Dilemma: KT266A + Voodoo 5 of NForce?

Pagina: 1
Acties:

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 14:29
Ik heb even wat hulp nodig bij een denkproces... ik ga over een week of 2-3 m'n oude K6-2 upgraden naar een Athlon systeem, dus ook een nieuw mobo erin. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen geslagen of dat nieuwe mobo een NForce of een KT266A moet worden. Op dit moment heb ik als videokaart een Voodoo 5 5500 AGP erin zitten. Op zich werkt die nog prima maar ik weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn. Het probleem is nu of ik een NForce moet kopen, met een Geforce 2 erin waarbij ik dus zou kunnen kiezen waarvoor ik de voodoo gebruik en waarvoor de geforce of dat ik de KT266A moet nemen, die volgens de reviews sneller en stabieler is, en gewoon de voodoo 5 blijven gebruiken. Desnoods zou ik dan over anderhalf jaar ofzo weer een nieuwe videokaart kunnen nemen maar liever niet natuurlijk :)
Suggesties zijn zeer welkom!

• Primus
OK beetje warrig verhaal misschien, even de opties naast elkaar:

1) Athlon 1700/1800 (moet nog zien)
NForce moederbord
Geforce 2 onboard, eventueel daarnaast Voodoo 5 5500 AGP
Integrated dingen als sound en netwerk

2) Athlon 1700/1800
KT266A moederbord
Voodoo 5 5500 AGP
SB 64 PCI
10 Mbit netwerkkaart

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 21 november 2001 09:29 schreef Primus het volgende:
OK beetje warrig verhaal misschien, even de opties naast elkaar:

1) Athlon 1700/1800 (moet nog zien)
NForce moederbord
Integrated dingen als sound en netwerk

2) Athlon 1700/1800
KT266A moederbord
Voodoo 5 5500 AGP
SB 64 PCI
10 Mbit netwerkkaart
Ik zou denk ik toch voor de KT266A gaan. Ik zou dan wel (voor 200 piek) een SB Audigy kopen, want dat geeft toch een stuk beter geluid.

Sneller
Beter geluid (met die Audigy dan)

Nadelen:
duurder?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is een persoonlijke keuze. Als ik voor zo'n dillema zit, dan zou ik voor de KT266A gaan. Ten eerste is de nForce duurder; oke, er zit onboard zooi in, maar die heb je al los liggen en ze zijn kennelijk nog uitstekend te herbruiken. Anders is het zonde. Ten tweede is de nForce voor mij nog de kat uit de boom kijken; het chipset is lekker snel, maar de onboard MX is een beetje overbodig aangezien je een V5 hebt, die ook prima vooruit te branden is. Verder zeg je zelf al dat de KT266A stabieler en sneller is.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op woensdag 21 november 2001 09:25 schreef Primus het volgende:
Ik heb even wat hulp nodig bij een denkproces... ik ga over een week of 2-3 m'n oude K6-2 upgraden naar een Athlon systeem, dus ook een nieuw mobo erin. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen geslagen of dat nieuwe mobo een NForce of een KT266A moet worden. Op dit moment heb ik als videokaart een Voodoo 5 5500 AGP erin zitten. Op zich werkt die nog prima maar ik weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn. Het probleem is nu of ik een NForce moet kopen, met een Geforce 2 erin waarbij ik dus zou kunnen kiezen waarvoor ik de voodoo gebruik en waarvoor de geforce of dat ik de KT266A moet nemen, die volgens de reviews sneller en stabieler is, en gewoon de voodoo 5 blijven gebruiken. Desnoods zou ik dan over anderhalf jaar ofzo weer een nieuwe videokaart kunnen nemen maar liever niet natuurlijk :)
Suggesties zijn zeer welkom!
Ik zou voor de KT266A gaan. Ik heb ook de Voodoo5 5500 en hij doet het nog uitstekend, helemaal als je er een Athlon XP indoet zal die nog wel ff meegaan. En dan, als er spellen komen waarbij de Voodoo 5 te traag wordt, koop je een Geforce3 (of dan al 4 misschien).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Primus
Ja het is dus hoofdzakelijk een kwestie van Voodoo 5 vs Geforce 2 MX. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met de GF2 dus ik vraag me af of het de moeite waard is om de Voodoo aan de wilgen te hangen en over te stappen op een GF.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik zou absoluut niet voor een geintegreerde video-core gaan, die is weggegooid mocht je ooit toch nog een GF3 willen...
Mijn keus: VIA KT266A + Voodoo5 en als het na een tijdje niet meer bevalt een nieuwe videokaart (GF3, Radeon 8500, ...)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kt266A

De voodoo is sneller dan die geintegreerde MX prul waar je wel een kleine 150-200 piek extra voor betaald. De nforce heeft zich daarnaast absoluut niet bewezen. de 266A inmiddels wel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
KT266A, dies imho veel beter dan die nForce chipset.
En als je strax nog eens wat anders wilt dan een GeForce 2 of je wilt een betere geluidskaart, dan heb je aan lal die onboard shit ook niks.

Conclusie : koop die Kt266A

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 21 november 2001 09:29 schreef Primus het volgende:
Wellicht ten overvloede, maarre, dat kan dacht ik niet. Vul je de AGP dan werkt je onboard video niet. Dus dat maakt die eerste optie nog wat minder aantrekkelijk...

Verwijderd

Gewoon voor de KT266A gaan, V5500 is een stuk beter dan die Geforce onboard shit. BTW kun je die volgens mij niet AGP slot+ onboard Geforce gebruiken. Je kunt eens denken aan een MSI KT266 PRO2, daar zit geloof ik een C-Media 6 kanaals geluidschip op, en die is goed genoeg.

edit:

zit toch maar een standaard via 2 kanaals geluidskaartje op, maar goed, misschien voor jou goed genoeg, ik heb er geen slechte ervaringen mee (al gebruik ik hem zelf niet)

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe computer gekocht, met een MSI KT7266 PRO2 met K266A chip dus. Zit een XP 1800 en 512 Dane Elec DDR geheugen in. Loopt perfect. En een onboard geforce 2? Neem een K266A en een snelle kaart zou ik zeggen.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij ondersteunt de Nforce helemaal geen extern agp slot.

Eppie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 21 november 2001 12:23 schreef eppie het volgende:
Volgens mij ondersteunt de Nforce helemaal geen extern agp slot.

Eppie
Waarom zitten er dan AGP slots op sommige (ATX formaat) nForce plankjes? |:(

• Primus
AGP slot zit er in ieder geval wel op... maar het lijkt me niet dat bij het inpluggen van een kaart in dat slot, dat de Geforce automatisch uitgeschakeld wordt... zou je dat niet in de BIOS kunnen regelen?

In ieder geval is het me ondertussen wel duidelijk, ik kan lekker toch aan de budget-kant van het verhaal blijven door de Voodoo 5 te blijven gebruiken. Bedankt iedereen voor het advies!

Nu even de andere topics afspeuren om te kijken welk moederbord met de KT266A het beste is... :)
Pagina: 1