Toon posts:

[router] meer dan 4 poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de NETGEAR op het hoog, maar ik wil in mijn netwerk full duplex ( op z'n minst bridged ) gaan draaien, het zijn nu 3 computer dus 3x2 is 6 aansluitingen heb ik minimaal nodig.

Is het nu verstandig om dan op de router een switch aan te sluiten of een router te zoeken met meer dan 4 aansluitingen? en als die er zijn welke router moet ik dan nemen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

waarvoor is die router eigelijk?
adsl ofzo?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarom wil je voor iedere PC twee aansluitingen :?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
kabel internet ( chello )

maar ik wil het lokaal netwerk zo snel mogelijk hebben omdat ik veel video bestanden back-up op me server en dat duurt nog wel eens..... :( lang :(

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Full-duplex kan niet op een hub.
Daar heb je een switch voor nodig.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 09:39 schreef ShaDoW het volgende:
Ik heb nu de NETGEAR op het hoog, maar ik wil in mijn netwerk full duplex ( op z'n minst bridged ) gaan draaien, het zijn nu 3 computer dus 3x2 is 6 aansluitingen heb ik minimaal nodig.

Is het nu verstandig om dan op de router een switch aan te sluiten of een router te zoeken met meer dan 4 aansluitingen? en als die er zijn welke router moet ik dan nemen?

Alvast bedankt!!
full duplex levert echt niet zoveel winst als je misschien denkt... theoretisch kan je 2 keer zoveel oversturen... maar backup gaat maar 1 kant op!!!! het zal wel iets schelen maar niet zo gigantisch veel als de meeste denken.

ik zou overigens geen andere router kopen, maar een switch (tenzij je meerdere subnetten wilt hebben). en ook niet de goedkoopste dan... (wat een switch duur maakt is voornamelijk de cache!!!; hoe meer cache hoe beter)

zoals al eerder door iemand opgemerkt... 3 comp's op full duplex is 3*1!!! aansluitingen en niet 3*2!!!

of je moet zoiets willen maken...

www---router---pc's---switch; waarbij alle pc's 2 netwerkkkaarten hebben en de 1 in de router en de ander in de switch; maar of dat snelheid gaat opleveren...

Verwijderd

Als hij grote bestanden gaat backuppen (+/- 700Mb cut video-files), dan maakt die 16Mb cache intern ook geen knart meer uit. Gewoon een SMC-tje van 200;- eraan en je kan weer een eindje verder.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:22 schreef Oz het volgende:
Als hij grote bestanden gaat backuppen (+/- 700Mb cut video-files), dan maakt die 16Mb cache intern ook geen knart meer uit. Gewoon een SMC-tje van 200;- eraan en je kan weer een eindje verder.
voor 3 pc's maakt de cache eigelijk helemaal niks uit...

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:11 schreef betweter het volgende:

[..]

voor 3 pc's allemaal op 100mbit maakt de cache eigelijk helemaal niks uit... echter als je er 1 op 10 hebt wel... (waarschijnlijk de router 10 mbit)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 10:40 schreef betweter het volgende:

[..]

full duplex levert echt niet zoveel winst als je misschien denkt... theoretisch kan je 2 keer zoveel oversturen... maar backup gaat maar 1 kant op!!!! het zal wel iets schelen maar niet zo gigantisch veel als de meeste denken.

ik zou overigens geen andere router kopen, maar een switch (tenzij je meerdere subnetten wilt hebben). en ook niet de goedkoopste dan... (wat een switch duur maakt is voornamelijk de cache!!!; hoe meer cache hoe beter)

zoals al eerder door iemand opgemerkt... 3 comp's op full duplex is 3*1!!! aansluitingen en niet 3*2!!!

of je moet zoiets willen maken...

www---router---pc's---switch; waarbij alle pc's 2 netwerkkkaarten hebben en de 1 in de router en de ander in de switch; maar of dat snelheid gaat opleveren...
dat was me idee, elke computer 2 netwerk kaarten, full duplex zodat ik een film kan backup'en naar me server en een divx filmpje ervan af spelen zonder vertraging...

Dus het beste is dus een router met een switch?
Pagina: 1