[ASP] Tabel kopieren in andere db

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb 2 databases (beide Access 2000) 1 die buiten de document root staat van de webserver en 1 die er in staat.
Nu wil ik een tabel kopieren in de database die in de document root staat zodat de beheerder deze db kan downloaden met deze specifieke tabel.
In access gebruik ik lokaal deze query
code:
1
2
SELECT BEDRIJVEN.BEDRIJFSNAAM INTO TEST IN 'db2.mdb'
FROM BEDRIJVEN;

Dit werkt allemaal goed. Maar nu moet dit in asp en heb ik het volgende stukje code gefabriceerd maar dit krijg ik niet aan de praat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
function dbkoppeling()     
    dbkoppeling = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data 
Source=u:\db1.mdb;Jet OLEDB:Database Password=admin"   
  End function

function dbdownload()     
    dbdownload = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data 
Source=e:\db2.mdb;Jet OLEDB:Database Password=admin"   
  End function

DSN_CONN_STRING=dbkoppeling()   
  Set DB_CONN = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DB_CONN.Open DSN_CONN_STRING

DSN_CONN_STRING_DOWNLOAD=dbdownload()
  Set DB_CONN_DOWNLOAD = Server.Createobject("ADODB.Connection")
  DB_CONN_DOWNLOAD.Open DSN_CONN_STRING_DOWNLOAD

DB_CONN.Execute("BEDRIJVEN.BEDRIJFSNAAM INTO TEST IN '" &
 DB_CONN_DOWNLOAD.ConnectionString & "' FROM BEDRIJVEN")

DB_CONN_DOWNLOAD.Close  
  Set DB_CONN_DOWNLOAD = nothing

DB_CONN.Close 
  Set DB_CONN = nothing

Wie weet er raad ??

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij kun je niet op deze manier een select into doen.
Wat denk ik zou moeten kunnen werken, is vanuit db1 een link-tabel maken naar db2, en op die manier de select into doen. Dan is nl. in db1 de betreffende tabel uit db2 beschikbaar.

Exact expert nodig?

• Tommel
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 10:09 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Volgens mij kun je niet op deze manier een select into doen.
Wat denk ik zou moeten kunnen werken, is vanuit db1 een link-tabel maken naar db2, en op die manier de select into doen. Dan is nl. in db1 de betreffende tabel uit db2 beschikbaar.
Ik dacht dat de tabel uit db2 niet hoeft te bestaan die wordt zelf aangemaakt door de SELECT INTO opdracht, tenminste in Access werkt dit wel zo.
Maar dan nog iets, die tabel in db2 moet niet altijd beschikbaar zijn want dan kan iedereen hem downloaden.
Dus ik vul de tabel met gegevens uit de tabel van db1 in db2, download hem en dan drop ik de tabel weer.
Een link tabel voert toch iedere query ook uit op de andere tabel toch ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 21 november 2001 10:18 schreef Tommel het volgende:
Ik dacht dat de tabel uit db2 niet hoeft te bestaan die wordt zelf aangemaakt door de SELECT INTO opdracht, tenminste in Access werkt dit wel zo.
Dat zou kunnen, in MSSQL iig niet, Access gebruik ik niet zo vaak.
Maar dan nog iets, die tabel in db2 moet niet altijd beschikbaar zijn want dan kan iedereen hem downloaden.
Dus ik vul de tabel met gegevens uit de tabel van db1 in db2, download hem en dan drop ik de tabel weer.
Een link tabel voert toch iedere query ook uit op de andere tabel toch ?
Hmmm volgens mij kun je een linktabel zien als een "gewone" tabel, alleen met het verschil dat de data niet echt in de huidige db zit, maar komt uit 'die andere db'.

Als het enkel om dat downloaden gaat, is het dan niet handiger om beide db's te downloaden, en dan lokaal even de data samen te voegen zoals je het wil hebben? Ik denk dat het een beetje overkill is om even een link op te zetten, zodat je de betreffende data kan overhevelen naar de andere db, die db downloaden, en dan die link weer weg te halen. Lijkt het me makkelijker om dat gewoon ff lokaal samen te voegen, en de db's op het web gewoon te laten zoals ze zijn.

Exact expert nodig?

• Tommel
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 10:24 schreef CrazyD_at_work het volgende:

Hmmm volgens mij kun je een linktabel zien als een "gewone" tabel, alleen met het verschil dat de data niet echt in de huidige db zit, maar komt uit 'die andere db'.

Als het enkel om dat downloaden gaat, is het dan niet handiger om beide db's te downloaden, en dan lokaal even de data samen te voegen zoals je het wil hebben? Ik denk dat het een beetje overkill is om even een link op te zetten, zodat je de betreffende data kan overhevelen naar de andere db, die db downloaden, en dan die link weer weg te halen. Lijkt het me makkelijker om dat gewoon ff lokaal samen te voegen, en de db's op het web gewoon te laten zoals ze zijn.
Nee, die db1 moet juist niet te downloaden zijn via het web maar db2 wel. In db1 staat ook "privacy gevoelige" informatie maar ook andere gegevens die ik nodig heb. Die wil ik kopieren in db2 zodat alleen die informatie beschikbaar is die alleen nodig is.
P.S. ik ga het downloaden enzo niet doen anders had ik hem wel via ftp ofzo opgehaald maar een of andere typemiep moet dit gaan doen dus.....