Windows 2000 Server weigert toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 19:45
Ik heb een Windows 2000 Server als PDC ingericht (met DHCP & DNS, enz.) - draait SP2.

Nu is het zo dat ik toch behoorlijk heb zitten klooien om DHCP goed werkend te krijgen.
Nu lijkt dit gelukt te zijn, test-werkstation (Windows 98) ontving een IP adres. Nu heb ik één van de 2 NIC's (degene die NIET gebruikt wordt) een ander IP adres gegeven, en toen kreeg het werkstation geen toegang meer.

Nadat ik het IP had teruggezet, kon het werkstation nog niet aanmelden.

De scheept af met de melding: 'Het opgegeven domeinwachtwoord is onjuist of toegang tot de aanmeldingsserver wordt geweigerd.'

Ligt dit aan m'n NIC, de DHCP instellingen of iets anders, ik kan geen oplossing vinden. Ook de boeken die ik heb lossen wel problemen op, maar dit zijn in de aard van geen ping-reply, etc.

Ik kom hier niet verder mee, en ik moet deze PC vrijdag opleveren bij de klant, dus enige haast is wel geboden.

Een ieder bedankt voor hun hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57

m0nk

16-09-2003 15.15

als ik het goed begrijp heb je dus 1 nic in die client die een ip adres heeft gekregen, en de andere nic heb je een ander ip adres gegeven? Of zie ik het nu verkeerd??

Probeer eens je client opnieuw in je domein te hangen anders.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heb je die 2e kaart een adres in hetzelfde subnet gegeven.
Dan KAN dhcp daar deze range gaan uitdelen.
Inmiddels heb je hem teruggezet.
Probeer deze nic eens te disablen en doe een
ipconfig /renew op die 98 machine.
Uuuhh 98 is winipcfg geloof ik.

rgrds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
Opnieuw in domein hangen haalt niets uit.
2e NIC is uitgeschakeld -> zit er eigenlijk alleen in als backup (dmv Dynamic Access van 3COM --> misschien ligt het hieraan).

En ipconfig werkt ook onder w98.
Bedankt voor jullie reacties, ik zoek nog rustig (nu nog wel) verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor melding krijg je dan van ipconfig ?
Probeer eens die 98 machine een statisch adres te geven
in hetzelfde subnet als je server en kijk eens of ze elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
Als ik de client een statisch IP geef kan ik wel pingen, etc. maar ik moet via DHCP toegang krijgen voor een klant.

Op dit moment heb ik toegang (via DHCP). Het lag aan de DynamicAccess software (moest tegen de NIC zeggen dat hij deze moest gebruiken).

Toegang heb ik nu (tenminste een IP), maar nu krijg ik de melding 'Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U heeft mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen' (of zoiets).

Kan dit wel vrij eenvoudig opgelost worden??
Ik weet het namelijk niet meer. Misschien kan ik momenteel niet meer helder denken ofzo.

Thnx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien alle cruciale services ?
Helpt een reboot ?
Als je in network neighbourhood kijkt zie je de server dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
Alles draait goed (totaal geen errors, op de server dan).
Windows 98 station draaide voorheen ook perfect, dus daar zal het ook wel niet aan liggen.

En in de network neighbourhood zie ik niks.

btw: na de reboot van de 98 machine heb ik de eerste melding weer terug.

[Quote]
De scheept af met de melding: 'Het opgegeven domeinwachtwoord is onjuist of toegang tot de aanmeldingsserver wordt geweigerd.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in network neighbourhood niets ziet maar wel
een goede ip verbinding naar je server dan lijkt het
een netbios probleem.
Kijk ook eens op je server (die is masterbrowser) of
je daar die 98 machine ziet.
Kan ook nog iets met dns zijn (weet niet of je dat draait)
Ik weet dat je ook nog iets in dns kan instellen wat te maken heeft met het autoupdaten van pre windows 2000 client's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
Ik zal daar eens naar kijken.
DNS heb ik draaien ja.
Ik zal daar eens wat onderzoek naar plegen.

Iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

'Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U heeft mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen'
Dit is exact dezelfde melding als mijn werkstationnen krijgen als ik mijn file en printer sharing op de werkstationnen uitzet. Dat zou je eventueel ook nog kunnen checken.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat iig ff weten wat het nu was !!

• cenix
Hehe, eindelijk 100% procent opgelost.
Het lag aan de DynamicAccess software van 3COM, dat is het enige protocol dat de NIC mag hebben (ik had TCP/IP en Client for Microsoft Networks nog aangevinkt staan).

Toen ik dit uitzette en teste, werkte het als een tierelier.

Bedankt voor jullie posts.

Ik heb inderdaad ook de file & printersharing aangezet op het werkstation. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

Maar als iemand dit in de toekomst ook krijgt, controleer of je server ook pre-windows 2000 machines ondersteund. dit was ik vergeten te melden in eerdere berichten. Als dit uitstaat, kun je lang zoeken naar een oorzaak, maar die vindt je dan niet.
Pagina: 1