Toon posts:

meerdere webcams 1 usb aansluiting ?

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om meerdere identieke webcams op 1 usb aansluiting aan te sluiten?

Of in iets andere woorden, als ik meerdere webcams op 1 compu wil aansluiten via een usb aansluiting (en usb hub voor de prik) kunnen dit dan dezelfde webcams zijn, of kan het als de webcams van verschillende modellen zijn of is het gewoon niet mogelijk?

(yep ik heb de search gebruikt, maar helaas webcam geeft heel veel hits en de combinatie van meerdere, twee of 2 met webcam geeft geen resultaat)

Verwijderd

2 dezelfde geeft driver problemen en zou waarschijnlijk niet goed functioneren. Twee verschillende webcam's kan inpricipe wel en heb net ergens gezien dat iemand het had. Maar het probleem is dat de gemiddelde USB webcam 80% van de capaciteit van de USB poort neemt, en dus hou je nog maar 20 % voor de andere over, dus het lijkt me niet echt verstandig.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Ook zal je computer niet genoeg mA kunnen leveren om de camera te voeden. Je zult dus een actieve USB hub (met extra voeding dus) moeten plaatsen omdat webcams nogal gulzig zijn in het stroom verbruik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 15:31 schreef om3ega het volgende:
Ook zal je computer niet genoeg mA kunnen leveren om de camera te voeden. Je zult dus een actieve USB hub (met extra voeding dus) moeten plaatsen omdat webcams nogal gulzig zijn in het stroom verbruik.
Ja, daarom stond ook in de eerste posting dat er een usb hubje voor de prik bij zat.

Mocht je niet weten wat ik met prik bedoel dan moet je gewoon twee uitgetrokken paperclips in de beide gaatjes van een wandcontactdoos steken. DAT is dus prik.

Maar niemand hier die dit geprobeerd heeft?

Bij scsi geef je elk aangesloten device een eigen scsi-id mee. Heeft USB niet ook zoiets? Of misschien zoiets als het mac adres van een netwerkkaart? Dan zou het kunnen omdat elk device uniek te benaderen is.

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 20:35

a6amt

Nostalgie

Je loopt al snel tegen de beperkingen van USB aan.
1. De USB aansluiting op je PC is meestal één USB controller welke genoeg stroom kan leveren voor twee USB camera's.
2. Indien er twee USB controllers op je MB zitten, moet je je USB cameras verdelen over biede controllers. Hiermee voorkom je de bandbreedte problemen. ( Ja één USB camera gebruikt meestal al 80% van de bandbreedte)
3. De device drivers voor de camera moet inderdaad multiple diveces ondersteunen. Zo niet dan werkt twee dezelfde camera's niet.

Verwijderd

Heeft iemand hiermee inmiddels al meer informatie/ ervaring mee?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kheb wel eens 2 verschillende gebruikt, wat uiteraard gewoon werkt, had ook geen problemen met bandbreedte ofzo. Heb dus geen ervaring met 2 dezelfde helaas. Maar ik zou niet zien waarom het niet zou werken... kheb wel trouwens eens 2 dezelfde printers op usb gehad, en kon ook tegelijk afdrukken, ik verwacht bij webcams dus ook niet echt een probleem
Pagina: 1