Toon posts:

Het Efraim Genootschap

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Fused noemde het in een ander topic, maar vertelde er niets over, dus ik ben heel even op onderzoek gegaan, aangezien er vanochtend een artikel in de krant stond over deze mensen: vandaag zou de wereld namelijk vergaan. :D

Van hun website:

Serieuze waarschuwingen / Wat is gerechtigheid ?
Wat en vooral wie, doet u denken, dat diezelfde satan bij u géén kans krijgt om u niét in de wil van de Heer te laten zijn?
Waarom, denkt u, wilt u niet weten wat de grote openbaringen zijn die God speciaal voor u heeft bewaard voor deze tijd, de eindtijd?
En waarom, denkt u, probeert u alsmaar valse argumenten te vinden om de grote openbaringen van de Almachtige af te wijzen?
En waarom, denkt u, wilt u niet weten wanneer de Geest en de bruid worden weggenomen?
En waarom, denkt u, wilt u niet weten wanneer de Heer en Zijn bruid terugkomen?
En waarom, denkt u, wilt u niet weten wie de antichrist is?
En waarom, denkt u, wilt u niet weten wat de grotere werken zijn dan de werken die de Heer Zelf heeft gedaan en die wij mogen gaan doen?

En waarom, denkt u, wilt u niet op het allerhoogste en allerheerlijkste aanbod van de Allerhoogste Koning ingaan om Zijn bruid te worden?

Weet u het antwoord nòg niet?

Niet God de Vader, want Die wordt daarom toornig op u!
En ook niet de Here Jezus, de Bruidegom, want Die wil u daarom niet meer kennen!
En ook niet de Heilige Geest want Die wil niets liever dan u dichter bij de Here Jezus brengen en Hij is uitgezonden om voor Jezus een bruid te nemen!

In wiens dienst, denkt u, bent u dan?
En in wiens dienst, denkt u, staan degenen die u afraden om deze profetiën te lezen?
En in wiens dienst, denkt u, staan degenen die u afraden om op de oproep van de Vader in te gaan?
U denkt toch niet ècht, dat u dan naar de Here God luistert?
U denkt toch niet ècht, dat dat van God de Heilige Geest is?

De satan is er àlles, maar dan ook werkelijk àlles aan gelegen dat de Here Jezus Zich géén bruid kan verwerven.
Wat vinden we hier nu van? Zijn er hier mensen aanwezig die aangesloten zijn bij dit genootschap en er meer over willen vertellen?

Ik vind het nogal verontrustend. Deze mensen houden er best wel extreme denkbeelden op na, vanuit een religieus perspectief. Ze zijn ook wel weer anders dan alle andere groeperingen en - hoe kan het ook anders? - ze roepen heel hard dat zij geen sekte zijn. :)

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 15:57
Ik denk dat je hier geen leden van Efraïm zult vinden, want die zijn allemaal druk bezig met zich voor te bereiden op het Einde der Tijden.
Ik heb alleen zo'n donkerbruin vermoeden dat de mensheid deze dag wel doorkomt. Ik hoop dat de leden hierdoor toch in gaan zien dat ze bij een maffe sekte horen en de boel verlaten.
Jehova Getuigen hebben in de loop der tijd ook regelmatig aangekodigt dat de wereld ten onder zou gaan op bepaalde data, wat uiteraard ook allemaal niets werd. Zij hebben echter nog een trouwe aanhang.

Verwijderd

Zal ik eens lief zijn en vanavond een artikel inscannen uit de nieuwe revu over die gemeenschap :? :)

Op zich vind ik deze gemeenschap een minder gevaarlijke sekte, omdat ze open blijven staan voor vernieuwing :? en hun mening aanpassen...
Het is een 'losse' sekte in mijn ogen, niet zo strict en heftig als sommige anderen...
Zo beweren ze dat de wereld vandaag zou vergaan (is alweer ingetrokken volgens newssubmit op Fok), ehm in de nieuwe revu beweerde ze eigenlijk eind november/begin december, maar als het niet gebeurd pakken ze de draad gewoon weer op van jammer dan, aldus de profeet van efraim.
De profeet is dus iig een twijfelaar, althans zo komt het over uit het verhaal in de nieuwe revu.
Alleen jammer dat mensen hun hele hebben en houwen hebben opgegeven (werk hebben opgegeven, huis hebben verkocht) en hun familie hebben achtergelaten...

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 15:57
Door de datum van de Dag des Oordeels telkens door te schuiven en te twijfelen aan je eigen profeciën bevorder je nou niet bepaald je geloofwaardigheid.
Waarschijnlijk zal deze gemeenschap nog wel een tijdje door blijven bestaan, maar dan toch alleen met het huidige clubje gehersenspoelden...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 10:02 schreef Llewella het volgende:
Zal ik eens lief zijn en vanavond een artikel inscannen uit de nieuwe revu over die gemeenschap :? :)
Dat zou zeker lief zijn. :)
Op zich vind ik deze gemeenschap een minder gevaarlijke sekte, omdat ze open blijven staan voor vernieuwing :? en hun mening aanpassen...
Dat is dan wel weer zo, maar als je steeds dingen aanpast, omdat er iets niet aan klopt, neemt niemand je meer serieus.
Het is een 'losse' sekte in mijn ogen, niet zo strict en heftig als sommige anderen...
Zo beweren ze dat de wereld vandaag zou vergaan (is alweer ingetrokken volgens newssubmit op Fok), ehm in de nieuwe revu beweerde ze eigenlijk eind november/begin december, maar als het niet gebeurd pakken ze de draad gewoon weer op van jammer dan, aldus de profeet van efraim.
De profeet is dus iig een twijfelaar, althans zo komt het over uit het verhaal in de nieuwe revu.
Volgens de dingen op hun site zal er in ieder geval dit jaar iets gaan gebeuren; in het menu Nabije toekomst / Wederom 7 vette jaren! 7 magere jaren!.
Alleen jammer dat mensen hun hele hebben en houwen hebben opgegeven (werk hebben opgegeven, huis hebben verkocht) en hun familie hebben achtergelaten...
Renunciation is a beautiful way of life. :)

Althans, als je er psychologisch gezien klaar voor bent.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op woensdag 21 november 2001 10:02 schreef Llewella het volgende:

.........

Het lijkt net alsof je het niet erg vind dat ze hun hele leven weggegooit hebben, en vooral ook hun kinderen hebben laten denken dat er niets meer is na vandaag. Of zie ik het nou verkeerd en bedoel je het heel anders?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op woensdag 21 november 2001 10:01 schreef Platypussy het volgende:Jehova Getuigen hebben in de loop der tijd ook regelmatig aangekodigt dat de wereld ten onder zou gaan op bepaalde data, wat uiteraard ook allemaal niets werd. Zij hebben echter nog een trouwe aanhang.
Eh... sommige JG hadden verwachtingen in bepaalde jaren, geen datums. 'Regelmatig' is een erg groot woord: de laatste keer was 1975.

In de bijbel staat bijna letterlijk dat er in de 'laatste dagen' veel sekten zouden komen die het einde aankondigen. Er zullen er dus nog wel meer komen.

Deze groepering ken ik niet, en ik kan er dus ook niet zo veel over zeggen. Ik vroeg me alleen maar af wat het voor zin heeft om je huis te verkopen als je gelooft dat de wereld vergaat... Vind 'k toch wel verdacht.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:15 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Het lijkt net alsof je het niet erg vind dat ze hun hele leven weggegooit hebben, en vooral ook hun kinderen hebben laten denken dat er niets meer is na vandaag. Of zie ik het nou verkeerd en bedoel je het heel anders?
Ik zie er minder gevaar in, ik bedoel er zijn ook sektes die zelfmoord plegen, of mensen die compleet de weg kwijt raken als hun geloof niet blijkt te kloppen (als in depressies, zelfmoord, ellende, weet ik veel wat)...
Hier zal de schade nog wel meevallen, ok als ze eruit stappen zullen ze het moeilijk krijgen, maar ze kunnen het wel overleven en een nieuw bestaan opbouwen...

Van de kinderen, ja vind ik een beetje ziek, de kinderen hebben nog geen eigen mening gevormd en worden een mening geleerd, ze zijn gelukkig dat jezus ze komt halen, ze worden ingezet om boekjes te maken om het woord te versprijden, en ze zingen liedjes over jezus...
Dat vind ik geen juiste opvoeding aangezien ik heb kunnen zien wat een dergelijke opvoeding met je kan doen (een kennis van me is strict met geloof opgevoed, heeft het los gelaten en is de grensen gaan verkennen van zichzelf) aangezien je zelf niet de kans krijgt grensen te verkennen, te leren en onderzoeken in je jeugd...

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:24 schreef mix het volgende:

[..]

Eh... sommige JG hadden verwachtingen in bepaalde jaren, geen datums. 'Regelmatig' is een erg groot woord: de laatste keer was 1975.

In de bijbel staat bijna letterlijk dat er in de 'laatste dagen' veel sekten zouden komen die het einde aankondigen. Er zullen er dus nog wel meer komen.

Deze groepering ken ik niet, en ik kan er dus ook niet zo veel over zeggen. Ik vroeg me alleen maar af wat het voor zin heeft om je huis te verkopen als je gelooft dat de wereld vergaat... Vind 'k toch wel verdacht.
Het opvallende is dat volgelingen huizen hebben verkocht, maar de profeet en zijn kinderen niet (hij heeft een zoon en dochter die medebeheren).
De zoon verklaard dan ook in het intervieuw dat er nooit is gevraagd aan volgelingen hun huis te verkopen oid, dat ze dat zelf besloten...

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
Als ik die gast (de leider, profeet, whatever) ooit een keer ontmoet, lees ik em Markus 13:32 voor: "Het uur en de dag weet niemand, nog de zoon, nog de engelen in de hemel, dan de vader" (was ff uit het hoofd, heb geen bijbel bij de hand).

Oftewel, niemand kan weten waneer armagedon komt.

Verwijderd

Shit artikel vergeten in te scannen :D nah vanavond wel :)

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Ik heb even op die website rondkeken, maar het volgende verhaal vindt ik toch wel wat ver gezocht

[url="http://"http://www.prophetelijah.org/efraim/nl/story.asp?StoryID=42"]De ramp van de 6 miljoen Joden[/url]:

hiermee zou eigelijk de holocaust goed worden gepraat, of in iedergeval in een heel ander verband worden getrokken.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Verbazingwekkend dat er mensen zijn die zo'n bizarre sekte aanhangen...

Verwijderd

Maar begrijp ik nou goed dat de maker van die site (de leider van de sekte?) denkt dat hij Elia is (de profeet die van God hoort dat de wereld zal vergaan)?

De site heet: Officiele website van de profeet Elia

En dit:
Het gevolg is wel dat, omdat hij daar zijn naam aan heeft verbonden, men aanneemt dat, wat wèl allemaal puur Bijbels is en wat hij van mij heeft gestolen, ook bij die naam hoort.
Hier zegt hij: "van mij gestolen", of heeft hij het direct van Elia gehoord of hoe zit dit? (Heb geen zin om alles door te lezen, maar als iemdand dit kan verhelderen, graag.)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik heb het even doorgelezen en ze hebben een leuke theorie over de 12 stammen van Israel(Europa) en de naam Arafat.

Heel vermakelijk allemaal, je moet wel erg ver weg zijn als je dit gelooft.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Wij zijn geen sekte...

Beangstigend...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 november 2001 01:51 schreef GenetiX het volgende:
Wij zijn geen sekte...

Beangstigend...
Dat is het moment waar zij zichzelf toch behoorlijk te kijk zetten, aangezien het wel degelijk een sekte is.

Žsek·te (de ~)

1 groep van aanhangers van een geestelijke stroming met een leider, buiten de officiële kerken

Rechtstreeks uit de Van Dale. Ze hebben een leider en ze zijn een geestelijke stroming buiten de officiële kerken, conclusie: ze zijn een sekte.
Pagina: 1