Linux server in Novell netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn werk een linux server draaien. Het is de bedoeling dat hier de intranet pagina opkomt. we hebben een Novell netwerk, waar de Linux server in moet komen te hangen. Het contact op het netwerk is niet zo moeilijk, gewoon ip geven en klaar. Dat werkt dus al. Maar hoe kan ik hem nu zo in het netwerk hangen dat ik hem kan zien in de netwerk omgeving, of bepaalde medewerkers een mapping ofzo kan geven dat ze er html bestanden etc naar toe kunnen kopieren ?

mvd

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Samba installeren (of activeren). Je kunt dan heel simpel shares toegangelijk maken voor je gebruikers zoals je op een willekeurige netware of nt server zou doen *D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move.to/NWOS of NT ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee geen NT etc...het is een projectje en moet nix tot weinig kosten, en illigale nt's op je werk draaien is nix :)

Maar ik heb Samba al ff bekeken maar snap niet echt hoe ik shares kan aanmaken :s

Lesje Samba ? iemand :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
met samba kun jehem inderdaad zichtbaar maken in windowsomgeving, maar dat zou ik niet doen. Gewoon via FTP toegang laten geven...eventueel ook nog telnet erbij.......Samba is een beetje lastig, zeker als je er nog rechten aan wil koppelen ook. De rechten toewijzen binnen linux zijn op een andere manier geregeld dan binnen windows. configd nogal moeilijk, maar kan wel

iRacing Profiel

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 11:13 schreef wizl het volgende:
Samba installeren
Dan moet je wel eerst op alle pc's de 'client voor Microsoft netwerken' (oid) installeren...

Een andere manier is het gebruik van NFS Services op een NetWare server, daarmee kun je NFS shares op Unix bakken als NetWare volumes delen met je clients. (ik denk alleen niet dat dat aan het 'het moet niks tot weinig kosten' criterium voldoet)
Pagina: 1