[LFS] gettext probleem

Pagina: 1
Acties:

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb een probleem met gettext in mijn Linux From Scratch systeem. Ik heb een serie bash scripts gemaakt om linux met alles wat ik erbij wil volledig van source te compileren, maar het gaat vaak ergens bij bepaalde gnome paketten fout. Ik krijg dan een melding dat tw_BIG.po illegale tekens bevat. Ik heb gettext 0.10.38, 0.10.39 en 0.10.40 geprobeert, en ze werken allemaal niet goed. Ze geven niet allemaal dezelfde foutmeldingen maar wel allemaal foutmeldingen. Iemand een oplossing?

Ik geloof dat ik niet 0.10.35 kon gebruiken, maar ik weet niet meer waarom, ik dacht dat dat was omdat hij niet met gcc-3.0.2 gecompileerd kan worden, maar ik weet het niet zeker.

Of zit ik op het verkeerde spoor en ligt dit helemaal niet aan gettext?

Verwijderd

Ik heb op mijn Slackware 8.0 bak met gcc 2.95-3 deze problemen niet gehad met allerlei versie van LFS (incl 3.0 final). Misschien toch compiler kwestie :?

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Nee, geen compiler kwestie. Ik probeerde het eerst de hele tijd met gcc-2.95.3 maar het probleem was hetzelfde. Behalve dan dat ik niet gettext-0.10.35 wilde gebruiken. Maar ik weet niet meer de reden daarvan, ik weet niet of dat was omdat hij niet compileerde met gcc-3.0.2 of om een andere reden. (Ik was de hele tijd al van plan om naar 3.x over te stappen)

gcc-3.0.2 kan ik trouwens wel aanraden, die genereert een stuk beter geoptimaliseerde code. En als je een athlon of duron hebt kan je ook nog -march=athlon meegeven en dat krijg je athlon specifieke code. Dit kon natuurlijk altijd al voor PI/II/III maar niet voor athlon.