[Linux RH] nieuwe 2e hd

Pagina: 1
Acties:

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Hallo,

Voordat ik iets verziek, verklooi etc etc mag ik zonder problemen een 2e hd die alleen voor opslag wordt gebruikt vervangen door een andere grotere hd ? Beide zijn vfat. Moet ik nogiets speciaals doen of is het inproppen en booten ?

Alvast dank,

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Als je schijf is geformatteerd verwacht ik geen problemen. Zou gewoon moeten kunnen als er geen voor het systeem kritische data/bestanden op die andere hd stonden.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als er geen dingen voor/van linux opstonden is het geen probleem.

Verwijderd

Je zal /etc/fstab eventueel aan moeten passen.
Maar waarschijnlijk zal hij alleen beweren dat hij niets kan mounten, en gewoon verder zal booten.
Geen probleem dus.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zoals je in de bovenstaande reacties leest, zou het geen probleem moeten zijn. Hou er wel rekening mee, dat sommige programma's kunnen gaan zeuren dat bepaalde non-system files niet gevonden kunnen worden (bijv. je desktop-background, als die op je 2e hd stond, etc, etc, etc). Als je alleen maar wat meer capaciteit wilt hebben en de disk voor precies dezelfde dingen gaat gebruiken, is een Ghost-kopietje van de disk natuurlijk ook een optie, dan heb je er echt geen omkijken meer naar :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Dank allemaal, het is gelukt !

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Pagina: 1