Toon posts:

DMX 6Fire 24/96 of Audigy Platinum?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog was gevallen op de SB Audigy Platinum, maar het nadeel ervan vond ik dat de Audigy geen 24bits/96kHz geluid kan opnemen.

Nu heb ik een enigszins vergelijkbare kaart gevonden: de Terratec DMX 6Fire 24/96. Deze kaart heeft wel 24/96 opnamemogelijkheid en ook een mooie breakout box.

Ik wil de kaart gaan gebruiken icm. mijn mengpaneel. EAX 3.0 hoeft van mij niet zo nodig en IEEE1394 is voor mij ook overbodig.

Welke kaart moet ik dus nemen? En is er iemand die ervaring heeft met die 6Fire van Terratec?

BVD

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

De 6Fire wordt dit weekend op de HCC dagen gedemonstreerd! Ik geloof in hal 7. Ervaringen zul je denk ik nog niet tegenkomen aangezien hij nog niet uit is..

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Ik heb de DMX 6Fire al 3 weken in 'backorder' ziet er goed uit en Terratec maakt zeer goede kaarten. Ik zou nooit een Audigy kopen aangezien de problemen die er zijn met de huidige reeks soundblasters.

Ik heb al een Terratec sixpack en die is vele malen beter als een soundblaster Live etc. Goede drivers en een hoop meegeleverd (kabels en software).

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 09:28 schreef 3DBlaster het volgende:
Mijn oog was gevallen op de SB Audigy Platinum, maar het nadeel ervan vond ik dat de Audigy geen 24bits/96kHz geluid kan opnemen.

Nu heb ik een enigszins vergelijkbare kaart gevonden: de Terratec DMX 6Fire 24/96. Deze kaart heeft wel 24/96 opnamemogelijkheid en ook een mooie breakout box.

Welke kaart moet ik dus nemen? En is er iemand die ervaring heeft met die 6Fire van Terratec?
Simpel. De Terratec natuurlijk. Adviesprijs is overgens maar 449 DM.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Op woensdag 21 november 2001 14:31 schreef warp het volgende:

[..]

Simpel. De Terratec natuurlijk. Adviesprijs is overgens maar 449 DM.
Waar haal je dat vandaan? Ik las ergens (bij een pressrelease geloof ik) een adviesprijs van 599 DM! Overigens zag ik hem wel bij computeruniverse.net voor 469 DM..

Was getekend, enz. | specs

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 14:51 schreef Kris2904 het volgende:
Waar haal je dat vandaan? Ik las ergens (bij een pressrelease geloof ik) een adviesprijs van 599 DM! Overigens zag ik hem wel bij computeruniverse.net voor 469 DM..
Oops, typo, moet zijn 499 DM.

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.de/images/6fire.gif

Zie de rest op: http://www.terratec.de/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Audigy is weer het zoveelste stuk rommel waarbij meer geld in de marketing is gaan zitten dan in de ontwikkeling van het produkt zelf.
Creative zou zulke mooie dingen op geluidsgebied kunnen maken maar het blijft iedere keer maar weer bij een gadget extra waar je niets mee doet.

Ik zou voor de Terratec of een ander merk gaan want die hebben idd hun drivers wel op orde.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
"Lijkt mij een duidelijk geval van duidelijk.

Alle neuzen wijzen in dezelfde richting, dus zo ook de mijne."

Dat was de wijze conclusie van 3DBlaster

/me gaat dus een Terratecje scoren op de HCC

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op woensdag 21 november 2001 20:06 schreef _bas_ het volgende:
Audigy is weer het zoveelste stuk rommel waarbij meer geld in de marketing is gaan zitten dan in de ontwikkeling van het produkt zelf.
Creative zou zulke mooie dingen op geluidsgebied kunnen maken maar het blijft iedere keer maar weer bij een gadget extra waar je niets mee doet.

Ik zou voor de Terratec of een ander merk gaan want die hebben idd hun drivers wel op orde.
Je hebt zelf een Audigy?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 09:28 schreef 3DBlaster het volgende:

BVD
Ben zelf ook op zoek naar deze kaart van Terratec. Heb op internet een review gelezen waarin ze de Audigy en de Terratec met elkaar vergelijken.

http://www.tomshardware.fr/articleav.php?IdArticle=55&NumPage=1

Het is in het Frans, maar met http://world.altavista.com zou je het kunnen vertalen.

Uit de conclusie blijkt dat de Terratec meer gericht is op de (semi)professionele audiomarkt door de 24bits/96KHz en de Audigy meer voor de consument.

Verwijderd

is die dmx 6fire nou eigenlijk gewoon een ews 2496 met breakout box voor extra in en outs of zijn er meer verschillen?

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

De 6Fire heeft 6 uitgangen, plus compatibility voor een hoop 3D-api's, en ac3/dts decodering. De EWS 24/96 heeft maar 2 speaker uitgangen.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Ik had een TT EWS64XL, maar kon hem niet meer gebruiken, omdat mijn nieuwe PC geen ISA-slot heeft. Toen een DMX 6fire 24/96 gekocht. Ondanks het feit dat deze geen wavetable en effecten (o.a. reverb, equalizer) heeft, is 't ie veel beter dan de EWS64XL. En goedkoper... :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb zelf een Audigy, maar daar is niks mis mee, prima geluid, werkte direct out-of-the-box... alle games werken prima, latency van onder de 5ms met sound apps.

Iedereen loopt maar te klagen maar ik zie geen problemen. :)

Imo, als je wilt gaan recorden met 24/96 kan je beter een profi kaartje kopen en geen TerraTec.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dit topic is al oud :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.