[JS]Clipboard in Form plakken

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als ik data op het Clipboard heb staan, is er dan een mogelijkheid om het in een form te plakken op het moment dat de pagina actief wordt? :?

Een soort van onload="document.formulier.invoerveld.execcommand.paste()'" ofzo.. ik weet dat het kan, en dat "execcommand.paste" heb ik uit:

[topic=256745/1/25]

gehaald, maarja, ik znap er niet veel van, gebruik ik het wel goed? :+

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

doe eens lief, doe eens linkje :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Linkje??
ik heb wel de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html><head><title>Titel</title></head>
<body bgcolor="black" onload="document.formulier.invoerveld.execCommand(Paste)">

<form name="formulier">
<input name="invoerveld" size="38">
<input type="button" value="KNOP! :)" onClick="wattiemoetdoen, werkt al.. :)">
</form>
</body>
</html>

Ik wil dus in document.formulier.invoerveld de inhoud van het klembord krijgen.. :\

Hier is meer info te vinden van MS:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/commandids.asp

maar dat znap ik dus niet :(

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

code:
1
2
<textarea>blabla</textarea>
<button onClick="document.execCommand ( 'Paste' );"></button>

maar dat werkt alleen wanneer je ook daadwerkelijk text selecteert in de textarea... (of inputfield, whatever...)

* drm is niet zo'n held in MSHTML

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:13 schreef drm het volgende:
code:
1
2
<textarea>blabla</textarea>
<button onClick="document.execCommand ( 'Paste' );"></button>

maar dat werkt alleen wanneer je ook daadwerkelijk text selecteert in de textarea... (of inputfield, whatever...)

* drm is niet zo'n held in MSHTML
Nou nee. Een nadeel van ExecCommand is nog dat het af en toe wat probleempjes oplevert met de rest van je layout. Voorbeeld is ExecCommand('InsertImage')

Selecteer je niet eerst je contenteditable region, dan wordt je plaatje als een soort van layer ergens op een andere plek neergedonderd tenzij........... je goed gebruikt van de hiervoor ontworpen parameter selectable="no"

Wat je kunt doen is om eerst een focus op je textarea uit te voeren en daarna de ExecCommand. Dat zou het moeten doen.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

kijk ook eens naar window.clipboardData.getData(), bijv.:
[topic=234714/1/25]

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1