Toon posts:

Layers in Netscape 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een layer gemaakt waarin een pagina wordt geladen.
Dit wordt netjes in in de layer geladen. Echter als je nu op een link klikt in de layer dan wordt die link in de hele browser geladen en niet, zoals ik wil, in die layer. De rest van de pagina blijft dus zoals die was.

stukje code:
--------------------------------------------------
var url = "http://www.tweakers.net";
var ns4= (document.layers);
var nn6= (document.getElementById && !document.all);
var ie4= (document.all && !document.getElementById);
var ie5= (document.all && document.getElementById);

function loadSource(id) {
___if (ns4) {
______lyr = document.layers.id
______lyr.load(url, lyr.clip.width)
___}
}

Weet iemand of het mogelijk is om binnen een layer van pagina naar pagina te gaan via de links die in de pagina staan?

Verwijderd

waarom probeer je het niet met iFrame en iLayer? Daarmee kan je src aangeven, en die kan je weer met javascript aanpassen....

Trouwens, aan de hand van je topictitel begrijp ik dat je het probleem alleen hebt in nn4????

Verwijderd

Topicstarter
IFRAME werkt niet voor Netscape 4. Om de eerste keer dus een pagina in die layer te stoppen leverd geen problemen op. Echter, als je in de pagina, binnen die layer, op een link klikt, wordt die link in de gehele browser gestopt. Dus niet langer in alleen de layer en dat is niet de bedoeling. Kan ILayer dit mischien wel?

Verwijderd

Topicstarter
jrs,

het probleem is niet om een pagina in een layer te laden.
Dat lukt namelijk. Echter, op het moment dat je op een link klikt in de layer, dat is dus in de pagina die in de layer staat, dan wordt die link in de volledige browser geopend en niet in de layer.

Er is dus een browser [b] en een pagina [p1]. Pagina [p1] staat in browser [b]. in pagina [p1] staat een layer [L]. In deze layer wordt een pagina [p2] geladen. Tot dusver gaat alles goed. Nu wordt er op een link [LINK] geklikt in pagina [p2], die dus in die layer [L] staat. De link [LINK], in pagina [P2] die in layer [L] staat wordt nu geopend in de browser [b] en niet in de layer [L]. Als resultaat zie ik dus niet meer de eerste pagina [p1] met de layer [L] maar de pagina waar de link [LINK] naar verwees.

Ik wil echter dat de pagina waar de link [LINK] naar wees, in de layer [L] komt.

Het probleem is dus niet het laden van een pagina in een layer in netscape 4 maar het "surfen" binnen die layer.

Verwijderd

ja, dat had ik ook begrepen...Daarom kwam ik ook met ilayer, dit is de iFrame variant voor netscape. Die google search, tja die had ik gewoon even snel gezoch, en ik zag dat daar meer mensen waren met een soortgelijke vraag....(niet echt gekeken of het heel bruikbaar was)

Je kan in je code Gewoon
code:
1
2
3
<iFrame><iLayer>
bladiebladie
</iLayer></iFrame>

doen, aangezien onbekende tags door de brwsr worden genegeerd.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ik vind het vrij logisch dat een link [A] die op een pagina [P] binnen een layer [L] staat opent in de hele browsers [B] en niet in die layer [L] Hou moet die link [A] nou weten dat ie die layer [L] moet aanspreken als die dat anders ook nooit doet [.] Dat zal je dus allemaal met die loadSource [S] functie [F] moeten doen, maar dat zal moeilijk gaan als je geen controle [C] hebt over wat er in die layer [L] geladen wordt.

Leest wel makkelijk he, al die []'s.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1