Lucht-uitlaat onderin de kast ??

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een AOpen HQ48, die ik voorzien heb van goede lucht-circulatie.
Aan de voorkant van de kast (onderin) heb ik een fan die de kast inblaast, en bovenin onder mijn voeding blaast een fan de lucht eruit. Volgens de FAQ heb ik dan een goede circulatie.
Nu heb ik ook nog een Iceberg Justcooler liggen voor in een pci-slot te proppen.
Verstoort dit de luchtcirculatie niet, en heeft hij wel nut als hij in mijn onderste pci-slot komt te zitten ??

Dan wordt de situatie in mijn kast zoals te zien in onderstaande afbeelding :

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/eaahmtrphhe

Hij kan natuurlijk de koude lucht die onderin wordt ingevoerd er zo weer uitblazen.
Wie heeft hier nog wat tips over ??

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

lijkt me niet erg nuttig, aangezien warme lucht naar boven gaat, en die onderste cooler dan hoofdzakelijk koude lucht naar buiten blaast.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Als je er plaats voor hebt dan zou ik die cooler onder je videokaart hangen.(Je kan het beste 1 slot tussen je cooler en videokaart openlaten.) Heb ik zelf ook gedaan.

:)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:20 schreef MuTTLeYs het volgende:
Nu heb ik ook nog een Iceberg Justcooler liggen voor in een pci-slot te proppen.
Verstoort dit de luchtcirculatie niet, en heeft hij wel nut als hij in mijn onderste pci-slot komt te zitten ??
Ik zou die PCI slot cooler niet onderin plaatsen, want dan trek je inderdaad de koude lucht weg. Plaats 'm boven je AGP-slot als het kan en anders onder je videokaart. Dan heeft het tenminste nut *D

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Als je die kast nou rondrijdt in huis, wordt het dan ook een beetje schoon?

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 28-11-2025
Op woensdag 21 november 2001 14:34 schreef Dr. Vork het volgende:
Dit is nou echt een antwoord waar ik iets aan heb.
Ik zal mijn vrouw aan het werk zetten :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:34 schreef Dr. Vork het volgende:
Hehe lol een programeerbare stofzuiger met nog een beetje geluk ook een geintegreerde mijnenveger! 8-)

Verwijderd

Ik zelf heb 3 harddisk collers naast elkaar van iceberg
1 outtake bovenop me kast en 1 links aan de zijkant van me kast de airflow is vind ik goed er komt nog 1 fan aan de voorkant om aan te zuigen en er komt er nog 1 aan de achterkant als outtake.

de temp van me cpu is met 2 coolers erbij met 6 a 7 graden omlaag gegaan

Verwijderd

Hij zou nut kunnen hebben als je hem bijvoorbeeld plaatst onder je videokaart, dan kan je die weer iets verder overklokken, maar verder is het eerder slecht dan goed.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

die pci-slot fan ombouwen dat hij naar binnen blaast!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Op woensdag 21 november 2001 14:24 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Ik zou die PCI slot cooler niet onderin plaatsen, want dan trek je inderdaad de koude lucht weg. Plaats 'm boven je AGP-slot als het kan en anders onder je videokaart. Dan heeft het tenminste nut *D
Humm??? :? De meeste mensen hebben toch geen slot boven hun AGP-slot zitten?? Tenminste, ik dacht het niet...

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:44 schreef Mottebelke het volgende:
Humm??? :? De meeste mensen hebben toch geen slot boven hun AGP-slot zitten?? Tenminste, ik dacht het niet...
Niet een slot op je mobo, maar bij sommige kasten heb je boven de AGP-slot nog een slot (ik ben de naam ervan kwijt) en daar kan je dan die cooler plaatsen :)

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op donderdag 22 november 2001 10:31 schreef snoei het volgende:
die pci-slot fan ombouwen dat hij naar binnen blaast!
hmmmm ... Ik heb ook zo'n dingekke onder me videokaartje zitten ... is misschien wel een leuk idee, lucht van buitenaf zuigen ...
Ik heb toch all een blorb op me vga dinkie zitte.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:44 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Die kan je toch gewoon ff 1 maken. >:)
Pagina: 1