Toon posts:

Workstation kan Server-hostname niet vinden & vs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
* Infrastructuur:
Het netwerk bestaat voornamelijk uit W2k (Advanced) Servers en workstations. Verder zijn er enkele NT-bakken te vinden.

Er zijn twee -W2k Adserv.- DNS servers, waarvan server#1 de primaire DNS, en server#2 secundaire DNS.

Verder is er een -W2k Serv.- Master Domain Controller die tevens WINS-server is.

Voor de rest nog een W2k workstation voor beheer netwerk.

* Probleem:

1) W2k Workstation kan DNS Server#1 niet pingen op hostname, wel op IP#.

Routing staan wel goed op workstation. Zowel pingen op IP als hostname naar andere servers wel goed !

2) (vanaf) DNS Server#1 kan NIET pingen op hostname noch IP# naar andere "workstations #1".

Wel lukt 't om naar andere workstations te pingen!

* Opmerking:
Zat ooit te kl**ien op de WINS-server tewijl 'k niet precies wist wat ik deed . Had toen onbewust enkele verwijzingen naar "workstations #1" verwijderd. Dom dom doem Letop: WINS-server staat op de Master Domain Controller!

Vraag:

- Nu rijst m'n vraag, hoe kan ik de hostname-geval fixen, zónder een pc opnieuw tevoorzien van W2k?
- Zal ik op de WINS een "Verify Database Consistency..." check doen...?
- of moet ik iets doen met de DNS server...?

HELP !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ehm, waarom post je dit in hardware algemeen :?

Maargoed, op die DNS#1 zit sowieso iets goed fout.. Als je al niet op IP kunt pingen!?

Ga daar eerst eens naar kijken!

Overigens kun je de DNS ook opnieuw installeren zonder W2K opnieuw te installeren toch?!

Verwijderd

Topicstarter
Werk bij een bank...en ik wil 't systeem zo heel mogelijk houden.

Overigens kan ik wel pingen OP IP-NUMMER
dus bijv.: ping 10.10.10.1
maar niet op hostname, bijv.: ping dnsserver

Bovendien, ik heb dit topic reeds bij de juiste categorie gepost, maar niemand replyde :( vandaar dat ik het hier -expres- post.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 21 november 2001 14:06 schreef STOP het volgende:
2) (vanaf) DNS Server#1 kan NIET pingen op hostname noch IP# naar andere "workstations #1".
Tja, hieruit begreep ik dat je dus niet kunt pingen op IP..

Ik neem aan dat de workstations via DHCP geconfigureerd worden, en dus zo ook de goede dns/wins instellingen krijgen?

En wordt er nu dynamic dns gebruikt!?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

->[ANS]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

waarschijnlijk staat op w2k pro's geen wins of dns server aangegeven. vul dit in bij je netwerk/tcp/ip eigenschappen, of stel je PRIMARY (niet master) domain controller in als dhcp server en geef die gegeven mee aan de workstations.
wil je dat niet, kan je je lmhosts file aanpassen voor netbios name resolution.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou, ik heb 't maar een LMhost aangemaakt en geimporteerd, en dat werkt (natuurlijk).

Ik vraag me nu af, waar die gegevens bewaard wordt, wanneer we een lmhost importeren.

Dank voor hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, Dynamic updates en alle snufjes die bij W2k bijkomt kijken :Y)
Op woensdag 21 november 2001 14:48 schreef Twynn het volgende:

[..]

Tja, hieruit begreep ik dat je dus niet kunt pingen op IP..

Ik neem aan dat de workstations via DHCP geconfigureerd worden, en dus zo ook de goede dns/wins instellingen krijgen?

En wordt er nu dynamic dns gebruikt!?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:08 schreef STOP het volgende:
Ja nou, ik heb 't maar een LMhost aangemaakt en geimporteerd, en dat werkt (natuurlijk).

Ik vraag me nu af, waar die gegevens bewaard wordt, wanneer we een lmhost importeren.

Dank voor hulp.
hoe bedoel je dat: lmhosts importeren :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, via de Properties van je TCP/IP protocol, onder het tabblad WINS en weer daaronder " [Import LMHOSTS...] "
Pagina: 1