Toon posts:

MSI6163 V1, kan daar een Celeron 850 in???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een PC met zo'n moederbord. Er zit nu een P-II 300 in. Aangezien er niet veel geld is voor een nieuwe PC wil ik er een Celeron 850 inprikken. Die Celeron draait op 1.7 volt ofzo. De P-II die er nu inzit draait op 2.0 volt. Nu is mijn vraag of dat moederbord die 1.7 volt maakt als ik er een Celeron 850 inprik op een convertor? Moederbord is dus versie 1 met BX chipset en Slot 1.

Jeroen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Voltageprobleem is op zich niet zo erg.. Je hebt namelijk gewoon converters met voltage-instellingen..

Maar is er wel een bios die de coppermine ondersteund!? Dat lijkt me namelijk nog wat belangrijker!

Verwijderd

is een 6163-pro toch?, die had ik nl. ook, de broden hebben Coppermine ondersteuning, dus dat gaat lukken, ook het voltage werkt wel op dit bord.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Jahoor dat draait perfect, wel even een recente bios van www.msi.com.tw halen (AWARD! niet de AMI) en dan heb je alles wat je hartje begeerd, o.a. coppermine support (P3, Celeron II, getest tot 1.1 GHz hier), SOFTFSB achtige overclocking via de bios (66-68-73-83-100-112-124-133-140-148 geloof ik) etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de eerste versie van de MSI6136!!! Ik snap niet waarom ik een slot1 convertor nodig heb met voltage instellingen? Die processor zegt toch zelf met zijn pootjes welke spanning hij nodig heeft??? En zijn geen convertors te koop die zelf de spanning voor de processor produceren. Wie kan mij dit uitleggen?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Omdat dit bord voltages lager dan 2.0Volt niet ondersteund.
Gezien je een converter nodig hebt, is het handig dat deze van 2.0Volt wel een lagere spanning kan maken.
Deze converters zijn d'r, hoe weet'íe dat, heb ze zelf in handen gehad :)

Afijn, suc6 hen ook nog een 6163Pro liggen, weet alleen de Version zo niet.

[edit]
De cpu's van tegenwoordig zijn weer socket, en geen Slot.
Vandaar dat je een converter nodig hebt.
[edit]

And The Only One

Pagina: 1