Toon posts:

geforce 2 400 64mb tv out + xp hoe dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eindelijk een nieuwe comp erg trots maar m'n tv out doet het niet met xp ik heb van alles gelezen en bekeken op de site maar nergens kom ik er nou echt achter hoe ik het nou kan fiksen..........

kan iemand mij in duidelijke taal (voor mij) uitleggen wat ik moet doen????

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Vaak is het zo dat je TV-out maximaal tot 800x600 gaat.
Dus je zou kunnen proberen om je resolutie in 800x600 te zetten.
Daarna zou je via de drivers je TV als output device moeten kunnen selecteren.

En kijk anders eens op www.tvtool.de

Verwijderd

welke videokaart?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op woensdag 21 november 2001 02:15 schreef BasBono het volgende:
welke videokaart?
* kuch *

zie topictitel ;)

Verwijderd

Ja sorry, niet op gelet.
Is de detonator al geinstalleerd? Zo ja gebruik je dan wel de tulp uitgang achterop je videokaart?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 01:15 schreef wkap het volgende:
ik heb eindelijk een nieuwe comp erg trots maar m'n tv out doet het niet met xp ik heb van alles gelezen en bekeken op de site maar nergens kom ik er nou echt achter hoe ik het nou kan fiksen..........

kan iemand mij in duidelijke taal (voor mij) uitleggen wat ik moet doen????
welk merk ? geen detonator drivers afhalen, want dat zijn drivers die meestal werken, maar zonder tv-out, om de tv-out goed te laten werken onder XP, zou ik drivers afhalen van het internet (van officiele site van het merk van kaart dat je hebt) + BIOS AANPASSING !! (van videokaart & moederbord), dit heb ikzelf ook moeten doen, onder win2k werkte hij perfect, onder XP niet, tot ik dit probeerde...
have fun ! :)

Verwijderd

De detonators zijn van Nvidia, de fabrikant van de chipset. Zonder enige andere drivers te installeren kreeg ik mijn tv-out van m'n asus v7700 aan de praat. Zou het wel proberen dus. En waarom je bios flashen???

Verwijderd

Het enigste wat je hoefd te doen is: Http://www.nvidia.com daar de laatste detonator drivers voor xp te pakken, ff instaleren, gewoon direct meteen, en je kaartje loopt als een zonnetje!(dus ook je tv-out)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 03:21 schreef didaaf1 het volgende:
Het enigste wat je hoefd te doen is: Http://www.nvidia.com daar de laatste detonator drivers voor xp te pakken, ff instaleren, gewoon direct meteen, en je kaartje loopt als een zonnetje!(dus ook je tv-out)
bij mij werkte het niet, integendeel :( mijn pc liep constant vast op alle mogelijke tijden, ik heb toen mijn bios geflashed van mijn videokaart, en al de problemen zijn opgelost (heb nu ook detonator drivers...), dus... het proberen waard zou ik zeggen.
en indien er iets verkeerd gaat bij het flashen, kan je nog altijd een 2de pci-videokaart steken en zo opstarten om je bios opnieuw te flashen (met de werkende bios dan). (ik had ook dit probleem :'( maar alé, nu is alles opgelost met de nieuwe bios :)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

wat voor tv encoder chip heb je erop zitten?
als het geen chrontel is dan kan je dit progje wel gebruiken: Tvtool www.tvtool.de

zit er een chrontel encoder op dan moet je tvcc2000 gebruiken ook opdezlefde site tevinden

is best een handig progje (hoef je niet al je display eigenschappen te doorpsitten en tabs door te bladen om je tv out aan de gang te krijgen)

en als je kabels 'goed' zitten laat hij een groen lampje zien blijft ie op rood staan dan zou ik je bekabeling nog eens doorkijken

Trouwens hoe heb je je tv out op je Tv aangesloten?? (composiet, s-video) heb je ook al de nieuwe detonator 21.83 drivers draaien??

[edit] spelling... en damn ik ben niet de enige die nog wakker is :)

kzal et topic in de gaten houde want ik heb ook vet moeten worstelen voordat ik mijn tv out aan de praat kreeg maar hij doet et!! 8-)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 03:34 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

bij mij werkte het niet, integendeel :( mijn pc liep constant vast op alle mogelijke tijden, ik heb toen mijn bios geflashed van mijn videokaart, en al de problemen zijn opgelost (heb nu ook detonator drivers...), dus... het proberen waard zou ik zeggen.
en indien er iets verkeerd gaat bij het flashen, kan je nog altijd een 2de pci-videokaart steken en zo opstarten om je bios opnieuw te flashen (met de werkende bios dan). (ik had ook dit probleem :'( maar alé, nu is alles opgelost met de nieuwe bios :)
Dat jij dit probleem hebt wil nog niet zeggen dat anderen dat ook hebben! Zeker als je net een nieuwe comp. hebt slaat het nergens op om meteen de boel te flashen!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op woensdag 21 november 2001 03:34 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

ik zou zeker nog ff wachten met het flashen van je gpu bios hoor, dit zou ik als alle laatste redmiddel zien..

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 03:49 schreef JaWa het volgende:

[..]

ik zou zeker nog ff wachten met het flashen van je gpu bios hoor, dit zou ik als alle laatste redmiddel zien..
ik had dus alles geprobeert, en dit was het laatste :)
maareuh
op andere pc (3 andere zelfs) heb ik ook een dergelijk probleem gehad met WinXP dus...

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

heb je de update van xp al geprobeert

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 04:55 schreef senater het volgende:
heb je de update van xp al geprobeert
ja, hielp geen reet, heeft alleen mijn Creative Live! 5.1 met surround naar de klote geholpen :(. (ik zeg er wel bij dat anderhalve week later, bij een nieuwe update dit probleem was opgelost...)
maar de bios aanpassing was de enige mogelijkheid die ik nog had (en het hielp 8-))
Pagina: 1