Toon posts:

Dolby Digital System.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat gisteren mijn oude radio uit 1974 ontploft is wil ik een Dolby Digital System gaan kopen.
Wat is nou iets goeds?
Er hoeft geen DVD ofzo bij.
Alleen maar tuner, cdspeler (geen wisselaar) & tape.
De CDspeler moet gebrande audio cd's kunnen lezen en het liefst ook nog mp3 cd's afdraaien.
Ook moeten er aansluitingen zijn om en TV, DVD speler, VCR & PC op aan te kunnen sluiten.
Kosten in mijn hoofd: 2000,- tot 3000,- gulden.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Denon AVR-2802 of de 3802 (alleen is die wel f 3000,-).

Kijk ff op www.dvdforum.nl

Coïtus ergo sum

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik zou voor een ONKYO gaan. Onkyo maakt mooie versterkers (met hele lelijke afstandbedieningen, maar dat terzijde) voor een goede prijs.

Ik geloof dat je voor een gulden of 1500,- al een leuke DD versterker hebt. (met flink vermogen)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je een kompleet systeem (alles in 1) wilt, dan zal dat niet eenvoudig zijn met tape. Tape is "uit", "over", "finshed", tenminste wat de fabriekanten betreft. (Goede cassette opname kan echter nog steeds beter klinken dan een CD).

Misschien een mini setje :r

Als ingebouwde taperecoreder geen must is (voor een prikje koop je een losse) dan is er plenty keuze, bv
de Denon ADV700, maar die gaat wel boven je budget, want er moeten nog speakers bij.
Sony etc, heeft ook complete setjes met speakers (maar geen MP3, geloof ik). En er zijn zat andere opties, van Technics, Onkyo, Pioneer ..

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Er hoeft geen DVD ofzo bij.
Kun je mij uitleggen wat je dan aan een DolbyDigital 5.1 systeem hebt?
Alleen maar tuner, cdspeler (geen wisselaar) & tape.
Maargoed, ik snap nog steeds niet wat je aan een DD versterker hebt zonder DVD speler
en het liefst ook nog mp3 cd's afdraaien.
Neem dan meteen een DVD speler. Dan heb je tenminste nog wat aan je DD versterker, en je hebt meteen grote kans dat hij ook mp3 cd's kan afspelen (die kans is bij een normale cd speler veel kleiner).

Als je niet van plan was een DVD speler te kopen moet je ook geen DolbyDigital versterker kopen. Omdat dat geen nut heeft.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als je naar prijs/perfomance kijkt ben je denk ik goed uit met een Sony STR-DB840. Voor 1000 gulden zeker geen slechte versterker.

En ieder mag roepen Sony is slecht, maar zonder motivatie zou ik het absoluut niet serieus nemen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Chilly_Willy
Op woensdag 21 november 2001 13:02 schreef tbusquet het volgende:
Als je naar prijs/perfomance kijkt ben je denk ik goed uit met een Sony STR-DB840. Voor 1000 gulden zeker geen slechte versterker.

En ieder mag roepen Sony is slecht, maar zonder motivatie zou ik het absoluut niet serieus nemen.
Dit is idd een zeer goeie DD/DTS receiver!

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter

Heb je daar een link van?

Verwijderd

Topicstarter
DVD wil ik nu nog niet kopen omdat je er niet op kan tapen. En ik heb altijd al een 5.1 systeem willen hebben dus die komt er dan ook gewoon.
Verder heb ik nog een los tapedeck vanbij mijn oude radio, dus ik denk aan een receiver + tuner, met CD speler (die mp3 cd's kan afspelen) en uiteraard goede boxen + subwoover.
Als iemand een leuk winkeltje weet in A'dam e.o. dan hou ik me aanbevolen.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:52
volgens mij scheelt een cdspeler die mp3 aankan zo weinig met een dvdspeler (die ook cd en mp3 etc etc) aankan dat het niet eens meer de moeite waard is

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Alweer punten gescoord bij de eigenaar van een STR-D 940.. ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Sony is ook helemaal niet slecht. :(
Wat is dat voor onzin ?

• Chilly_Willy
Op donderdag 22 november 2001 08:48 schreef awraeven het volgende:
DVD wil ik nu nog niet kopen omdat je er niet op kan tapen. En ik heb altijd al een 5.1 systeem willen hebben dus die komt er dan ook gewoon.
Dit snap is dus niet he.. je wilt geen DVD omdat je niet kan opnemen. Op een DVD staat een bioscoopkwaliteit film!! Haarscherp, zelfde asceptratio en nog DD/DTS ook!! Daar is het medium voor bedoelt. Dat je in de toekomst er ook mee kan opnemen, ja das leuk, maar TV is nou niet echt DVD kwaliteit. En wat moet je nou opnemen dan?? Als ik iets van TV opneem is vhs voldoende, ik neem toch geen films op. Als je eenmaal 2.35:1 anamorphisch breedbeeld met DD/DTS gewent bent kijk je nooit meer een film op TV of video, trust me!

DVD is niet te vergelijken met video, het is lichtjaren verder. VHS is ook al zo oud als de weg naar Kralingen.

En wat moet je in Godsnaam met een 5.1 systeem zonder bron??

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Op donderdag 22 november 2001 09:05 schreef Serum het volgende:
Sony is ook helemaal niet slecht. :(
Wat is dat voor onzin ?
Hoezo, slechte ervaringen?

Coïtus ergo sum

• JvS
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 22 november 2001 09:17 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Dit snap is dus niet he.. je wilt geen DVD omdat je niet kan opnemen. Op een DVD staat een bioscoopkwaliteit film!! Haarscherp, zelfde asceptratio en nog DD/DTS ook!! Daar is het medium voor bedoelt. Dat je in de toekomst er ook mee kan opnemen, ja das leuk, maar TV is nou niet echt DVD kwaliteit. En wat moet je nou opnemen dan?? Als ik iets van TV opneem is vhs voldoende, ik neem toch geen films op. Als je eenmaal 2.35:1 anamorphisch breedbeeld met DD/DTS gewent bent kijk je nooit meer een film op TV of video, trust me!

DVD is niet te vergelijken met video, het is lichtjaren verder. VHS is ook al zo oud als de weg naar Kralingen.

Mag ik deze post met een applaus bekronen :)

My thougts exactly. Zonder bron geen 5.1 :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ja prcies, zoals hierboven staat beschreven. Koop gewoon een goede Hifi-versterker of receiver. Je bent daarmee stukken goedkoper uit, en dat verschil kun je weer uitgeven aan een stel goede speakers.

Je hebt nix aan Dolby Digital als je geen medium hebt waarmee je Dolby Digital kan benaderen. Zonde van het geld dus.

Verwijderd

[/quote]:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 22 november 2001 09:17 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]

--------------------------------------------------------------------------------

Mag ik deze post met een applaus bekronen

[/quote]

Van mij ook, die gast begrijpt er echt pepernoten van.... :'(
Laat hem eigenlijk maar veel geld uitgeven aan weinig, leert hij van 8-)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Jullie zijn echt een stel koeien... ;) Hij wil gewoon genieten van 5 channel stereo. Zodat de muziek van alle kanten komt en je midden in je muziek zit... jaahahaha dat waren jullie ff vergeten. :P

Nog ff een vraag aan de topic starter:

Wil je voor die 3000,- ook nog boxen bij?

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 09:29 schreef GeJe het volgende:
Jullie zijn echt een stel koeien... ;) Hij wil gewoon genieten van 5 channel stereo. Zodat de muziek van alle kanten komt en je midden in je muziek zit... jaahahaha dat waren jullie ff vergeten. :P

Nog ff een vraag aan de topic starter:

Wil je voor die 3000,- ook nog boxen bij?
Precies! :)

En DVD kan ik wel kopen maar ik heb geen TV, dat kijk ik op de pc dus dan wordt het moeilijk, en ik vind het gewoon te duur.
En ja er moeten boxen bij zitten. All in dus.

Receiver: Dolby Digital 5.1 + DTS
Tuner, CDSpeler met MP3 support
Subwoover + overige 5 boxen.

2500,- tot 3000,-

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Persoonlijk zou ik dan gaan voor str db 940, iets meer vermogen en hele vette afstandsbediening. Dit is natuurlijk niet zo heel belangrijk, maar het is wel leuk.

Succes is een keuze

Verwijderd

ik heb net een Pioneer VSX908-RDS gekocht.
die gaat er officieel uit; dus overal in de aanbiedding !
het is eigenlijk de 909rds maar dan met een optical in minder en geen EX kanalen.
maar wel :
THX-Ultra,:P DD AC-3,:P DTS en MPEG. 100% officieel gecertificeert door de div. fabrikanten.
5x 110 wat nominaal is mij ook wel wat waard.
heb 1899,- voor het ding betaald (nieuw)
volgens mij echt een aanrader.
ik ben er tevreden mee.
er zit een DSP chip in met het hoogste bereik op dit moment !
link: http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsx8en.htm
kijk voor de verdere specificaties bij de 909 !

o.. en je moet wel ruimte hebben voor het ding; want hij weegt 18 kilo.. ( ja... op de site staat 16.. weet ik; maar dat klopt niet)

suc6 verder !

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Jullie zijn echt een stel koeien... ;) Hij wil gewoon genieten van 5 channel stereo.
Wat is dat, 5 channel stereo :?

specs

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Iets meer binnen het budget so'n pioneer DV-444sys setje (met DVD)
Afbeeldingslocatie: http://www.elvic.nl/shop/media/hc-50sk.gif

Voor rond de f 2500 te koop (of 1600 zonder speakers). Slechts 5*30 magere watts, maar wel MP3.

Ik zou er andere speakers bij kopen, bv. een Canton Movie 20X setje uit Duitsland laten sturen, voor 540 euro bij mediacheckpoint.de incl verzkst)
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/products/de/movie2.jpg
Of de Movie 25Xl set (met 26 cm woofer in de sub en iets grotere sats) voor 640 Euro.

Of een Quadral of Jamo set.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
5 channel stereo??? Jah tjongejonge, als je toch aan het PRUTSEN bent, koop gewoon een Hifi/ Stereo versterker en knoop gewoon de 5 speakers aan elkaar, Sjesus. :?

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 12:13 schreef Duck-Twacy het volgende:
[afbeelding]

Voor rond de f 2500 te koop (of 1600 zonder speakers). Slechts 5*30 magere watts, maar wel MP3.

Ik zou er andere speakers bij kopen, bv. een Canton Movie 20X setje uit Duitsland laten sturen, voor 540 euro bij mediacheckpoint.de incl verzkst)
[afbeelding]
Of de Movie 25Xl set (met 26 cm woofer in de sub en iets grotere sats) voor 640 Euro.

1) Hij wilde geen dvd
2) In de satellieten nog grotere woofer dan in de sub? Dream on... :Z

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 23 november 2001 14:20 schreef TimMer het volgende:

[..]

1) Hij wilde geen dvd
2) In de satellieten nog grotere woofer dan in de sub? Dream on... :Z
1. Een DVD speler kun je ook gebruiken om CD's mee af te spelen. En volgens mij is er nix te vinden wat precies aan zijn eisen voldoet.

2. Bedoeld werd dat de sats van de movie25 groter zijn dan de sats van de Movie20. Lezen is moeilijk he, tjeez

Verwijderd

Topicstarter
Dat je DVD kan gebruiken om CD's mee af te draaien oke, maar daar betaal je dan ook wel extra voor denk ik zo?

En in die Pioneer VSX908-RDS waar kun je die kopen dan? Ik heb die niet echt ergens zien staan. Of kijk ik gewoon verkeerd? En betrefd de speakers, voel er weinig voor om die uit het buitenland te laten komen, is nogal duur enzo.... kom ik vast mee boven die 3000,- gulden. of niet?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 10:55 schreef batman het volgende:
... en je moet wel ruimte hebben voor het ding; want hij weegt 18 kilo..
jaja.... :?

;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op vrijdag 23 november 2001 09:52 schreef awraeven het volgende:

[..]

Precies! :)

En DVD kan ik wel kopen maar ik heb geen TV, dat kijk ik op de pc dus dan wordt het moeilijk, en ik vind het gewoon te duur.
En ja er moeten boxen bij zitten. All in dus.

Receiver: Dolby Digital 5.1 + DTS
Tuner, CDSpeler met MP3 support
Subwoover + overige 5 boxen.

2500,- tot 3000,-
Jezus, dit slaat echt alles. Als ik het goed begrijp wil je dus een 5.1 set gaan kopen zonder DVD speler en je hebt niet eens een tv :? Maar die reveiver moet natuurlijk wel DTS ondersteunen |:(. O ja, en natuurlijk een subwoover :P.
Een 5.1 amp zonder DVD speler is als een monitor zonder computer, daar heb je geen ruk aan.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 23 november 2001 17:42 schreef awraeven het volgende:
Dat je DVD kan gebruiken om CD's mee af te draaien oke, maar daar betaal je dan ook wel extra voor denk ik zo?

En in die Pioneer VSX908-RDS waar kun je die kopen dan? Ik heb die niet echt ergens zien staan. Of kijk ik gewoon verkeerd? En betrefd de speakers, voel er weinig voor om die uit het buitenland te laten komen, is nogal duur enzo.... kom ik vast mee boven die 3000,- gulden. of niet?
Ik denk dat die "meerprijs" in zo'n bulkprodukt als DVD aan het worden is wel meevalt.

Voor wat betreft bestellen in Duitsland. Ik heb net vanmiddag een Canton Movie 50XXl set bestelt. Kost 1080 Euro, dus ongeveer f 2400 (incl verzenden. ik hoef er niet eens de deur voor uit!). In Nedeland betaal je daar 1800 Euro ofwel f 4000 voor (tenzij ze korting geven natuurlijk).
Dit geldt dus voor veel Hifi apparatuur (in Duitland 30 tot 40 % goedkoper). Kijk maar eens op www.mediacheckpoint.de (wel eerst registreren, anders zie je de prijzen niet).

Het enige vervelende is dat je niet kunt luisteren (niet geheel onbelangrijk bij speakers) en het is een beetje gedoe als er iets kapot gaat. Je hebt natuurlijk wel garantie (3 jaar of zo) maar je zult het toch weer moeten terugsturen.
O ja, het is wel makkelijk als je een creditcard hebt (maar er zijn denk ik ook ander opties)

Luisteren kun je natuurlijk ook wel in een (goede) Nederlandse zaak, maar het is dan wel een beetje flauw als je vervolgens het zaakje elders koopt.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Opa

Nu Multifocaal!

Er is maar 1 combinatie die MP3 CD's op een standaard CD speler ondersteunt en das op basis van de Harman Kardon AVR-3000 of 4000. Die heeft een MP3 decoder aan boord, zodat je alleen nog maar een CD-Speler met DIGITALE uitgang moet hebben, die het mp3 signaal digitaal naar de MP3 processor in de receiver stuurt. Beste keus Sony CDP-XE330 (of 530 met CD-text). Kost minder dan 300 piek en is top met cd's, veel beter dan een DVD speler. Doet ook CD-r.
HK staat bij Audiovideoshop.nl voor f 1500. Let op, is maar 5x40 watt, maar dat is bij deze HK ruim voldoende. Getest in Home Entertainment.

Tape kan je bij Richersounds.nl halen. Teac of Yamaha is altijd goed (f250). Daar hebben ze overigens ook speakers voor weinig.
Zit je aan 2050 plus speakers.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Chilly_Willy
Op vrijdag 23 november 2001 10:55 schreef batman het volgende:
ik heb net een Pioneer VSX908-RDS gekocht.
die gaat er officieel uit; dus overal in de aanbiedding !
het is eigenlijk de 909rds maar dan met een optical in minder en geen EX kanalen.
maar wel :
THX-Ultra,:P DD AC-3,:P DTS en MPEG. 100% officieel gecertificeert door de div. fabrikanten.
5x 110 wat nominaal is mij ook wel wat waard.
heb 1899,- voor het ding betaald (nieuw)
volgens mij echt een aanrader.
ik ben er tevreden mee.
er zit een DSP chip in met het hoogste bereik op dit moment !
link: http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsx8en.htm
kijk voor de verdere specificaties bij de 909 !

o.. en je moet wel ruimte hebben voor het ding; want hij weegt 18 kilo.. ( ja... op de site staat 16.. weet ik; maar dat klopt niet)

suc6 verder !
Das idd ook een aanrader. Let op aanbiedingen van modellen die vervangen gaan worden en ga luisteren!

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Op vrijdag 23 november 2001 12:13 schreef Duck-Twacy het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat moet je nou weer niet doen. DD en DTS verlangen fullrange speakers op ALLE kanalen. Met die melkpakjes haal je dat nooit en zal je nooit genieten van bioscoopgeluid.

Coïtus ergo sum

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Zijn budget is 2000-3000 voor receiver, cd player (met MP3) en 5 speakers (+ sub).

Waarom raad je hem geen THX ultra set aan? En hij heeft GEEN TV

Overigens behoeven volgens mij de effect kanalen niet perse full range te zijn.

Pagina: 1