Eigen USB apparaat maken

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben nu met een projecctje voor mijn school bezig waar ik moet uitzoeken of het mogelijk is om zelfgemaakte apparaten aan de USB-poort van een pc te hangen. En zo ja, wat voor schakeling er dan bij komt kijken. Misschien mensen die hier al ervaring mee hebben ?????

Alvast bedankt, Remcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

t kan wel, alleen kan ik je helaas niet vertellen hoe dat moet, zoek eens op Google.com
ik weet wel dat USB een stuk moeilijker is dan gewoon op de com-poort of de gameport...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 22:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan141
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07-2020

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Nou, ik weet niet precies wat ik me erbij moet voorstellen, maar het moet wel mogelijk zijn om je knutselwerk aan de USB poort te hangen. Wat voor opleiding trouwens?
Ik zelf ben 4ejaars elektro, en zit nu op stage bij VDO Dayton. Wat voor protocol wil je gebruiken? Hier werken ze veel met I2C , en dat is helaas niet zo simpel als het zou kunnen wezen. Windows heeft namelijk de neiging om directe opdrachten naar de poorten te verbieden! Hiervoor heb je speciale drivers nodig, en daar moet je maar net aan zien te komen. Mocht je interesse hebben kan ik het wel voor je checken. SUC6 ermee!!!

1V4NH03

Een wijs man pist niet tegen de wind in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu de bedoeling of ik uitzoek of het mogelijk is om via USB onze eigen knutselwerkjes aan de PC te hangen. Ik ben trouwens 3e jaars electrotechniek aan de Hogeschool van Amsterdam.

Remcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemsnd misschien iets van een schema kunnen vinden ??? Heel graag, Remcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 16:09 schreef remcom het volgende:
Heeft er iemsnd misschien iets van een schema kunnen vinden ??? Heel graag, Remcom
Ik denk het niet... Anders zouden ze het wel gepost hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Sommige intreface chips met USB hebben hele specifieke doeleinden (zie Elektuur van afgelopen jaar).

Sommige PIC's van Microchip (www.microchip.com) hebben een USB interface aan boord. Die hebben ook nog een berg I/O lijnen dus daarmee kan je denk ik wel uit de voeten.Ze zullen misschien wel lastig te krijgen zijn, afgezien dat ze ook wel duur zullen zijn. Maar ze zijn herprogrammeerbaar en de software voor in de PIC is ook al te downloaden bij microship.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit : http://www.lvr.com/usb.htm je een aardig eindje op weg zal helpen. succ6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-08 20:27
Je zou de USB poort voor de stroom kunnen gebruiken i.c.m. een paralelle of seriele poort voor de data :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Op woensdag 21 november 2001 20:52 schreef Skaah het volgende:
Je zou de USB poort voor de stroom kunnen gebruiken i.c.m. een paralelle of seriele poort voor de data :)
Dan lijkt me dat stroomaftappen van je mooie pci slot een tikkie gewaagder >:), jaja ik ben mastertweakert :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:18

Diamon

The Weird One

Psygho, werkt je PS/2 remote control alweer :)

And The Only One

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 12:49 schreef remcom het volgende:
Hi, ik ben nu met een projecctje voor mijn school bezig waar ik moet uitzoeken of het mogelijk is om zelfgemaakte apparaten aan de USB-poort van een pc te hangen. En zo ja, wat voor schakeling er dan bij komt kijken. Misschien mensen die hier al ervaring mee hebben ?????

Alvast bedankt, Remcom
ja hoor heb wel wat schema's

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Is het geen idee om een paar USB2Parallel convertors te halen (die bestaan toch :? ) en daar je knutselwerk aan te hangen :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• AFR
  • Niet online

AFR

Ook http://www.beyondlogic.org/ is altijd een goed startpunt voor dit soort vragen.

Zelf vond ik de volgende link op deze pagina wel interessant: http://www.gigatechnology.com/usbmodprod.html
De USB->Parallel module maakt het eenvoudig om je eigen hardware aan de USB poort te hangen. Ook is het erg eenvoudig om het USB device aan te spreken: via een speciale USB-driver kun je het apparaat immers aanspreken als een normale printerpoort. De module is echter welaan de dure kant, maar dat lijkt te gelden voor de meeste zelfbouw USB dingen.
Pagina: 1