Toon posts:

vCore-mod KT7a ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende versie's gezien van een vCore-mod op dit moederbord.

1. van R-131 naar Mosfet (deze had ik zelf op m'n vorige kt7a, die nu kapot is :( )

2. van R-131 naar andere punt op het moederbord (max vCore = 2.07v)

3. van R-131 naar de aarde, en eventueel met potmetertje ertussen

Ik alle drie de gevallen kan de vCore niet boven de 2.15volt uitkomen .. want dan schakelt de PC zich uit, nu is mijn vraag of het mogelijk is deze beveiliging te ontlopen, en zo een vCore van rond de 2.3 te krijgen?

Verwijderd

Ik weet niet wat voor koeling je hebt, maar hou er wel rekening mee dat elke 10% meer voltage 20% meer warmte inhoud. Klinkt onlogisch, maar ik heb er genoeg testen over gelezen. Mischien geld dit niet voor de nieuwere processors, maar wel bij oudere processors zoals de K6 en celerons. Normaal kun je ongeveer 0,3 volt verhogen zonder echt problemen te krijgen. 0,55 volt is wel hoog, zeker voor een AMD die toch al heel veel warmte afgeeft.
Ik hoop wel voor je dat je minimaal waterkoeling hebt als je dit echt wil proberen.
Ik heb ook een KT7A RAID en heb er ook al eens over zitten denken om het voltage te verhogen. In alle tests die ik heb gelezen kwam er dus niemand boven de 2.15 vanwege de beveiliging.
Ik neem aan dat er een terugkoppeling op de voedingsspanning zit naar een component die de spanning meet. Als je hier een weerstand tussen zou zetten zou het moeten werken. Ik weet niet waar deze zit.
Mischien moet je eens contact opnemen met Abit. Heel mischien dat zij je het zouden kunnen vertellen. Als je weet welk component de voedingspanning regelt, en welke deze controleert zou jij, of iemand anders mischien wel iets kunnen vinden. Als je de voedingsspanning verhoogt met bv een potmeter zou ook de spanning van de terugkoppeling moeten stijgen.

Iig veel geluk ermee.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Check dit artikel maar eens... :)
Een how-to voor het uitschakelen van de overvoltage-protection...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat je overigens ook kan doen, is een draad vanaf je +5 V direct doortrekken naar de MOSFET's bij de socket (voor meer info ICQ, je moet ze niet allemaal nl.), want bij hoge voltages/snelle processors kan je mobo de +5 toevoer voor de MOSFET's niet aan (dus zakt je Vcore in...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

euh ik weet niet welke cpu je hebt en of je er een datasheet van kunt vinden (bij intel zijn ze gewoon te downloaden...)

kweet zeker dat bij intel cpu's je het standaard voltage kunt verhogen door bepaalde vid pinnetjes aan je vss pin te verbinden met koper draadje, welke vid pinnetjes kun je in de datasheet vinden van de cpu.

of dit trucje ook met amd cpu's werkt weet ik niet zeker, dat zou je ff moeten opzoeken in datasheet hoe dit bij amd's werkt :)

(dit heb ik ook met mijn cpu gedaan, kheb nu standaard vcore van 2.05V ipv 1.65V)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Misschien is dit iets ?

http://www.extremeoverclocking.com/articles/howto/Extreme_Voltage_Mod_1.html

5.6k-Ohm

Bios Setting Actual Voltage
1.85v 2.70v
1.70v 2.47v
1.50v 2.19v
1.30v 1.90v

6.8k-Ohm
Bios Setting Actual Voltage