

~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Nog ff een (CSS) vraagje...

Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat er mooi lijntje om het scrollstuk kunnen komen....

Zelf heb ik de lijn aan de linkerkant gekoppeld aan de:
code:
1
<div class="Personlist" id="Personlst">

Het probleem is dat deze layer scrollbaar is en hij dus de border-top en border-bottom alleen toont als ik respectievelijk boven/onder ben.

De Personlist wordt getoont vanuit het totaal layer en deze heeft een CLIP welke het zicht op de Personlist layer toont.

Snappen jullie het nog :?

Kijk maar ff naar de source... wellicht snappen jullie het dan...

• drm

drm

f0pc0dert

Op donderdag 22 november 2001 15:12 schreef rwoudsma het volgende:
Nog ff een (CSS) vraagje...

Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat er mooi lijntje om het scrollstuk kunnen komen....

Zelf heb ik de lijn aan de linkerkant gekoppeld aan de:
code:
1
<div class="Personlist" id="Personlst">

Het probleem is dat deze layer scrollbaar is en hij dus de border-top en border-bottom alleen toont als ik respectievelijk boven/onder ben.

De Personlist wordt getoont vanuit het totaal layer en deze heeft een CLIP welke het zicht op de Personlist layer toont.

Snappen jullie het nog :?

Kijk maar ff naar de source... wellicht snappen jullie het dan...
Je zou een lege layer eronder kunnen plaatsen met scrollayer positie top-1 en left-1 en width +2 en height +2, en die layer dan een border:1px solid #000000 geven...

ff kijken....

zoiets:
css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#totaal {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size:11px;
    position:absolute;
    left: 20px;
    top:20px;
    clip:rect(0,260,300,0);

z-index:2;
}

#borderLayer {
    left: 19px;
    top:19px;
      width:262px
      height:302px;

z-index:1;

border:1px solid #000000;
}

dacht ik aan...

~ Gottfried Leibniz

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
offtopic:
ik volg het topic niet helemaal maar ik klikte ff op die voorbeeld linkjes, en nou zag ik bij deze link een load schermpje,
volgens mij is dit een klein beetje over genomen van
Raad voor Cultuur.nl maar dat komt natuurlijk door dat het een demootje is, okay okay, (ik wou je er alleen op betrappen)

:) no offence

die site zit wel vol met javascripts enzo, das handy

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
ik volg het topic niet helemaal maar ik klikte ff op die voorbeeld linkjes, en nou zag ik bij deze link een load schermpje,
volgens mij is dit een klein beetje over genomen van
Raad voor Cultuur.nl maar dat komt natuurlijk door dat het een demootje is, okay okay, (ik wou je er alleen op betrappen)

:) no offence
Klopt, vond het idee wel grappig! Wil het gaan gebruiken, maar moet nog ff wat ander verzinnen...
die site zit wel vol met javascripts enzo, das handy
Is wel of niet handy?? En over welke site praat je dan?? Cultuur.nl is btw gemaakt door collega...

[ Voor 6% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:40 ]

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Op vrijdag 23 november 2001 09:02 schreef rwoudsma het volgende:

Is wel of niet handy?? En over welke site praat je dan?? Cultuur.nl is btw gemaakt door collega...
behoorlijk javascript expert moet dat zijn dan, of heb ik gewoon een lage norm,
ps, ik moest daar wat grafische aanpasinkies in (cultuur.nl) doen, vandaar dat het me meteen opviel :)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
ps, ik moest daar wat grafische aanpasinkies in (cultuur.nl) doen, vandaar dat het me meteen opviel :)
De site ziet er wel OK uit en is opzich een hele andere opzet dan de normale pagina's die je ziet....
Pagina: 1