Welke Mobo voor een Duron?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Hoi!

Ik moet ff snel een bugetmobo + processor hebben. Nou wil ik graag weten wat is een goeie Duron Mobo??? Keb er zelf niet veel verstand van..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
alle socket A mobo's zijn goeie duron mobo's

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

maakt niet zo veel uit, elk socketA mobo is geschikt, omdat een duron op een 200mhz bus loopt, via kt133 (zonder A) is voldoende. Maar je zou eens kunnen kijken naar een ECS K7S5A, dan heb je ook nog iets voor de toekomst (DDR en SDRAM Support) en hij kost maar 179 piek in de pricewatch

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Mobo's die zowel DDR als SDRAM aankunnen kunnen maar één soort tegelijk handlen. En bovendien is de geheugen performance bij beiden ver onder de maat.

Een budget mobo zal ik je niet aanbevelen. Je kunt beter even doorsparen voor meer snelheid & stabiliteit. Merken als Epox en MSI zijn bijvoorbeeld prima.

Wat je ook doet, neem geen [search=Jetway]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Een goeie Duron is de snelste die nog een beetje betaalbaar is.
Kijk gewoon in de Pricewatch waar de prijs sterk begint te stijgen (tussen 950 en 1000 geloof ik) en neem dan de snelste van de Durons onder die grens.
:? :? Hopelijk begrijp je het nog.

MoBo: ECS K7S5A is idd een heel mooie keus als budgetunit. Kan je later zonder problemen een Athlon XP en DDR DIMMs in pleuren.
DDR-DIMMs kan natuurlijk nu al, als je die ook moet kopen. Anders hou je de SDR-DIMMs die je al hebt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=185
Dat gaat om DDR-moederborden, ze zullen ongetwijfeld nog meer reviews hebben.

Of natuurlijk http://www6.tomshardware.com/mainboard/index.html

Of PC-Active van mei en november 2001, maar die zul je wel niet hebben...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hebzelf een mobo (Gigabyte 7IXE4, AMD chipset) en ik ben zeer tevreden over deze computer. zit een duron 800 op.

Gisteren bij iemand bezig geweest met een duron 800 (HP pavilion) tering, dat ding was sloom. Maarja, daar zat een echt budget mobo in.

Dus koop niet het goedkoopste mobo wat je kunt vinden.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:31 schreef havana het volgende:
Mobo's die zowel DDR als SDRAM aankunnen kunnen maar één soort tegelijk handlen. En bovendien is de geheugen performance bij beiden ver onder de maat.

Een budget mobo zal ik je niet aanbevelen. Je kunt beter even doorsparen voor meer snelheid & stabiliteit. Merken als Epox en MSI zijn bijvoorbeeld prima.

Wat je ook doet, neem geen [search=Jetway]
ECS K7S5A is een budget mobo en er is echt nix mis mee, ik heb er al 3 systemen mee samengesteld, met TB1400, Duron 800 en Athlon XP 1600+. Retegoed bord en sneller dan die van MSI met zelfde chipset (SIS 735).
Tja, en Jetway is idd niet zo gewelding, vooral de kleuren |:( .Ik zie trouwens in de pricewatch een nog goedkoper SA mobo staan, Gigabyte 7IX E4, maar daar zit een AMD 750 chipset op, en een VIA 686A (ATA 66). Is misschien allemaal wel aan de oude kant, wel 2x isa voor je oude hardware......

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 21 november 2001 11:39 schreef gilseboer het volgende:

[..]

ECS K7S5A is een budget mobo en er is echt nix mis mee, ik heb er al 3 systemen mee samengesteld, met TB1400, Duron 800 en Athlon XP 1600+. Retegoed bord en sneller dan die van MSI met zelfde chipset (SIS 735).
Tja, en Jetway is idd niet zo gewelding, vooral de kleuren |:( .Ik zie trouwens in de pricewatch een nog goedkoper SA mobo staan, Gigabyte 7IX E4, maar daar zit een AMD 750 chipset op, en een VIA 686A (ATA 66). Is misschien allemaal wel aan de oude kant, wel 2x isa voor je oude hardware......
Kijk dat is nu de Gigabyte die ik ook heb. Maar er zit geen Via chipset op.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EOOOSRRPHHE
kijk geen via controller voor USB of Harde schijf

Die VIA die je ziet staan is een extra USB kaartje wat ik erin heb gezet (had ik nog liggen, vandaar)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Leuk dat ik dat nu eens tegen JOU moet zeggen:

Search! :P

Dit is echt een uitgekauwd onderwerp omdat de Duron al een hele tijd meedraait.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.