[ADSL-Tweak] uplink werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Beste tweakers,

ik heb sinds een maandje MXstream, ik heb het home abbo met een Speedtouch home modem. Na het bekijken van enige sites ben ik ook overgegaan tot het tweaken van mijn modem.
Alles is gelukt, de bite lezen, schrijven, die entries weggooien, automatisch inbellen aanzetten. Ook heb ik mijn istellingen op mn PC veranderd, DNS servers, gateway 10.0.0.138 en heb ik mijn IP adres veranderd naar 10.0.0.151.
En.... alles werkt, verschillende IPs geprobeerd, werkt ook. Maar nou komt het probleem:

Als ik mijn modem nu in de uplink van mijn hub prop (cross & straight tried) en mijn PC in een gewone poort (straight & cross tried) kan ik mijn modem niet bereiken!! niet pingen, niet telnetten, niet met IExporer....??? Het gevolg hiervan is dus dat ik niet met twee PCs op het modem kan aansluiten.
Ik heb:

Speedtouch home
Planet home abbo
Athlon 1400 10/100 LAN Win ME
K6II 200 10/100 LAN Win 98 (met alleen dees kom ik ook niet via hub op internet)
4 poorts hub 10/100 incl. uplink

Hoe kan dit???
En wie kan mij helpen

(o ja, ik heb ook mijn derfserver addr op 10.0.0.151 gezet)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je moet je modem met een normale kabel in de uplink van je hub prikken volgens mij. Als het niet werkt, is er iets mis met je hub.

Je kunt je modem ook in een willekeurige andere poort van je hub steken mbv. een cross-cable, dat zou ook moeten werken.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een tip die ik wel vaker geef: probeer het es met de hub van de buurman.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Big4SMK
Ik heb alles al geprobeerd qua cross/straight bekabeling en verschillende poorten.
Helaas heb ik geen buurman met een hub...en ook geen vriend ofzo, anders had ik dat al lang geprobeerd....maar toch bedankt voor de tip

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Heb je de poorten via NAT wel naar het ip-adres van je tweede pc geforward? Verander anders het ip-adres van je tweede pc in die van de eerste om te testen of ie het dan wel doet.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T is een beetje per hub verschillend. De ene werkt wel met een straight in de uplink, de ander met een cross in de uplink, sommige werken met een straight op een gewone poort, beetje aankloten, en dan gaat t vanzelf wel werken. (denk er effe aan dat de eerste of de laatste poort vaak een combo is, dus of uplink of gewone poort)

iRacing Profiel

• Termy
  • Laatst online: 01:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

zelfde prob hier, alleen ik heb er geen last meer van omdat ik hem gewoon in een andere poort gedouwd heb. alsof ie 3e comp is ja en alles doet het weer goed.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Big4SMK
Ik heb alle mogelijke combinaties en poorten geprobeerd (cross-uplink, straight-uplink, cross-normale poort, straight-normale poort) en geen van allen werken ze.
Ja, ik hab alles in NAT doorgemapped naar mijn eerste pc (10.0.0.151) dmv Defserve addr=10.0.0.151 in TELNET. Ook als ik mijn IP verander en de defserver addr ook werkt het niet. Ik heb et beide pc's al deze tests uitgevoerd, met steeds maar 1 van de PCs op de hub samen met het modem.

still looking for a solution..........:'(
Pagina: 1