Toon posts:

Draadloos? wel of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor apparatuur heb ik nodig dus hoeveel access points
als ik 25 pc's in een draadloos netwerk wil zetten.

ik bekijk de mogelijk heid aangezien kabel veel kost.

en als ik van bv. 2 access poinst naar 3 ga levert dat snelheids winst op?

kan er educatieve software draaien op een draadloos netwerk

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Draadloos is iig stukken duurder dan een kabel-lan en een 3de acces point levert geen snelheids winst op.

Volgens mij verschillen de specs per access point van merk tot merk., dus dan moet je gewoon ff zoeken bij 3com of cisco oid.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Door meerdere AP te plaatsen vergroot je alleen je bereik idd, het zal geen snelheids winst opleveren (hoewel, als je bijna buiten het bereik van een AP staat, zal hij op een zeer lage verbindingsnrelheid werken, plaats je op *dat* punt een AP ... tja dan zal *daar* de snelheid vele malewn hoger liggen).

Verder verschillen de mogelijkheden en aantal aansluitingen e.d. per merk en zels per type.
Kijk dus eens even op enkele sites van leveranciers.

kan deze niet in NT ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 12:08 schreef Koffie het volgende:
Door meerdere AP te plaatsen vergroot je alleen je bereik idd, het zal geen snelheids winst opleveren (hoewel, als je bijna buiten het bereik van een AP staat, zal hij op een zeer lage verbindingsnrelheid werken, plaats je op *dat* punt een AP ... tja dan zal *daar* de snelheid vele malewn hoger liggen).

Verder verschillen de mogelijkheden en aantal aansluitingen e.d. per merk en zels per type.
Kijk dus eens even op enkele sites van leveranciers.

kan deze niet in NT ?
Ja maar is het niet zo dat bv 15 computers op 3 ac's in een lokaal er op 1 access point 5 computers hangen das toch sneller als 10 computers aan 1 access point

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 21 november 2001 12:11 schreef jakman het volgende:

[..]

Ja maar is het niet zo dat bv 15 computers op 3 ac's in een lokaal er op 1 access point 5 computers hangen das toch sneller als 10 computers aan 1 access point
:?
Dus als je een 16 poorts HUB hebt, kun je er beter 2 kopen, en op elke HUB 8 clients aansluiten ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
dus met 2 ap kun je alleen het bereik verhogen.

is dit niet mogelijk

AP------100mbit-------AP
/|||\ /|||\
5 pc's 5 pc's
gedeelt 11 mbit gedeelt 11 mbit

dus dat deze netwerken los van elkaar draaien (subnet) zodat netwerk dubbel zo snel wordt?

En draadloos is de 11 mbit gedeeld of heeft elk station 11 mbit
Pagina: 1