Wake On Ring

Pagina: 1
Acties:

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Ik heb een systeempje met een MSI 6340L3 moederbord.
En nu zou ik graag willen dat de pc aangaat als ik naar de pc bel. De modem is aangesloten en werkt goed. De Wake On Ring staat aan in de BIOS, maar nog gaat de computer niet aan als ik bel. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Heb je een externe modem?
Het lijkt me dat alleen interne modems (die blijven functioneren als de pc in stand-by staat) deze funtie kunnen ondersteunen.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Denk dat je hier wel wat aan kan hebben.

Veel suk7. :)

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 15:16 schreef Atomsk het volgende:
Het lijkt me dat alleen interne modems (die blijven functioneren als de pc in stand-by staat) deze funtie kunnen ondersteunen.
Interne modem.....
Denk dat je hier wel wat aan kan hebben.
Dat is toch voor als de pc in low-power state staat???
Bij mij moet de pc helemaal uit staan.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Omdat er bij ATX altijd spanning op je mobo blijft staan, moet hij volgens mij gewoon kunnen opstarten op een bepaald signaal, maar als je ff zou kunnen doorgeven wat voor modem je hebt? Met een WinModem gaat het zoiezo niet lukken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 15:16 schreef Atomsk het volgende:
Nee hoor, ik heb een externe modem, en per ongeluk had ik die functie aanstaan in m'n bios, en de PC ging mooi aan als ik gebeld werd :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 09:05 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Omdat er bij ATX altijd spanning op je mobo blijft staan, moet hij volgens mij gewoon kunnen opstarten op een bepaald signaal, maar als je ff zou kunnen doorgeven wat voor modem je hebt? Met een WinModem gaat het zoiezo niet lukken.
Dynalink zooi geloof ik....maar hij herkent hem als Lucent WinModem :). Misschien wel handig als ik de goede drivers installeer (WinXP)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op donderdag 22 november 2001 11:58 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb een externe modem, en per ongeluk had ik die functie aanstaan in m'n bios, en de PC ging mooi aan als ik gebeld werd :)
Weet ik dat ook weer. :)

Wat ook meespeeld is trouwens je voeding. Deze moet een voldoende 5V kunnen leveren als je pc uitstaat om de interne modem/netwerkkaart van stroom te voorzien. Niet alle voedingen blijken dit te kunnen. En tenlotte moet je modem natuurlijk wake-up ondersteunen en dat heeft niks met windows "drivers" te maken..

_██_
(ಠ_ృ)

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 15:59 schreef Atomsk het volgende:

[..]
...En tenlotte moet je modem natuurlijk wake-up ondersteunen...
Ik heb nog wel een andere modem liggen. Een Trust Communicator 56k. Weet iemand of die het wel ondersteunt?

Verwijderd

Volgens mij moet je of een externe of 'n 'echte' isa modem hebben.. je kan geloof ik voor die wake on ring ook een irq ofzo instellen, wat dus 't irq van die seriele poort of van je interne modem moet zijn :)
Maar hoor 't graag als 't je wel lukt ;)
Pagina: 1