Toon posts:

ATI Radeon 8500 in PII-400, heeft het zin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft het zin om een ATI Radeon 8500 in mijn P-II 400 te stoppen? Ik wil in januari een nieuwe PC kopen, gewone applicaties werken nog goed, maar de games zijn niet meer vooruit te branden en ik denk dat dat voor een groot deel aan mijn huidige videokaart (voodoo2) ligt.

Graag uw reaktie.

Groeten Koen

Verwijderd

Za altijd sneller zijn dan je voodoo2, mar je maakt natuurlijk lang niet volledig gebruik van de mogelijkheden van de kaart, je cpu zal duidelijk een bottleneck wezen.

oplosssing is bijv. een celeronetje of p3 eri knallen, celeron bijv. kost ook niet veel meer.... kijk ff of je mobo coppermine iondersteund, en gaan met die banaan.

als je daar geen zin in hebt zou je netzogoed een gf2MX 400 oid erin knallen, want zelfs die zou nog gebottleneck(t/d) worden......

Verwijderd

Ik raad je in iedergeval de Kyro 2 af want die is erug processor afhankelijk..

Jammer dat je zo'n cpu hebt....want net zoals hij al zei : je haalt lang niet het MAX uit je video-kaart dan.

Als ik jou wat zou ik naar de hcc dagen gaan of zo....lekkergoedkoop wat zien te regelen.....
Want zeg nou zelf die celleron proc. zijnhelemaal niet duur.

( moet je wel weten tot hoe hoog je moederbord gaat he,anders koop je straks een 1 gig terwijl hij niet hoger wil als 800.
Is ook zo zonde ).

Verwijderd

Mmmm ik zit ook aan die kaart te denken :9 en heb nu een PIII 667 mhz kan ik dan wel veel uit die kaart halen of zit ik met hetzelfde probleem :?

Verwijderd

* Stanley heeft niet goed gelezen *

Tuurlijk kan je hem kopen,spellen werken dan ook wel goed....maar niet zo snel als in een vlotter systeem.
Ik zie dat je in januari een nieuwe pc wilt gaan kopen dan krijg je straks ( met je nieuwe pc ) een performance boost op games-niveau !!

Tuurlijk kan het maar op dit moment is het zonde ( is het zelfde als in een 386 een 40 gig hd te stoppen ).
Maar als je toch straks nieuw spul hebt dan heb je dan wel profijt.

Maar waarom wacht je nog niet eff ( ik neem aan dat ie nog wel weer wat goedkoper word of koop dan een Gforce 3 ti500 ).

Het zijn maar tips,wat je ermee doet moet je zelf weten.
Maar als ik moest kiezen wachte ik nog eventjes want eff een tijdje spelen op een voodoo 2 is niet zo heel erg als je niets anders gewend bent.

Maargoed, it's your CALL !!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
ik zou lekker wachten, in januari is de R8500 alweer wat goedkoper, en daar heb je meer aan lijkt me.
Je kunt toch nog wel 2 maanden w8en?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:20 schreef RAILGUNNER het volgende:
ik zou lekker wachten, in januari is de R8500 alweer wat goedkoper, en daar heb je meer aan lijkt me.
Je kunt toch nog wel 2 maanden w8en?
Precies wat ik zei :)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Als je in januari een nieuwe pc gaat kopen zal ik gewoon nu die Radeon 8500 kopen. Zoals al is gezegd haal je er met je huidige pc niet het maximale uit maar in je nieuwe pc issie :9~ . En het scheelt je in januari weer zo'n Fl 650 ohw nee in januari Afbeeldingslocatie: http://www.euro.nl/eurosign.gif300 :P

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:02

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik zou inderdaad wachten met kopen en in januari de hele set in een keer ergens kopen. De prijzen zullen wel weer gedaald zijn en de drivers zullen dan ook wel wat beter zijn. Maar als je niet kunt wachten ...:)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Verwijderd

Ik zou wachten tot januarie en dan alles kopen.

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Is die hele processor afhankelijkheid niet slechts van toepassing op de framerates?
Oftwel een beter videokaart kan je in een hogere resolutie spelen en met meer texture detail maar met evenveel frames per seconde vanwege de bottleneck van de CPU?

Dit merkte ik in UT:
TNT2 en geforce 2 MX gaven dezelfde max frames per seconde. Het enige verschil was in de maximale resolutie waarin ik die framerate kon halen.
De frames per seconde gingen pas omhoog toen ik er een snellere proc inzette.

By the way. met een 400mhz krijg je geen lekker framerate in UT denk ik. Ik vond 550 athlon net gaan.
Pagina: 1