Cookie?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:02
Voor mijn winkel moet ik hebben dat hij als je op de winkel kar klikt, de variables opslaan, zodat je die later ken bekijken, en kan wijzigen(Bestelde producten verwijderen), kan ik dat het beste met cookies doen of zou dat anders moeten :?

Verwijderd

Een cookie is een goede optie, je kan natuurlijk ook de gegevens laten wegschrijven in de database, met (bijvoorbeeld) de sessie_id.

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 14:07 schreef HaaJee het volgende:
Een cookie is een goede optie, je kan natuurlijk ook de gegevens laten wegschrijven in de database, met (bijvoorbeeld) de sessie_id.
Ja maar welke is nou het makkelijkst (Maken en gebruik), de cookie of die andere

Verwijderd

Tja, dat hangt van jou af. Persoonlijk ga ik altijd voor het opslaan in databases,omdat je dan niet met verloop van gegevens zit, en je toch precies kan zien wat je klanten hadden willen bestellen.

Cookies zijn echt heel eenvoudig, maar misschien wil je toch liever alle data aan jouw kant houden?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Dat is een keuze die je zelf moet maken....

Ik zou voor database gaan, iets lastiger te maken maar wel meer mogelijkheden!

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• jenne
Waar zou ik een kleine start kunnen vinden, zodat ik in iedergeval iets heb om te beginnen :?

Verwijderd

Ik zou de search adviseren...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

of de manual misschien?
cookies zijn niet zo moeilijk

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 14:25 schreef D2k het volgende:
of de manual misschien?
cookies zijn niet zo moeilijk
Ik heb besloten, de database, want die was beter toch??
Maarja nou moet ik ergens heen, en die search helpt ook niet echt :(

Verwijderd

Nou zijn wij gelukkig de kwaadsten niet ;).

Database: mysql? En hoe ga je die aanspreken? PHP? Mooi! Dan heb je (in mijn ogen) de ideale combinatie. Laat even weten waar je gebruik van maakt, want over (bijvoorbeeld) ASP en Access kan ik weinig nuttigs melden...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op woensdag 21 november 2001 14:31 schreef Decapitator het volgende:

[..]

Ik heb besloten, de database, want die was beter toch??
Maarja nou moet ik ergens heen, en die search helpt ook niet echt :(
Je hebt in 6 minuten besloten dat je de database gaat gebruiken en gezocht....

Hmmmm... dan ben je heel snel in het zoeken.... :+ :+

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 14:37 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Je hebt in 6 minuten besloten dat je de database gaat gebruiken en gezocht....

Hmmmm... dan ben je heel snel in het zoeken.... :+ :+
Nee dat scheen beter, veiliger te zijn dus daar heb ik voor gekozen, of is dat niet zo :? maar nu ga ik zoeken hoe en wat, maar dat wil nog niet echt lukken |:(

Verwijderd

*kick*. Check mijn post! En je moet natuurlijk niet ál te makkelijk opgeven he!

• D2k

D2k

Op woensdag 21 november 2001 14:07 schreef HaaJee het volgende:
dit bedoel ik us

cookies/sessions + db

Verwijderd

Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar met de botte bijl sla je slechts deuken :)

Ja, dat geldt nog steeds: A)Cookies B)sessions en databases. JIJ moet kiezen, en DAN kunnen we verder zien of je meer hulp nodig hebt.

Zeg het maar!

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 14:51 schreef HaaJee het volgende:
Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar met de botte bijl sla je slechts deuken :)

Ja, dat geldt nog steeds: A)Cookies B)sessions en databases. JIJ moet kiezen, en DAN kunnen we verder zien of je meer hulp nodig hebt.

Zeg het maar!
B :)

Verwijderd

Het juiste antwoord! Door voor de honderdduizend. Misschien weet je al alles van mysql en PHP. Dus maak je een tabel, waarin je alle gegevens op wil slaan, en door het klikken op het winkelwagentje wordt dat ook gedaan.

Daar moet wel iets over te vinden zijn toch

• D2k

D2k

download anders gewoon een shop en kijk hoe ze het daar doen :)

je hoeft het wiel uiteraard niet zelf te gaan uitvinden als het niet nodig is

programmeurs moeten op de goede manier lui zijn

Verwijderd

Om andere twijfelaars over de streep te trekken, een ander groot voordeel van sessies/db is dat als iemand iets aanklikt en deze wordt weggeschreven wordt je aan de volgende klant kan laten zien : Totale voorraad, in reservering (optelling van dat product in alle sessies) en Beschikbaar (Totaal - In reservering = Beschikbaar).
Het is een beetje lullig als iemand een shopt en ziet dat een product er is en even later is dat product weg, omdat de klant na hem binnen een minuut de hele winkel door was en dat product voor z'n neus heeft weggesnaaid.
(Zo zijn er nog wel meer voordelen, maar deze vind ik persoonlijk wel heel handig)

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 14:57 schreef D2k het volgende:
download anders gewoon een shop en kijk hoe ze het daar doen :)

je hoeft het wiel uiteraard niet zelf te gaan uitvinden als het niet nodig is

programmeurs moeten op de goede manier lui zijn
Ja maar waar vandaan, ik heb geen idee waar je die dingen vind |:(

• D2k

D2k

[topic=152278/1/25] :Z

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Is al tig keer behandelt en je kan zelf ook nadenken wat de voors en tegens zijn, imo volledig nutteloos topic wat al te uit en te na besproken is.

• raptorix
Maar ff voor je gezocht omdat jij het kennelijk te veel moeite vind om zelf 2 woorden in te tikken:

Ik heb er redelijk wat ervaring mee, ik denk dat je even een paar dingen moet afwegen en dat zijn
-beveiliging
-snelheid
-informatie

Uiteraard zou je alles client site kunnen maken dit is wat sommige shops doen maar is nogal link, vaak doen bepaalde proggies waarmee je shops kunt creeren dit, alles via cookies en javascript dus.

Een beter manier is om een combinatie van clientsite cookies en server side informatie te gebruiken, een hoop shops gebruiken deze manier, meestal word het artikelid & aantal via cookies opgeslagen bij de client, via asp/sql worden de cookies uitgelezen en de juiste artikelen uit de DB erbij gezocht.

Dan is er nog de manier die veruit het beste is in mijn ogen, wanneer de gebruiker je site entered geef je hem een unieke id, in je database creeer je een table die alle shoppingbag items bijhoud aan de hand van de unieke key die de gebruiker toegewezen is, in deze table zet je ook voor het gemak even een smalldatetime field zodat je elke dag even de rotzooi kunt opruimen, in deze table hou je dus userkey,productid,quantity en date bij op moment dat user uit checkt, of ze shoppingbag wilt bekijken doe je een eenvoudige query op de table met zijn userid, hou wel rekening dat je dit beter niet met een access database kunt gaan doen, want die wordt al snel langzaam, zelf zou ik je adviseren om Sqlserver te gebruiken als je dit echt in de praktijk wilt gebruiken(voor een oefening kan je uiteraard wel access gebruiken).

Hou voorts rekening met een goede error handling in je shoppingbag (geen negatieve getallen of breuken ), misschien nog een tip, probeer zoveel mogelijk functionaliteit ook daadwerkelijk in functies te leggen, je zult merken dat het je dan een stuk makkelijker afgaat.

• jenne
Op woensdag 21 november 2001 15:27 schreef raptorix het volgende:
Is al tig keer behandelt en je kan zelf ook nadenken wat de voors en tegens zijn, imo volledig nutteloos topic wat al te uit en te na besproken is.
Ja hallo :( ik lees ook niet alles, ben druk aan het werk :7

• raptorix
Op woensdag 21 november 2001 15:29 schreef Decapitator het volgende:

[..]

DIT is je werk, als je programmeur bent is het eerste wat je doet je afvragen:

-heb ik de code al
-heeft mijn collega de code al
-staat de code ergens op internet
-staat er een soortgelijke code op internet
-staat er iets in mijn boek
-ok zelf maken, waar vind ik documentatie
-shit ik looop vast, mijn collega vragen
-POSTEN OP GOT IK KOM ER ECHT NIET UIT.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:29 schreef Decapitator het volgende:

[..]

blijkbaar heb je ook niet de FAQ gelezen...
niemand kan het hele forum lezen, dat wordt ook zeker niet verwacht, maar wat wel van je verwacht wordt is dat je eerst zoekt in de search of je iets nuttigs kan vinden... Hoeft niet alleen op GoT, maar ook google. Je helpt ons ook niet echt om je te helpen, het enige wat je vraagt is hoe het moet...
Vertel eerst eens wat je al kan, (als je alleen PRINT "hello world"; kan dan weten we wel een goede site) en wat je al aan code af hebt. Ook waar je vast loopt.
Ik vraag me trouwens af of je wel genoeg ervaring hebt om een internet winkel op te zetten. Om een goede, veilige en handig bruikbare winkel op te zetten moet je wel wat kennis hebben. Aangezien je niet weet hoe je iets in een db moet zetten raad ik je aan eerst wat andere projectjes te doen, een gastenboek maken om leren om te gaan met een db bijvoorbeeld.
Dit is trouwens niet lullig bedoeld, maar een tip...

Je kunt ook niet na 1 autorijles de formule 1 winnen :)

Verwijderd

Je kunt ook niet na 1 autorijles de formule 1 winnen :)
Je kan F1-2000 blijven oefenen natuurlijk ;)

• jenne
Ik heb nu zo'n standard ding gedownload, maar dan krijg ik het volgende:

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /opt/guide/www.bijencomputers.nl/HTML/php/printers.php3:3) in /opt/guide/www.bijencomputers.nl/HTML/php/printers.php3 on line 16

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /opt/guide/www.bijencomputers.nl/HTML/php/printers.php3:3) in /opt/guide/www.bijencomputers.nl/HTML/php/printers.php3 on line 16

wat houd dat nou precies in? :?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik stel voor dat je even in de manual gaat kijken of bijvoorbeeld op de foutmelding gaat zoeken op google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.