Op woensdag 21 november 2001 09:39 schreef ShaDoW het volgende:
Ik heb nu de NETGEAR op het hoog, maar ik wil in mijn netwerk full duplex ( op z'n minst bridged ) gaan draaien, het zijn nu 3 computer dus 3x2 is 6 aansluitingen heb ik minimaal nodig.
Is het nu verstandig om dan op de router een switch aan te sluiten of een router te zoeken met meer dan 4 aansluitingen? en als die er zijn welke router moet ik dan nemen?
Alvast bedankt!!
full duplex levert echt niet zoveel winst als je misschien denkt... theoretisch kan je 2 keer zoveel oversturen... maar backup gaat maar 1 kant op!!!! het zal wel iets schelen maar niet zo gigantisch veel als de meeste denken.
ik zou overigens geen andere router kopen, maar een switch (tenzij je meerdere subnetten wilt hebben). en ook niet de goedkoopste dan... (wat een switch duur maakt is voornamelijk de cache!!!; hoe meer cache hoe beter)
zoals al eerder door iemand opgemerkt... 3 comp's op full duplex is 3*1!!! aansluitingen en niet 3*2!!!
of je moet zoiets willen maken...
www---router---pc's---switch; waarbij alle pc's 2 netwerkkkaarten hebben en de 1 in de router en de ander in de switch; maar of dat snelheid gaat opleveren...