Toon posts:

Probleem met Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Compaq pc. Ik heb hem vorige week geformatteerd, omdat de harde schijf verstopt begon te zitten. Toen ik vervolgens dmv de Quickrestore cd probeerde de boel weer aan de praat te krijgen lukte dat niet. Hij geef steeds aan Insert Quick restore CD. Nu kan ik dus niks meer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groeten,
Lucas Benschop

Verwijderd

je heb waarschijn lijk de D: ook gewist hier staan bij veel compaqs de recovery bestanden op die nodig zijn voor de installtie hoe ik heb heb op gelost... gewone windows geinstaleerd werk weer oke....

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar wanneer krijg je die fout dan? Met opstarten ervan of ergens middinin.

Verwijderd

Compaq's gebruiken een aparte partitie voor het programma waarmee je je CMOS-instellingen kunt wijzigen. Ook zonder deze partitie zou een quickrestore CD moeten werken. Het feit dat hij specifiek vraagt naar een quickrestore CD geeft ook al aan dat het probleem ergens anders zit.

Ik zou zeggen bel compaq op en vraag 't ze. Je hebt destijds veel-te-veel geld betaald voor die computer en de reden daarvoor wordt vaak 'service' genoemd. Gebruik die ;)

(mijn gok: je quickrestore-CD is naar z'n grootje of je stopt de verkeerde CD er in)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:17 schreef hezik het volgende:
Je hebt destijds veel-te-veel geld betaald voor die computer en de reden daarvoor wordt vaak 'service' genoemd. Gebruik die ;)
Service van compaq??

Ze zuigen aan alle kanten gek.

Verwijderd

Dan heb jij er duidelijk geen ervaring mee..

Nee de service van Compaq is niet alles maar met dit soort problemen weten ze echt wel raad hoor.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik weet het, deze reply si heel laat, maar staat geen e-mail bij. Ik weet namelijk de oplossing, want heb het zelf ook gehad. Heb bij mijn compaq een brander gezet en toen gaf hij elke keer de error dat die quik restore cd erin moet. Hij schakelt dan steeds tussen je cd-rom speler en brander en dat gaat fout, omdat de cd maar in 1 cd speler kan zitten. Je kan 2 dingen doen.

Brander effe loshalen en na setup weer aansluiten (heb ik gedaan)
Of bij met een andere pc een kopie maken van de cd zodat je in beide cd-rom spelers een brander hebt

Suc6 :)

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:16

Roy

Hobbies?

Ik heb hier ook een compaq staan (tsja, ik weet het.. :( ), en als ik hem ga formatteren lukt het dan om hem zonder de quickrestore cd te installeren, want de cd zet veels te veel onzin op de harde schijf. En de drivers van bv. videokaart, kan ik de dan van die cd afplukken?

Inderdaad...

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 22:00 schreef Roy het volgende:
Ik heb hier ook een compaq staan (tsja, ik weet het.. :( ), en als ik hem ga formatteren lukt het dan om hem zonder de quickrestore cd te installeren, want de cd zet veels te veel onzin op de harde schijf. En de drivers van bv. videokaart, kan ik de dan van die cd afplukken?
Je kunt, zeker weten, de boel formatteren en dan windows er op zetten. Bel vantevoren ff met de helpdesk en vraag ze je de specs ff kunnen mailen. Drivers van de cd afplukken lukt vaak wel als e weet waarna je zoekt. Gewoon op, bijvoorbeeld, conexant, sis :r of texas instruments ( firewire ) zoeken. Vraag ook vooral ff naar de mobo-chipset en dl i.i.g. ook de nieuwste biosupdate

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Je hebt niet toevallig een extra hd, brander DVD speler oid er later bij in gebouwd? Daar kan de quickrestore niet tegen namelijk.....success

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:16

Roy

Hobbies?

Op donderdag 22 november 2001 22:38 schreef goodriddance het volgende:

[..]

Je kunt, zeker weten, de boel formatteren en dan windows er op zetten. Bel vantevoren ff met de helpdesk en vraag ze je de specs ff kunnen mailen. Drivers van de cd afplukken lukt vaak wel als e weet waarna je zoekt. Gewoon op, bijvoorbeeld, conexant, sis :r of texas instruments ( firewire ) zoeken. Vraag ook vooral ff naar de mobo-chipset en dl i.i.g. ook de nieuwste biosupdate
Okay, thanx. Dan ga ik dat volgende week maar eens proberen. Ik maak voor de zekerheid wel een volledige backup, is toch maar 5Gb.

Inderdaad...

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Misschien staat de cd-rom niet als opstart-medium. Kun je wel in de cmos komen? Zo niet, dan moet deze eerst worden aangemaakt. Compaq zet een groot gedeelte hiervan op de harde schijf. Dit doe je met behulp van diskettes. (deze kun je downloaden van compaq.com) Wanneer dit gebeurt is, zet je de boot-sequence op cd-rom, floppy, HDD.

Dan moet die cd-rom erin. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47
Je compaq-quickrestore partitie moet wel op d: staan he.
Dus niet op e: of f: maar op d:

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:19 schreef scipot het volgende:

[..]

Service van compaq??

Ze zuigen aan alle kanten gek.
ahum... blijkbaar ben jij in zijn geheel niet bekend met Compaq.. Was dat wel het geval geweest, dan had je geweten dat Presario pc's waarschijnlijk zuigen maar dat Compaq zich daar amper op richt. Compaq heeft een van de grootste wereldwijde service organisaties die er bestaat en daar merk je als particulier niks van. Heb je bijvoorbeeld weleens niet kunnen pinnen omdat er geen enkele pin automaat in je omgeving werkt ? Waarschijnlijk niet, terwijl dat soort dingen toch echt allemaal door een Compaq systeem gedaan worden. En zo zijn er nog veel meer andere dingen op te noemen.. Dus zou je echt denken dat Compaq's service slecht is? Denk na voor je wat roept...

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
ik wens je veel suc6, je zult het nodig hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.

Er was bij de oplevering een brander ingezet en vorige week hebben we er een externe brander bijgezet. Ik denk echter dat het probleem ligt bij de Restorecd. Als het goed is krijgen we binnekort een nieuwe. Inmiddels hebben we Windows 95 geinstalleerd, want een Windows 98 cd hebben we nog niet. Dat win 95 werkt overigens redelijk nu. Wel zeurt hij bij het opstarten steeds om bestandjes die hij niet kan vinden.

Groeten,
Lucas
Pagina: 1