• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
Ik zit er een beetje mee,
aangezien ik best wel een gelovige opvoeding etc. heb gehad, weet ik niet meer wat ik nu moet denken.
Ergens geloof ik in God en Jezus etc, maar aan de andere kant, is het imo ook een gedachte die iemand kan hebben.

Want geloof is imo iets waar je in gelooft, dus wat het ook is, het is er voor JOU.

Ik neem een voorbeeld. Stel iemand aanbidt de zon.
Zijn zoon geneest binnen korte tijd, dit zou ook gebeurd zijn zonder enig geloof etc.
Hij aanbidt de zon daardoor alleen maar meer, omdat HIJ denkt dat de zon zijn zoon genezen heeft...

Zo denk ik ook dat Christenen geloven.

Maar stel het is allemaal wel waar, en christus komt terug.
Dan wil ik niet achterblijven hiero.
Want iedereen kent het verhaal wel, dat er 1000 jaar komen van ommekeer etc.

Maar hoe denken jullie er nou over?

Stel hij komt volgende week terug...
Moet ik me nou bang gaan maken of zo???

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:18 schreef jooers het volgende:
aangezien ik best wel een gelovige opvoeding etc. heb gehad, weet ik niet meer wat ik nu moet denken.
Ergens geloof ik in God en Jezus etc, maar aan de andere kant, is het imo ook een gedachte die iemand kan hebben.

Want geloof is imo iets waar je in gelooft, dus wat het ook is, het is er voor JOU.
Correct.
Zijn zoon geneest binnen korte tijd, dit zou ook gebeurd zijn zonder enig geloof etc.
Hij aanbidt de zon daardoor alleen maar meer, omdat HIJ denkt dat de zon zijn zoon genezen heeft...

Dat denk ik weer niet, maar daar zijn al heel veel topics over geweest.
Nee, niet iedereen. Vertel het eens.
Ik denk dat hij al een tijdje terug is.
Neen, ik zou niet weten waarom. :?

Ik vind dat allemaal zenuwachtig gedoe om niks; mensen die zich zorgen maken of ze wel in hun zelfgemaakte hemel zullen komen. Angst voor het onbekende, iets wat best ironisch is, aangezien veel religies zeggen de waarheid te kennen.

• FragNeck
over die 1000 jaar,

Staat ergens, heeft er iemand een link naar een online concordantie of bijbel?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:27 schreef jooers het volgende:
over die 1000 jaar,

Bijbel: http://www.bible.org/netbible

Enlighten me, please. :)

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op woensdag 21 november 2001 10:27 schreef jooers het volgende:
over die 1000 jaar,

http://bijbel.pagina.nl/
Dat van 1000 jaar staat aan het eind van Openbaring.
Ik kan je alleen maar aanraden om 's met Jehovah's Getuigen te babbelen (maar da's natuurlijk weer mijn mening). Of je vragen wat specifieker te stellen, dan kan ik ze misschien hier beantwoorden.

• FragNeck
Op woensdag 21 november 2001 10:33 schreef mix het volgende:

[..]

Ik kan je alleen maar aanraden om 's met Jehovah's Getuigen te babbelen (maar da's natuurlijk weer mijn mening). Of je vragen wat specifieker te stellen, dan kan ik ze misschien hier beantwoorden.
Nee, ik heb het hier over evangelisch geloof, niet jehova's
Dit is allemaal heel anders.

• FragNeck
Op woensdag 21 november 2001 10:31 schreef Kyori het volgende:

[..]

Bijbel: http://www.bible.org/netbible

Enlighten me, please. :)
Check dit : The Thousand Year Reign

http://www.bible.org/netbible/rev20.htm

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:33 schreef mix het volgende:

Ok, maar het is handiger als je het hier post, aangezien ik (druk?) aan het werk ben momenteel.
Ik kan je alleen maar aanraden om 's met Jehovah's Getuigen te babbelen (maar da's natuurlijk weer mijn mening).
Eén van mijn beste vrienden is een Jehova's Getuige, en het is erg leuk om met hem te praten. :)
Of je vragen wat specifieker te stellen, dan kan ik ze misschien hier beantwoorden.
Ok, maar specifieker dan dit kan niet: hoe zit het met die 1000 jaar?

• FragNeck
Op woensdag 21 november 2001 10:37 schreef Kyori het volgende:

[..]

Ok, maar het is handiger als je het hier post, aangezien ik (druk?) aan het werk ben momenteel.
[..]

Eén van mijn beste vrienden is een Jehova's Getuige, en het is erg leuk om met hem te praten. :)
[..]

Like i said : http://www.bible.org/netbible/rev20.htm

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:38 schreef jooers het volgende:

Like i said : http://www.bible.org/netbible/rev20.htm
Gelezen. Vriendelijk bedankt. :)

• MIster X
Op woensdag 21 november 2001 10:37 schreef Kyori het volgende:
Ook ik ben erg druk ... ahum... aan het werk...
Uiteraard... :)
Na het 'oordeel' een regering van 1000 jaar onder Jezus en een aantal van degenen die Jezus trouw bleven. Gevolg: 'God zal alle tranen uit hun ogen wegwissen' (Opb21:1-4).

Verwijderd

Ik heb een deel van de openbaringen gelezen, sterker nog we kwamen er laatst achter dat dat mooie boek wat vriendje van huis uit mee had genomen de rooms katholieke openbaringen waren (nee hij is niet gelovig opgevoed, het is een familiestuk zeg maar), een groot dik boek, met hele mooie beeltenissen erin, vrij waardevol boek voor kunst en kitch ofzow ;)

Het kan goed zijn dat de openbaringen kloppen, ik geloof er ook wel een beetje in, hetzij op mijn eigen manier (ik heb vanaf dat ik heel klein was al bepaalde dromen die ook overeenkomen met de openbaringen, toeval :? )...
Maar ik ga geen afstand doen zoals ik nu leef, ik ga niet spontaan een geloof aanhangen uit angst, want ik geloof dat ik het goed doe, over wijsheid beschik zodat ik mijn eigen hart en verstand kan volgen...

Ik heb hier ook over gepraat met die collega van vriendje en die heeft me wat meer uitgelegd over de openbaringen...
Ik ga ervan uit met logisch verstand dat god alleen maar de goeden opneemt, niet de verraders die net doen alsof om er maar voor te zorgen dat ze gered worden, hij vertelde me dat een ieder wordt opgenomen die het woord volgt, en dat opgegeven moment er wordt gezuiverd op een een of andere manier...

Ik verander of verloochen mezelf iig niet, als ik het niet goed genoeg doe dan is het jammer, maar ik ga mij niet spontaan aansluiten bij de kerk oid. Ik volg mijn eigen normen en waarden en principes...

• FragNeck
Op woensdag 21 november 2001 10:48 schreef Llewella het volgende:
Ik heb een deel van de openbaringen gelezen, sterker nog we kwamen er laatst achter dat dat mooie boek wat vriendje van huis uit mee had genomen de rooms katholieke openbaringen waren (nee hij is niet gelovig opgevoed, het is een familiestuk zeg maar), een groot dik boek, met hele mooie beeltenissen erin, vrij waardevol boek voor kunst en kitch ofzow ;)

Het kan goed zijn dat de openbaringen kloppen, ik geloof er ook wel een beetje in, hetzij op mijn eigen manier (ik heb vanaf dat ik heel klein was al bepaalde dromen die ook overeenkomen met de openbaringen, toeval :? )...
Maar ik ga geen afstand doen zoals ik nu leef, ik ga niet spontaan een geloof aanhangen uit angst, want ik geloof dat ik het goed doe, over wijsheid beschik zodat ik mijn eigen hart en verstand kan volgen...

Ik heb hier ook over gepraat met die collega van vriendje en die heeft me wat meer uitgelegd over de openbaringen...
Ik ga ervan uit met logisch verstand dat god alleen maar de goeden opneemt, niet de verraders die net doen alsof om er maar voor te zorgen dat ze gered worden, hij vertelde me dat een ieder wordt opgenomen die het woord volgt, en dat opgegeven moment er wordt gezuiverd op een een of andere manier...

Ik verander of verloochen mezelf iig niet, als ik het niet goed genoeg doe dan is het jammer, maar ik ga mij niet spontaan aansluiten bij de kerk oid. Ik volg mijn eigen normen en waarden en principes...
Goed, maar in de bijbel wordt ook gezegd, dat je pas met Jezus in de Hemel kan zijn, als je Hem in je hart hebt aanvaart. Dus dat je hem moet aannemen als je verlosser.
Anders ga je verloren. de exacte tekst weet ik niet, maar daar komt het wel op neer iig

Verwijderd

das een beetje een opportunistisch geloven wat jij doet..

geloof of geloof niet..
geloven doe je omdat je overtuigd bent van het bestaan van God , ongeacht wat er als beloning voor je geloof is
ga dus niet net doen alsof je gelooft omdat je bang bent om eventueel buiten de boot te vallen
want het lijkt me niet dat God erg vrolijk word van mensen die enkeld maar geloven om ervan te profiteren
( dat is een stok aan de antitheisten geven waar ze je heel hard mee gaan slaan ;) )

twijfelen mag , neem de tijd en denk goed na waar de waarheid ligt
en als je er niet over uit kan komen waar de waarheid ligt wees dan eerlijk en oprecht tegen jezelf en noem jezelf dan agnost , dat een mooie tussenoplossing

het lijkt me imho dat God je eerlijkheid meer waardeerd dan net doen alsof je gelooft vanwege winstbejag

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:51 schreef jooers het volgende:

[..]

Goed, maar in de bijbel wordt ook gezegd, dat je pas met Jezus in de Hemel kan zijn, als je Hem in je hart hebt aanvaart. Dus dat je hem moet aannemen als je verlosser.
Anders ga je verloren. de exacte tekst weet ik niet, maar daar komt het wel op neer iig
Ja en wie zegt dat :?
De mens :?
Satan :?
Hoe kan ik zeker weten dat dat klopt :?
Er wordt gezegd dat satan de verleider is, dat hij je zal afhouden van het geloof in het woord, op welke manier dan ook...
Wie kan mij verzekeren dat het niet satan is die de christenen misleid :?

Ik aanvaard het goede in mijn hart, ik volg mijn instinct, mijn hart en mijn verstand, als dat niet goed genoeg is wordt ik maar niet verlost :) Dan wil ik nieteens verlost worden, ik ga mezelf niet verloochenen, net zo min als een christen god zal verloochenen...
Ik ga niet blindelings de woorden van een ander volgen, alleen maar om te zorgen dat ik verlost wordt, ik streef d'r naar om zo goed mogenlijk te leven vanuit mijn eigen instinct, normen en waarden...
En ik geloof niet dat ik het slecht doe...

• MIster X
Op woensdag 21 november 2001 10:57 schreef Flamez het volgende:

[..]

geloof of geloof niet..
geloven doe je omdat je overtuigd bent van het bestaan van God , ongeacht wat er als beloning voor je geloof is
ga dus niet net doen alsof je gelooft omdat je bang bent om eventueel buiten de boot te vallen
want het lijkt me niet dat God erg vrolijk word van mensen die enkeld maar geloven om ervan te profiteren
( dat is een stok aan de antitheisten geven waar ze je heel hard mee gaan slaan ;) )

twijfelen mag , neem de tijd en denk goed na waar de waarheid ligt
en als je er niet over uit kan komen waar de waarheid ligt wees dan eerlijk en oprecht tegen jezelf en noem jezelf dan agnost , dat een mooie tussenoplossing

het lijkt me imho dat God je eerlijkheid meer waardeerd dan net doen alsof je gelooft vanwege winstbejag
Goed punt. Mee eens. Met dat verschil dat geloven iets anders is dan aanbidden. Je kan in God geloven, maar er voor kiezen hem niet te aanbidden. Maar inderdaad, de bijbel zegt dat je niet 'gered' wordt wanneer je het om zelfzuchtige redenen doet, hoewel die hoop mensen wel kan sterken in hun aanbidding.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Op woensdag 21 november 2001 10:57 schreef Flamez het volgende:

[..]

geloof of geloof niet..
Mag ik jou ook met die stok heel hard slaan? ;) O, hmmz ben geen anti-theist. Maar wat ik wilde zeggen is het volgende. Toch denk ik dat het einddoel sowieso om geluk draait, dus in de hemel komen. Stel dat als je in God zou geloven dat je dan in de hel zou komen zouden er weinig mensen in geloven (stond zo ook in de bijbel enz. ). Mijn stelling is dat wat je ook doet, je gaat sowieso voor allereinddoel: Geluk. God heeft als lokkertje de hemel gemaakt, zodat mensen in hem kunnen gaan geloven. Anders zouden bitter weinig mensen het doen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57

Je moet altijd voorbereid zijn.

• MIster X
Op woensdag 21 november 2001 12:14 schreef morgoth het volgende:

[..]

Mag ik jou ook met die stok heel hard slaan? ;) O, hmmz ben geen anti-theist. Maar wat ik wilde zeggen is het volgende. Toch denk ik dat het einddoel sowieso om geluk draait, dus in de hemel komen. Stel dat als je in God zou geloven dat je dan in de hel zou komen zouden er weinig mensen in geloven (stond zo ook in de bijbel enz. ). Mijn stelling is dat wat je ook doet, je gaat sowieso voor allereinddoel: Geluk. God heeft als lokkertje de hemel gemaakt, zodat mensen in hem kunnen gaan geloven. Anders zouden bitter weinig mensen het doen.
Ff wat rechtzetten:
Volgens de bijbel:
- sterven = 'uit stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij terugkeren'. Er geen hel (Pr 9:5,6,10).
- gaan niet alle 'rechtvaardigen' naar de hemel, maar zullen een hoop mensen op aarde blijven wonen net als Adam en Eva dat hadden gekund (Ps 37:29)

Dat laatste was het oorspronkelijke doel, wat dan alsnog verwezenlijkt wordt (blijft dan inderdaad een 'allereinddoel')

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:43
Op woensdag 21 november 2001 12:38 schreef mix het volgende:

Ff wat rechtzetten:
Volgens de bijbel:
- sterven = 'uit stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij terugkeren'. Er geen hel (Pr 9:5,6,10).
Hmmz,

V. Hoe kómt u erbij! Er bestaat toch geen hel?! Zó erg staat het er niet voor!
A. Heus, de hel bestaat echt. En voor allen, die de Heere Jezus Christus niet als hun Zaligmaker kennen, staan de zaken er inderdaad héél slecht voor. Er zijn in de Bijbel veel aanduidingen die te kennen geven dat de hel eeuwig is en in een voortdurend lijden bestaat.
En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs. Openbaring 20:15
Zó zal het gaan bij de voleinding der wereld. De engelen zullen uitgaan om de bozen uit het midden der rechtvaardigen af te zonderen, en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal geween zijn en het tandengeknars. Matthéüs 13:49-50
... bij de openbaring van de Heere Jezus van de hemel met de engelen zijner kracht, in vlammend vuur, als Hij straf oefent over hen, die God niet kennen en het evangelie van onze Heere Jezus niet gehoorzamen. Deze zullen boeten met een eeuwig verderf, ver van het aangezicht des Heeren en van de heerlijkheid zijner sterkte. II Thessalonicensen 1:7-9
- gaan niet alle 'rechtvaardigen' naar de hemel, maar zullen een hoop mensen op aarde blijven wonen net als Adam en Eva dat hadden gekund (Ps 37:29)
Rechtvaardig?

V. Maar ik ben niet slecht. Ik ben een fatsoenlijk en degelijk persoon. Het goede dat ik tijdens mijn leven gedaan heb zal zeker véél meer gelden dan het verkeerde dat ik ooit gedaan heb. Hoe kunnen deze bijbelverzen op mij slaan?
A. Volgens Gods maatstaf van gerechtigheid beschouwt God zelfs de meest morele mensen als zondaren, die reddeloos op weg naar de hel zijn. De Bijbel wijst erop, dat niemand van zich zelf goed genoeg is om in de hemel te komen. Integendeel, wij zijn allen zondaren en staan allen schuldig voor God.
Gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt. Romeinen 3:10-11
Arglistig is het hart boven alles, ja, verderflijk is het; wie kan het kennen? Jeremia 17:9

P.S. Nog meer van dit soort vragen en antwoorden kunt u vinden op de pagina van Ds. van Vlastuin op www.wvanvlastuin.nl

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Op woensdag 21 november 2001 10:51 schreef jooers het volgende:

[..]

Joh. 14:6 "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij."

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 23:05

Zjemm

...

vanuit de ogen van een christen is het idd zo dat je alleen het eeuwige leven mag hebben als je jezelf aan god geeft...
in hem geloofd en naar zijn wetten leeft ( iig proberen want niemand kan die wetten vlekkeloos naleven )

dus vanuit de ogen van een christen is het dus zo dat als Hij terug komt en je geloofd niet in Hem...je verloren bent.

maar ik zie dat jij twijfeld over Hem. je weet niet of het waar is wat je over hem weet en wat er in de bijbel staat.

je moet voor jezelf maar eens nagaan hoe het toch kan dat uit een ei-cel een kind kan voort komen.
hoe het toch kan dat er vanalles groeit en bloeit
enz enz

ga voor jezelf eens na of het logisch klinkt of dat door een oerknal is gekomen of dat het door een heel slim iemand is gemaakt (God)
dat er over na is gedacht hoe alles hier op aarde en het heelal moet werken.

kijk eens naar een mier ofzo...een heel klein beesje komt dat voort uit een knal of is het logischer dat het gemaakt is.

het is natuurlijk makkelijk om te geloven in die oerknal, omdat wetenschappers dat geconcludeert hebben en omdat het makkelijk voor te stellen is.

God kun je je niet voor stellen, God zie je niet direct,maar je kan hem wel aan het werk zien.
kijk om je heen elke dag in en uit bloeit er vanalles

DAAR is over NAGEDACHT!

maar om even terug te komen op je vraag.
je moet jezelf niet bang maken, maar je moet het wel gaan uitzoeken voor jezelf.

en denk niet och dat bekijk ik later wel, want stel hij komt volgende week terug, dan baal je, dan baal je echt.

zie mn sign :)

opensecure.nl

• MIster X
Op woensdag 21 november 2001 10:36 schreef jooers het volgende:

Nee, ik heb het hier over evangelisch geloof, niet jehova's
Dit is allemaal heel anders.
Oh ja? Zo anders zijn nou we ook niet hoor...
Op woensdag 21 november 2001 13:02 schreef zeeg een gebruikelijk christelijk verhaaltje waar ik weliswaar graag op in zou gaan, maar da's hier niet zo toepasselijk
OK, we verschillen behoorlijk van andere kerken, maar dat komt alleen maar omdat we de bijbel beter kennen en in praktijk brengen. (Ouch, wat schrijf ik nou weer...?)

On topic: Zjemm hierboven heeft groot gelijk: zoek het uit! Bestaat God? Is de bijbel Gods Woord? Wie doen wat er in de bijbel staat?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

[knip]
Dan zou ik graag met hem als goede vrienden wat gaan eten en naar hem luisteren.
Daarna zou ik vragen of ik, met de gaven die ik heb en hier gebruik, hém zou kunnen helpen.
Waarom zou je bang moeten zijn, ik zéker niet, in tegendeel.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1