Toon posts:

[algemeen]Meer papiergebruik door e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Uit gezamenlijk onderzoek van de Britse University of Surrey en Hewlett-Packard gebruiken werknemers door de komst van e-mail maar liefst 40 procent meer papier.

De onderzoekers noemen mopying, het meerdere malen afdrukken van een digitaal bestand, als belangrijkste oorzaak van de toename.

Volgens de Daily Telegraph leest het merendeel van de werknemers hun stukken liever van papier dan van het beeldscherm. Het digitale tijdperk helpt dus niet bij het verbeteren van het milieu: volgens de onderzoekers zorgt iedere nieuwe technologie voor een toename van papiergebruik.

Hoe denk je hier zelf over? Maak je je er zelf ook schuldig aan door je e-mails af te drukken?, en waarom druk je ze eigenlijk af? Ter documentatie, archief, overzicht hetzij communicatie?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 21 november 2001 10:40 schreef Gordijnstok het volgende:
Hoe denk je hier zelf over?
Het kan handig zijn in bepaalde gevallen. Als je bij een klant zit bijvoorbeeld, dan wil je toch al je communicatie bij de hand hebben. En nee, niet iedereen heeft een laptop :)
Maak je je er zelf ook schuldig aan door je e-mails af te drukken?, en waarom druk je ze eigenlijk af? Ter documentatie, archief, overzicht hetzij communicatie?
Als het er 2 in de maand zijn dan is het veel. Zowiezo niet voor persoonlijk gebruik, maar voor m'n werk kan het soms handig zijn om een emailtje uit te printen. Dan kan je denken aan een todo-list, waar je dan lekker op kunt krassen en doorstrepen als je het hebt uitgeprint.

Verwijderd

gaaf topic, leuke informatie!

Maarre, ik archiveer inderdaad mijn emails met betrekking tot mijn werk (webdesign) op een mooi papiertje A4, en facturen die ik wegstuur die print ik dubbel uit, 1 voor de klant en 1 voor mij zelf.

Tja, ik gebruik best wel veel papier. Maar dat voorkom je toch niet denk ik.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Dat je je e-mail backupt okee, maar om het ook nog eens uit te printen......

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:53 schreef dev-null het volgende:
Dat je je e-mail backupt okee, maar om het ook nog eens uit te printen......
Voorbeeldsituatie: Klant komt naar me toe. Zegt dat ie even wil kijken of hij zelf bestanden kan gaan uploaden, want hij heeft een nieuwe laptop met internet via zijn telefoontje.
Vraag van hem: "heb jij de inlog gegevens die ik je vorig jaar gemeeld hebt?" Jij: "Ja, wacht maar, ik zoek ze even op in mijn mailbox waar zo'n 400 emailtjes instaan, waaronder 75 van jou. Heb je een momentje?"

Misschien is mijn huidige situatie dan handiger:
Klant: "heb je de inloggegevens even? "
Jij: "ja hoor, ik zoek ze wel even op in mn klantenmap (incl. uitgeprinte emails). 2 minuten later: alstublieft meneer" :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 21 november 2001 10:57 schreef ivy het volgende:
Ja, wacht maar, ik zoek ze even op in mijn mailbox waar zo'n 400 emailtjes instaan, waaronder 75 van jou. Heb je een momentje?"
Betere mail programma gebruiken waar je in het mail programma folders kan aanmaken voor elke klant. Dan kan je alles netjes organizeren en heb je het dus ook zo gevonden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 21 november 2001 10:57 schreef ivy het volgende:
Misschien is mijn huidige situatie dan handiger:
Klant: "heb je de inloggegevens even? "
Jij: "ja hoor, ik zoek ze wel even op in mn klantenmap (incl. uitgeprinte emails). 2 minuten later: alstublieft meneer" :)
Tuurlijk niet. Waarom denk jij dat er find-functionaliteiten in je emailprog zitten? Elke klant heeft een eigen subfolder, en sommigen per onderwerp zelfs nog een subfolder. Dan beperk je je opeens maar tot een mailtje of 15, en als je daarin nog eens even gaat zoeken dan heb je binnen no-time het goeie mailtje gevonden.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:02 schreef dusty het volgende:
Betere mail programma gebruiken waar je in het mail programma folders kan aanmaken voor elke klant. Dan kan je alles netjes organizeren en heb je het dus ook zo gevonden.
Zit wat in. Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk graag mijn administratie als tastbaar iets heb. Stel je pc gaat cool doen, en heeft geen zin meer om Windows op te starten (je kan mij niet vertellen dat je dat nog nooit gehad hebt). Ik noem maar iets. Dan ben je mooi wel tijdelijk de sigaar. Ik weet niet. Maar ik heb dus graag papiertjes in mijn bezit. En met mij veel bedrijven. Denk ik.

Pelle: Geloof jij (en iedereen eigenlijk) zo goed in de betrouwbaarheid van je pc en/of emailprovider? Ik heb meerdere malen gehad dat mijn pc me in de steek liet :( ... ( ;) ). Maar goed. Ik denk dat de meningen hier (blijkbaar) over verschild zijn. En dat kan natuurlijk..

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad. Eudora roels.
(helemaal omdat je gewoon de hele folder op cd kunt zetten, daarna op een andere pc kunt kopieren zonder moeilijke installatie- en importprocedures).

Verwijderd

[..]

Heb je niet altijd de mogelijkheid toe.... De afdeling hier zweert bij Outlook...

Ik heb er trouwens 7608 staan in de historie en niet maar een miezerige 400:) En dat is excl. klanten zonder onderhoudskontrakt die staan in een aparte map per klant :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:07 schreef Pelle het volgende:
...helemaal omdat je gewoon de hele folder op cd kunt zetten...
Dat wist ik niet! Maar ja, het is voor mensen als ik die alles op papier zetten een (mentale?) omschakeling om te zeggen "daar stap ik naar over nu". Maar goed, weer wat geleerd zullen we maar zeggen

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:12 schreef ItSnows het volgende:
...Ik heb er trouwens 7608 staan in de historie en niet maar een miezerige 400:) ...
Ik noemde maar wat, hier staan er ook zeker wel veel. Weet niet eens hoeveel(heb ook geen zin om te kijken, :) )

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 21 november 2001 11:06 schreef ivy het volgende:
Pelle: Geloof jij (en iedereen eigenlijk) zo goed in de betrouwbaarheid van je pc
Ja. En mocht hij een keer crashen (dat ding staat al 3 jaar bijna onafgebroken aan), dan is er dus nog altijd de email-backup. Even van cdtje kopieren naar een andere PC en je kan alles gewoon weer teruglezen, tot het moment van je backup.
en/of emailprovider?
Wij zijn onze eigen emailprovider. Ja dus >:)
Ik heb meerdere malen gehad dat mijn pc me in de steek liet :( ... ( ;) ). Maar goed. Ik denk dat de meningen hier (blijkbaar) over verschild zijn. En dat kan natuurlijk..
/flauw
* Pelle koopt altijd wel goeie PC's ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Internet heeft vooral de hoeveelheid makkelijk beschikbare informatie vergroot. Vroeger ging je naar de bieb, het boek copieren deed je niet zo snel voor 25ct per kopie. Nu download jue een artike en print het uit op je laserprinter. Ik lees veel liever van papier, bovendien is het het veel makkelijker om in een ordner snel iets op te zoeken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Waar niets over te lezen is is dat de correspondentie met de komst van e-mail waarschijnlijk ook verdrievoudigd is (noem maar wat). Waar vroeger een belletje heen en weer ging wordt nu bij minder belangrijke dingen alles via e-mail gedaan waarvan door veel mensen weer een afdrukje wordt gemaakt.

Persoonlijk maak ik die nooit, of ik moet inderdaad wat mee moeten nemen naar een klant. Maar dan is account me vaak al voor.

Ivy: dat je factuurtjes 2x print is min of meer verplicht omdat de Belastingdienst verwacht dat je een gedegen administratie bij houdt. Die gaan met een huisbezoek niet door .docs bladeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

Ik vind het ook veel makkelijker om vanaf papier te lezen.

En het is ook veel makkelijker om een verslag oid 2 keer uit te printen (maar 1 x klikken extra). Het rolt wel uit de printer op de gang en zelf heb je weinig bezef hoe snel het papier op is, want iemand anders vult het wel aan.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

* GA!S werkt volkomen paper-less....

de betaler vervuilt

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:02
Ik print regelmatig e-mailtjes uit. Mail waarin accountgegevens in staan worden rechtstreeks geprint en opgeborgen. Als ik iets moet doen, bv probleemoplossing, neem ik altijd de gehele correspodentie mee.

Maar naast het printen van e-mail, maak ik veel printjes van artikelen die op websites staan. Naast het makkelijkere lezen kan ik aantekeningen maken op de tekst en dat vind ik een stuk overzichtlijker werken.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff side opmerking: papier gebruik op de werkvloer mag dan wel toegenomen zijn maar voor de distributie van de documenten is GEEN papier meer nodig > minder drukwerk en dus in totaal minder papiergebruikt. Alleen de mensen die het echt nodig hebben printen het uit, het hoeft niet meer perse op papier aangeleverd te worden.

Vraag me af hoe ver dit in het "onderzoek" hiernaar is opgenomen.

de betaler vervuilt

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mijn 'grootvader' :Y) print altijd al zijn emails uit. Vroeg ik "Waarom dan?"
Hij:"Oh, dat weet ik niet..."
}:O

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ajoh papier, oud medium.

Papier is voor splifjes :9

Maar zit wel wat in. Waarom zou het gebruik van email het gebruik van papier verminderen? Omdat je in plaats van brieven emails schrijft? Volgens mij is er een wezenlijk verschil tussen de functie van een brief en een email.

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste voordeel van email is het verbergen van je taalonkundigheid in spraak naar het buitenland toe

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 21 november 2001 11:06 schreef ivy het volgende:

[..]

Zit wat in. Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk graag mijn administratie als tastbaar iets heb. Stel je pc gaat cool doen, en heeft geen zin meer om Windows op te starten (je kan mij niet vertellen dat je dat nog nooit gehad hebt). Ik noem maar iets. Dan ben je mooi wel tijdelijk de sigaar. Ik weet niet. Maar ik heb dus graag papiertjes in mijn bezit. En met mij veel bedrijven. Denk ik.

Pelle: Geloof jij (en iedereen eigenlijk) zo goed in de betrouwbaarheid van je pc en/of emailprovider? Ik heb meerdere malen gehad dat mijn pc me in de steek liet :( ... ( ;) ). Maar goed. Ik denk dat de meningen hier (blijkbaar) over verschild zijn. En dat kan natuurlijk..
En daarom draai ik dus m'n eigen SMTP server ;)
Alle mail komt op de server binnen, en BLIJFT op de server. Gewoon in de DB van de SMTP server.
En via WebAccess kun je bij de klant ook nog even vlug dat ene mailtje opsnorren.

Sowieso werken de wat grotere totko's al met eigen mail servers, dus heb je een client nodig die jou directory van de mail-databse opvraagt. Rottige Windows ? pak je een andere PC.

Ik print nooit mail uit (hooguit route beschrijvingen).
Wat ik wel vaak uitprint zijn handleidingen etc. en dan met name PDF, want als er niets niet fijn te lezen is op een scherm... dan is het wel PDF

Braaikamer - Smoke&BBQ

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 21 november 2001 11:12 schreef ItSnows het volgende:
Heb je niet altijd de mogelijkheid toe.... De afdeling hier zweert bij Outlook...
Ik zou toch zweren dat die mogelijk ZELFS bij outlook erin zit.. echt..

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 15:02 schreef dusty het volgende:

[..]

Ik zou toch zweren dat die mogelijk ZELFS bij outlook erin zit.. echt..
Ja hoor rechtmuisknop op inbox, en de "new folder".
Pagina: 1