Perfect Systems doet moeilijk over fout in CPU

Pagina: 1
Acties:

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
2 weekjes geleden kocht ik een AMD 1600+ bij Perfect Systems. Nu bleek na de cpu op het moederbord geplaatst te hebben dat hij niet echt werkte, scherm bleef zwart en systeem deed dus totaal niets.
Eerst dacht ik dat het aan de biosversie van mijn moederbord lag, dit bleek dus niet zo te zijn.
Ik de processor teruggestuurd, krijg ik de volgende dag een voicemailbericht dat er te veel koelpasta op de CPU lag en dat deze was uitgelopen naar de pinnetjes onder de core (lekker onlogisch antwoord). Ik assembleer nu al 5 jaar systemen voor een computerzaak, en weet dus echt wel hoeveel koelpasta ik op een Core moet aanbrengen. En toen ik hem op de post deed was er dus nog niets mee aan het handje (en volgens mij gaat koelpasta niet opeens over je hele CPU lopen :?, zelfs niet al zou je het pakketje als een gek heen en weer schudden, CPU zat namelijk ook nog in een CPUbay waar AMD hun processoren aan de doorverkopers aflevert ), en als klapper op de vuurpijl zouden ze het pakketje direct terug doen op de post, zonder dit eerst met mij te overleggen.
Vandaag krijg ik het pakketje terug, even kijken wat de echte schade nu is.

Maar wat zal ik nu doen, beetje fel terugreageren of gewoon vriendelijk "proberen" te doen ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:47

FoefuR

Mothertrucker

een kapotte proc is nooit leuk maar ik zou niet gelijk uit mijn dak gaan tegen die gasten
eerste op de vriendelijke manier mocht dat niet werken kan het uiteindelijk altijd nog om flink te keer te gaan bij ze

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

Verwijderd

Vriendelijk blijven, en gewoon vertellen dat je al 5 jaar computers assembleerd.
En zeker de situatie even op papier zetten, en gewoon eisen dat hun een werkende de cpu leveren.
Mocht je er niet uit komen dan de regiomanager van amd inlichten.
Gewoon een test fout van hun, jij weet toch zeker dat je niet overtollig koelpasta hebt gebruikt.

• Delta2
Maar wie zegt dat die gasten me nu niet zelf de onderkant van de chip hebben volgesmeerd, daar zie ik die gasten echt wel voor aan :(

Verwijderd

Het is jouw woord tegen het zijne. En meestal heb je als consument meer voordeel. Je moet gewoon vertellen wat er is gebeurd en vragen om een oplossen, wel het probleem bij hun leggen en never nooit toegeven dat jij het toch wel gedaan hebt. Meestal kom je er wel uit.

• Delta2
Ik heb trouwens 2 getuigen, die ervoor in kunnen staan dat de koelpasta niet verkeerd zat. (Die gastjes hebben namelijk de CPU etc. gezien toen ik hem inbouwde) :)

Pagina: 1