Toon posts:

Win98 & Ziet geen netwerk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje... Als ik in mijn Netwerkomgeving kijk zie ik geen andere computers meer staan. :( dat was voorheen welzo.

Als ik naar een andere computer PING, krijg ik gewoon een reply. Als ik naar computers ga zoeken vind hij helemaal niets. Heb mijn netwerk kaart al meer dan 2x opnieuw geinstalleerd... zelfs met een nieuwe kaart doet hij het niet. Ook heb ik hem op verschillende poorten gezet van mijn switch (10/100)

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Al vast bedankt.

[X-X-X]3

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Client for Microsoft Networks geinstalleerd?

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
zie je wel jezelf?? zo niet dan staat inderdaad "client for microsoft networks" uit, als je wel jezelf ziet staat waarschijnlijk het netwerkadres op een ander getal (normaal op 0) dan de andere pc's

Verwijderd

Topicstarter
De client voor microsoft netwerk... staat wel aan, maar als ik mezelf ping krijg ik GEEN reply. :(

Maar ik kan me wel aanmelden op de filmaker 5.0 server en daat gaat ook via het netwerk.. raar raar hoe kan dat!! :(

ik heb een vast ipadres (192.168.1.76 / 255.255.255.0)
en de werkgroep is bij iedereen het zelfde. dus daar kan het niet aan liggen. Erg vreemd allemaal.

[X-X-X]3

Verwijderd

Hebben de computers in het netwerk ook dezelfde subnetmaskers?

En heb je ook file and printing sharing aanstaan?

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Je heb er gewoon geen verstand van.

:)

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
Ohjee daar hebben we Humoes weer (7th)(collega)

Gosert.. heb je niets beters te doen... werk eens door man doe eens wat dat doe ik ook :)

Hoop dat iemand dit probleem kent en dat we tot een oplossing kunnen komen.

als vast bedankt..

[X-X-X]3

Verwijderd

ping is 127.0.0.1 of localhost dit is je local host als je daar geen reply op krijg is je protocol stack verrot
succes

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. dus mijn ip stack is verrot!!! damN! :(

Is hij te vervangen, repareren... is er iets omdat te vixen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op woensdag 21 november 2001 12:25 schreef xxx3 het volgende:
Ik heb een klein probleempje...
Als het een klein probleempje is, blijft er niet veel meer van over...2 x verkleinen.....da's te verwaarlozen

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Als het een klein probleempje is, blijft er niet veel meer van over...2 x verkleinen.....da's te verwaarlozen
:) lol

Maar het is wel zwaar K*T... hoop snel een oplossing te vinden.. kom het wel eens vaker tegen... maar geen zin om die pc opnieuw te installeren. |:(

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
format c:

Verwijderd

ping je op ip-adres of op netbiosnaam?
zet de pcnamen en ipadressen van je pc's eens in de lmhosts file.

Verwijderd

Krijg je geen reply???
Het heeft geen zin om de station namen toe te voegen in je LMHOST file als je al geen reply krijg als je je localhost pingt!
Je moet TCP/IP uninstallen daarna booten en het weer toevoegen dit werkt bijna altijd!
Succes!

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:00 schreef Smokert het volgende:
ping is 127.0.0.1 of localhost dit is je local host als je daar geen reply op krijg is je protocol stack verrot
succes
tenzij dit anders is ingesteld in je host file...

127.0.0.1 is wel standaard maar best te veranderen !!!!
Pagina: 1