Toon posts:

Photoshop 6 fill

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een search gedaan voor mijn probleempje maar helaas niets gevonden. Nu hoop ik dat mij iemand kan helpen.
Het volgende is mijn probleempje: Ik heb een jpg plaatje met een witte achtergrond en een zwarte afbeelding. Nu wil ik graag het witte vervangen door scanlines (fillen met een pattern). De lasso heb ik getracht te gebruiken maar daarvoor is de afbeelding te lastig.
Ik hoop dat iemand mij van dienst kan zijn.

:?
Carlo

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

save je selectie, dan komt er een extra alpha-layer onder je RGB kleurlagen te staan selecteer je hele afbeelding en copy hem, ga vervolgens naar de bewaarde-selectie layer en past daar je afbeelding weer (in deze layers worden paste-acties in de layer uitgevoerd en vormen geen nieuwe layers zoals in de layers zelf)

nu kun je met laad selectie je bewaarde selectie opvragen en laad hij exact de witte vorm van je afbeelding als selectie (eventueel inverse selectie doen als je selectie om wilt keren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ga ik morgen direct proberen

Ik ben blij dat er nog meer mensen zo laat online zijn

:)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 21 november 2001 02:06 schreef RM-rf het volgende:
save je selectie, dan komt er een extra alpha-layer onder je RGB kleurlagen te staan selecteer je hele afbeelding en copy hem, ga vervolgens naar de bewaarde-selectie layer en past daar je afbeelding weer (in deze layers worden paste-acties in de layer uitgevoerd en vormen geen nieuwe layers zoals in de layers zelf)

nu kun je met laad selectie je bewaarde selectie opvragen en laad hij exact de witte vorm van je afbeelding als selectie (eventueel inverse selectie doen als je selectie om wilt keren)
Ik denk dat het probleem juist is hoe hij die witte vorm selecteert. Met een lasso gaat blijkbaar niet; en ik kan me zo even 2 manieren verzinnen waarmee het je wel gaat lukken.

Manier 1:
Gebruik de magic wand tool. Speel wat met tolerance en anti-alias-opties, aangezien JPEG's gebruik maken van lossy compression en wit dus niet altijd precies wit hoeft te zijn.

Manier 2:
Menu Select | Color Range.
Pak met je dropper kleur wit, en speel wat met de fuzzyness totdat je voldoende wit geselecteerd hebt. Is het een hele goeie JPEG dan zal de fussyness erg laag kunnen staan; is hij heel erg gecompressed dan zul je een hogere waarde moeten gebruiken.

Met allebei de manieren kan je je selectie saven op de manier die RM-rf al zei, maar ik denk niet dat dat nodig is :)

/ot

* Pelle is nog steeds online, en snapt niet waarom hij een score van 41 haalde van de in dit topic genoemde test

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ha het brute selectiewerk. Altijd lachen, vooral als iemand gaat zitten storen op ICQ bijvoorbeeld terwijl je bezig bent.

Hoe ik het altijd oppak is met de polygonal lasso (das die met de rechte lijntjes.

Dan gooi je je afbeelding op full screen modus (Tab > F > F)

en ga je zoomen tot heel erg groot (800 of 1600%) en ga je met je lasso'tje de tekening uitsnijden. Pokkewerk, ik weet het, maak kleine stapjes met de lasso en snij over de verdeling licht/donker heen zodat de halve pixels (de doormiddengesneden) het verloopje een beetje afdekken (niemand wil die witte rafelige randen, behalve loze clipart en ani-gifs)

Als je selectie af is copier je dat naar een nieuwe laag, onder die laag vul je het hele scherm met whatever achtergrond je wilt.

Tweede manier is tuurlijk met een alfa laag gaan zitten klooien:

neem een van de RGB lagen die het meeste verschil geeft in voor en achtergrond en ga die bij zitten werken (high pass is brilliant) en daarna noog veel meer tot je een grijswaardeplaat heeft die alles precies weergeeft, even CTRL op de laag klikken en je heb je selectie.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 21 november 2001 02:58 schreef Pelle het volgende:

Ik denk dat het probleem juist is hoe hij die witte vorm selecteert. Met een lasso gaat blijkbaar niet; en ik kan me zo even 2 manieren verzinnen waarmee het je wel gaat lukken.
het alpha kanaal werkt met zwart-wit grijswaardes; je hoeft dus niet enkel de witte danwel de zwarte vorm te selecteren, gewoon 'select all' voldoet, door dit in het alpha-kanaal te pasten zal photoshop de zwarte delen herkennen als niet te selecteren en witte als geselecteerd, alle grijswaardes zijn geselecteerd naar grijswaarde, een pixel van 50% grijs wordt ook half geselecteerd.

dit is juist handig om nette alias-randen om je afbeelding te verkrijgen, magic wand of vrije selectie voldoet daarin niet

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
De selectie heb ik voor elkaar :+ Hoe kan ik fillen met transparent in plaats van scanlines. Lijkt me veel beter op een site

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
De makkelijkste manier die ik kan verzinnen is alles selecteren wat je transparant wilt hebben en dan op delete drukken, zonodig op meerdere layers. Als je achtergrond wit is in plaats van transparant alles kopieeren en in een nieuw bestand (met transparante achtergrond) plakken.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op woensdag 21 november 2001 02:58 schreef Pelle het volgende:
/ot

* Pelle is nog steeds online, en snapt niet waarom hij een score van 41 haalde van de in dit topic genoemde test
En toch schraal gemaakt die test, als ik bij alles optie 5 (Always) invul heb je score 100. |:(

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1