Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
maar ik was dit weekend op een lanparty en daar liet iemand mij zijn gf3 mod zien, hij had de er het een en ander afgesoldeerd iets van de ecc bullshit ofzo.
nu gaf zijn gf3 een veel scherper beeld!! zag er wel stoer uit het was zo netjes gedaan dat ik 2x moest kijken wat ie nou gedaan had
Hij zal de filters eraf gehaald hebben en deze doorverbonden hebben waardoor je inderdaad wat scherper beeld krijgt.
Alleen een nadeel heb je hierdoor, en dat is dat je videokaart gaat fungeren als een zender en dus stoort op bepaalde frequenties.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Hij zegt ook niet dat de ECC er af gesoldeerd is, maar de ECC bullshit, dus dat kan ook de ECC filters zijn... en dat klopt dusOp woensdag 21 november 2001 14:23 schreef Rick2001 het volgende:
ECC is niet iets wat je ergens af kunt solderen hoor.
Hij zal de filters eraf gehaald hebben en deze doorverbonden hebben waardoor je inderdaad wat scherper beeld krijgt.
Alleen een nadeel heb je hierdoor, en dat is dat je videokaart gaat fungeren als een zender en dus stoort op bepaalde frequenties.
EDIT: Dit is dus niet wat ik bedoel te gaan doen... ik wil het geheugen-voltage verhogen, om het geheugen verder te kunnen overklokken...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Succes
* AaroN heeft namelijk zelf geen GF3 maar wel vaak met mobo's geknutseld
ECC filters bestaan niet.Op woensdag 21 november 2001 14:38 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat de ECC er af gesoldeerd is, maar de ECC bullshit, dus dat kan ook de ECC filters zijn... en dat klopt dus
EDIT: Dit is dus niet wat ik bedoel te gaan doen... ik wil het geheugen-voltage verhogen, om het geheugen verder te kunnen overklokken...
Die filters zijn er niet om errors te corrigeren. Leer je stuff.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
't zijn SemTech SC1175 regulators, dat staat ook in dat artikel... maar ik vroeg me af of iemand het nut ervan al getest had (sites overdrijven nog wel eensOp woensdag 21 november 2001 14:43 schreef AaroN het volgende:
Kun je niet kijken welke voltage regulators op dechip aanwezig zijn en hiervan dan de specs opzoekenMeestal zijn het universele componenten die ze hiervoor gebruiken, dus die 'iedereen' kan kopen, dus zal er ook wel een beschrijving van zijn op de website van de farbikant (zoals bijv SemTech).
Succes
* AaroN heeft namelijk zelf geen GF3 maar wel vaak met mobo's geknutseld
Jongen, jij wil ook altijd je gelijk hebben he? Zo maak je je echt niet populair hoor!Op woensdag 21 november 2001 15:26 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
ECC filters bestaan niet.
Die filters zijn er niet om errors te corrigeren. Leer je stuff.
Verwijderd
Ik vind het wel altijd cool als iemand dat dan weer doet, vooral die lui die dat als eerste gaan doen. Krijg je net je nieuwe Geforce3 TI 500 binnen begin je eerst creatief met je soldeerbout dat ding te bewerken.
En je raad het al, dat was DaBit weer met zijn how to. als je hem even zoekt via de search kan je hem zo vinden. Hij had een asus.Op woensdag 21 november 2001 14:20 schreef IceFlame het volgende:
Ik kan zelf zo'n unit niet eens betalen laat staan dat ik eraan ga zolderen
maar ik was dit weekend op een lanparty en daar liet iemand mij zijn gf3 mod zien, hij had de er het een en ander afgesoldeerd iets van de ecc bullshit ofzo.
nu gaf zijn gf3 een veel scherper beeld!! zag er wel stoer uit het was zo netjes gedaan dat ik 2x moest kijken wat ie nou gedaan had
Voltage verhogen leidt vrijwel altijd tot hogere stabiele frequenties, je geheugen zal altijd wel wat hoger willen als je het voltage verhoogt, maar hoeveel blijft natuurlijk afhankelijk van de chippiesOp woensdag 21 november 2001 20:53 schreef Demoniac het volgende:
[..]
't zijn SemTech SC1175 regulators, dat staat ook in dat artikel... maar ik vroeg me af of iemand het nut ervan al getest had (sites overdrijven nog wel eens)
[..]
Bij semtech kun je hele referenties downloaden van die chips, weet je precies wat je kunt modden aan die regulators