Mijn netwerkje
Verwijderd
Je wil een variabele eenmalig een bepaalde waarde geven? Hmm, dan doe je toch $variabele = de_eenmalige_waarde;
Maar je bedoelt vast iets anders, probeer ajb iets duidelijker te zijn!
Maar je bedoelt vast iets anders, probeer ajb iets duidelijker te zijn!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? define("constante",1); echo constante; // // Geeft 1 weer. // En het klopt je mag geen $ ervoor plaatsen het is namelijk geen variable! // ?> |
http://nl.php.net/manual/nl/language.constants.php
http://nl.php.net/manual/nl/function.define.php
Programmer - an organism that turns coffee into software.
daar lees ik als eerste:Op woensdag 21 november 2001 14:11 schreef LuCarD het volgende:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <? define("constante",1); echo constante; // // Geeft 1 weer. // En het klopt je mag geen $ ervoor plaatsen het is namelijk geen variable! // ?>
http://nl.php.net/manual/nl/language.constants.php
http://nl.php.net/manual/nl/function.define.php
alle volgende keren dat deze pagina geopent wordt moet de waarde met 1 kunnen worden opgehoogd.Constanten lijken erg op variabelen, behalve dat constanten moeten worden gedefineerd met de define() functie, en dat ze later niet meer kunnen worden veranderd.
helaas kan het niet met auto_increment ofzo omdat er meerdere records het zelfde getal krijgen
Mijn netwerkje
Verwijderd
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dan is dit toch de bedoeling:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? if(deze pagina is al eerder geopend vandaag) { #niets } else { - zoek de waarde van de variabele op ($variabele) en dan: $variabele = $variabele + 1;} ?> |
bijna het isOp woensdag 21 november 2001 14:19 schreef HaaJee het volgende:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dan is dit toch de bedoeling:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 <? if(deze pagina is al eerder geopend vandaag) { #niets } else { - zoek de waarde van de variabele op ($variabele) en dan: $variabele = $variabele + 1;} ?>
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? if(deze pagina is nog nooit geopend) { maak $variabele } else { $variabele++; } ?> |
Mijn netwerkje
Als je probeert een teller te maken, dan is het toch iets ingewikkelder dan dat je hier denkt.. Je kunt namelijk geen variabelen zomaar doorgeven aan andere pagina's..
Verdiep je eens in db's of in bestanden (Doe maar het laatste eigenlijk)
Wil je per gebruiker tellen? Dan moet je eens naar cookies of sessions kijken.
Verdiep je eens in db's of in bestanden (Doe maar het laatste eigenlijk)
Wil je per gebruiker tellen? Dan moet je eens naar cookies of sessions kijken.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? session_start(); $teller++; session_register("teller"); echo $teller; ?> |
Bedoel je misschien zoiets?
Verwijderd
Het probleem is waarschijnlijk dat iedere unieke bezoeker de teller met 1 op moet hogen. Misschien kan je iets opslaan (bestandje of db) en dit steeds ff uit laten lezen, vergelijken met IP-adressen, enzovoorts enzovoorts.
zucht ...
try this:
btw: een id alfanumeriek maken
brrrrr
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? if $softid = "" { $softid = "1"; } ?> |
try this:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? if $softid == "" { $softid = "1"; } ?> |
btw: een id alfanumeriek maken
Verwijderd
Dus ik heb het verkeerd begrepen 
Ok dan voor de PHP/MySQL oplossing zou je hier kunnen beginnen te kijken : PHPFreakz handleiding voor statistieken. Dat is een redelijk te begrijpen simpel statistieken scriptje.
Ok dan voor de PHP/MySQL oplossing zou je hier kunnen beginnen te kijken : PHPFreakz handleiding voor statistieken. Dat is een redelijk te begrijpen simpel statistieken scriptje.
exodus: met jouw oplossing kan je VEEL MEER doen dan alleen bijhouden of een page bezocht is .. ook door wie en wanneer enzo,.. errug leuk, 't gebruik van sessionsOp woensdag 21 november 2001 15:13 schreef Exodus het volgende:
Dus ik heb het verkeerd begrepen
Verwijderd
Klopt, maar het scheelt uitleggen hoe je met een db connect, queries doet en resultaat verwerkt. Want dat staat er in principe allemaal wel bij in.
/me is in dat opzicht een lui kreng.
Maar als ikker er niet uitkomt wil ik het ook wel uitleggen ...
edit: Of heb jij een idee hoe je een globale var bijhoudt zonder filetje of db? Als dat zo is blijft /me aandachtig luisteren
/me is in dat opzicht een lui kreng.
Maar als ikker er niet uitkomt wil ik het ook wel uitleggen ...
edit: Of heb jij een idee hoe je een globale var bijhoudt zonder filetje of db? Als dat zo is blijft /me aandachtig luisteren
cookieOp woensdag 21 november 2001 15:21 schreef Exodus het volgende:
Verwijderd
Dat zou per gebruiker zijn, niet alle gebruikers opgeteld.
Dus geen "Totale hits" zeg maar.
Of heb ik cookieles gespijbeld?
klopt, per gebruiker ; per pagina...Op woensdag 21 november 2001 15:26 schreef Exodus het volgende:
Dat zou per gebruiker zijn, niet alle gebruikers opgeteld.
maar aangezien topicstarter zelf verder totaal niet uitlegt wat ie met dat stukkie koot wil doen, blijft 't raden naar de 'beste' oplossing ...
je zou ook een urlencoded variable mee kunnen sturen vanaf 't moment dat je op de site zit. gewoon achter ieder url plakken, maar ja, da's ook rot
Verwijderd
/me had "eenmalig een variabele aanmaken" opgevat als globaal, dus voor iedereen dezelfde var.
Maar je hebt verder helemaal gelijk.
"6 weken geen sex !? dan trek ik niet!" ... 't is maar hoe je instelling is
't ligt er aan hoe je die 'eenmalig' interpreteert .. eenmalig in 1 script ? in 1 sessie ? in 1 jaar ? in 1 dag?Op woensdag 21 november 2001 15:34 schreef Exodus het volgende:
/me had "eenmalig een variabele aanmaken" opgevat als globaal, dus voor iedereen dezelfde var.
't is dat btw ..
Pagina: 1