Sunon fan op GlobalWin monteren:

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Lo allemaal!

Ik heb vanochtend mijn pakketje spullen binnengekregen, een Epox 8K7A+, Atlon XP 1600, 256 Dane Elec DDR geheugen en een Globalwin WBK68.

Nu vond ik zelf de fan op die cooler een beetje een nerd :P Dus ik ben ff op zoek gegaan naar mijn doos Sunon fans en die andere erafgeklikt, nu zit ik alleen met het probleem, hoe krijg ik in godsnaam die Sunon Fan goed op die cooler, zo stevig dat er geen kans op afvallen is..?

Ik heb geen clipjes en zoek dus een beetje tijdelijke maar goede oplossing om zolang deze fan te plaatsen, het lijkt me namelijk dat die Sunon me wel iets meer luchtverplaatsing gaat opleveren ;)

Even een bijgaande foto

Afbeeldingslocatie: http://www.afferden.net/dsc/DSC03672.jpg

Alvast bedankt!

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

met van die tie strips, zo heb ik het zelf ook gedaan :)

• paradoXical
Hmmm

Ik dacht meer aan een clip maken maar dat is echt pokke moeilijk, ik kan alles ook gewoon vastdraaien met een ijzerdraadje, alleen ik weet niet hoe alles gaat meevibreren/lostrillen :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 10:10
fingerguard gebruiken.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 10:43
Zit die andere fan niet met 2 van die dunne beugeltjes vast??

die kan je namelijk beetje bijbuigen en gebruiken voor je sunon (like me @ fop32)

• salvador4
  • Laatst online: 16-05 21:53
80mm fingerguard aan de kant waar de lucht uitblaast, fan dus plaatsen met fingerguard op z'n kop tegen de sink aan, paar dikke schroeven door de fingerguard/sink heen jassen en gaan.

Er gaat alleen wel veel lucht verloren zo te zien, en je kan beter een fan adapter er opzetten of een krachtige 60mm fan, heb je meer aan.

• paradoXical
Mja, ik ben op het moment bezig een mod de makes, een soort windtunnel die ik op die heatsink kan klikken, gemaakt van een plastic plaat. Daarbovenop lijm ik dan die sunon fan, zo heet de lucht even tijd snelheid op te bouwen en heb ik wat te doen :)

Voor nu maar mijn normale fan erop, snel ff die mod afmaken :9

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Meer lucht verplaatsing is waar, maar wel allemaal naast je heatsink. Kijk eerst ff naar de dikte van de 80 mm fan binnenste (waar het motortje e.d.) zit, in verhouding met het binnenste gedeelte van de 60 mm, daar zit verschil in. Zonder fanadapter, maak je je mamaplank rond de proc erg koel, maar de proc zelf niet echt. Maak dus eerst maar ff je mod af, voordat je de 80 mm gaat gebruiken.

Verwijderd

ijzerdraad enkel je koeler is te groot en blaast de helft aan lucht er langs daar kan je last van krijgen

• paradoXical
Ja idd, mijn proc is nu 35 graden stressed, dat moet koeler voor een XP die op 1400 mhz loopt..

Dalijk even naar de shop om wat spullen te halen, ik ben er ook over aan eht nadenken om zelf een heatsink van puur koper te maken, even mal maken, koper erin, en de laspit erop, vervolgens even wat ribbels eraan solderen :)

+ natuurlijk een windtunnel voor een 80MM fan

Pagina: 1