Toon posts:

Dilemma! Wat zal ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MSI k7t 266 pro 2 RU (raid) gekocht. Nu moet ik nog een processor. Ik heb twee opties:

A: Athlon XP 1800+ (645,- bij Gistron)

B: Athlon XP 1700+ (479,- bij Gistron) en nog één Maxtor D70x 133 ultra ata (299,- bij Gistron) voor de raid configuratie. (ik heb nu al zo'n HD van maxtor)

Wat is de beste keuze?

Verwijderd

ik zou zelf voor optie B gaan

Verwijderd

Topicstarter
Oja; Er is nog een optie C

C: Een Athlon XP 1700+ en nog een reepje Crucial DDR 2100 256 mb geheugen (zodat pc op 512 mb intern geheugen zit). De prijs van deze twee artikelen is net zo duur als één Athlon Xp 1800+

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55

tomic

Smexylittlebabe!

Optie c, want 512 mb is nooit weg en die 100 mhz merk je toch niet...

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er natuurlijk ook bij zeggen dat ik niet meer geld wil en kan uitgeven dan ongeveer 675,- gulden. De XP 1700+ samen met Maxtor is dan wel wat te duur. Er is dus nog een optie D

d: Athlon XP 1600+ samen met de eerder genoemde Maxtor.

Verwijderd

Ik denk dat een 1700+ prijstechnisch het beste is. En crucial ddr-geheugen zou ik niet nemen infineon is net zo goed. (met sdr iig wel). Dus dan houdt je geld over :).

Dus optie c maar dan met ander geheugen.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik zou zelf voor C. kiezen.

Dilemma, wat een kutwoord trouwens :P

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zal voor optie D gaan.. en die 1600+ tweaken naar 1800+

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:19
Optie C, een pc staat en valt bij de totale configuratie en volgens mij maakt 100Mhz niet echt veel uit qua performance

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

deze vraag kan niemand echt beantwoorden zonder te weten wat je met je pc gaat doen...

RAID is soms handiger dan brute cpu-kracht, maar thuis meestal niet. Dan beter meer RAM dan een RAIDed swapfile :)

Behalve bij video-editing, maar dan is brute cpu-kracht ook weer fijn... en veel RAM.........

Je 1600+ overclocken lijkt me sowieso een mooie tip. Verder moet je even kijken waar voor jouw toepassingen de flessehals zit.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 23:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nou die 100MHz meer of minder zal je niet echt merken, en trouwens 100mhz kun je er zo bij tweaken door je fsb ff wat te verhogen.

Ik zou voor de iets langzamerre proc gaan met 512MB geheugen (geheugen prijzen zullen toch eerder stijgen dan dalen in de toekomst).

En als dan over een tijdje je HD vol zit koop je dan een HD erbij. dan heb je voor hetzelfde gled toch meer MB's :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1