[Mandrake 8.0] installatieprobleem: no hdlist

Pagina: 1
Acties:

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ben ik eindelijk overtuigt om linux te proberen begin ik meteen al met problemen :(

het probleem is het volgende: ik heb met de setup van mandrake een partitie aangemaakt voor linux en een aparte swap partitie.

hij installeerd ook keurig alles op die partieties maar als de installatie klaar is krijg ik de melding: 'No hdlist' als ik dan op ok druk krijg ik weer het schermpje waar je je partities kan maken :(

wie weet wat er mis is en hoe ik dit kan verhelpen? ik wil echt graag linux proberen maar zo lukt dit dus niet

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Begin eens met wat hardware specificaties..

Verwijderd

Je hebt een / en een swap partitie toegewezen?

no hdlist slaat btw op de 'registry' van de pakketmanager (rpm)

• Leipo
  • Niet online
ik heb inderdaad een / en een swap

hardware:
TB1,2 ghz
asus a7v133
256mb m-tec geheugen
geforce2 ti 64mb
primairy master: 4,3 HD
primairy slave: 10.0 HD <= hier staat de partitie op waar linux op moet
secondary master: pioneer 106s dvd
3com netwerkkaart
terratec dmx xfire 1024 geluidskaart

op eerste HD staat winXP, op 2e HD staan mijn files. op de lege ruimte op de 2e HD wil ik dus linux zetten

Verwijderd

Installeer je van CD?

Je kunt trouwens ook 8.1 nemen.

• Leipo
  • Niet online
ik installeer van CD en ik gebruik 8.0 omdat ik die gekregen had van een vriend al een hele tijd geleden.. toen was 8.1 nog niet eens uit..
ik heb er wel lang overgedaan om eindelijk eens die cd inme dvd speler te rammen :)

Verwijderd

De hdlist is een bestand wat een listing heeft van de RPMS directory. Deze staat geloof ink in /Mandrake/base/ op de cdrom, of op de ftp.
Dus dat betekent dat er iets mis is met het installatiemedium.

Installeer je van cd?
En is dat gewoon een iso die je hebt gebrand?

• Leipo
  • Niet online
volgens mij heeft die vriend van me het als ISO op zijn HD staan en heeft het toen met nero op de 2 cd's gebrand..
bij hem werkt het wel :(

is er misschien een oplossing voor die een newbie zoals ik begrijpt?

Verwijderd

Nou ja, het lijkt alsof ie de partitietabel heeft weggeschreven en de boel heeft geinstalleerd, dus probeer 's te resetten aan het eind. Ik neem aan dat je al een backup gemaakt had :).
Pagina: 1