Live capturen

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik heb hier een Brooktree bt848 Tv-kaart.

Ik kan al dvd's rippen en omzetten naar divx maar hetzelfde wil ik dus ook doen met videobanden die ik hier heb liggen.

Als ik dus nu met mijn tv-kaart "capture" doe dan is de kwaliteit echt om te zuigen. (zelfs als ik al de opties en verschillende formaten heb geprobeerd)

Nu wil ik weten of er een programma-tje is die dus het signaal (bijna) zonder verlies op mijn hd zet en waarna ik het dus kan omzetten in divx.

Ook wou ik graag weten zodra er geen programma bestaat, of de Pinnacle Studio PCTV Pro het wel kan. (deze wil ik namelijk binnenkort halen)

graag jullie reactie hierop
X-Treme

Pc: Geen :(

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
er van uitgaant dat jij je videobanden wilt backuppen ? of je home made video's proffesioneel wilt bewerken? :)

ow maar ik heb geen idee trouwens hoor.

Verwijderd

VirtualDub als capture-tool, en de HUFFYUV lossless compression codec voor 't opnemen. Geen kwaliteitsverlies door de compressie, dus 't beeld is even goed/slecht als je capture-kaart aanlevert (kost wel wat HD-ruimte want hij compressed dus niet echt heftig, 2x-4x ofzo maar die ruimte heeft iedereen tegenwoordig wel). Verder bewerken en super-compressen doe je namelijk het liefst ACHTERAF als je toch alle tijd hebt omdat de tijd-kristische capture al gedaan is.
Daarna kun je evt nog bijknippen/scalen/ruisfilteren/kleurcorrecties/sensureren/ondertitelen/whatever met virtualDub en natuurlijk compressen met DivX 4.11 2-pass.

Ik heb (nu eindelijk de nieuwe 1.06 WDM capture drivers van NVIDIA uit zijn, met m'n Elsa ViVo module op Elsa Gladiac GF2GTS en std Detonator 22.80, maar dat even terzijde) 0% framedrop bij capture op 720*576; cpu-use (als ik m'n }:O even uitzet ;) ) zo'n 70-80% op Duron-750@933.

Heeft ook even geduurd trouwens, heb anderhalf jaar moeten wachten tot ik met m'n Elsa fatsoenlijk kon capturen :( ik koop nooit meer een Elsa kaart lekker puh!

• Rudy_X
Nee. dit is niet zoals met dvd's illegale kopie's maken. het is puur om mij collectie videobanden terug te brengen naar een klein stapeltje cd's. is makkelijker met opbergen. :)

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik gebruik Virtual-Dub om te capturen met mijn simpele PC-TV-rave-mono-kaart ;)
Samen met de Huffyuv-codec (of hoe die ook heet) capture ik dan op 640x576, en dan zet ik het met Tmpenc om naar SVCD.
Daarna branden op cd, en afspelen in mijn stand-alone dvd-speler, goed beeld.

Je moet wel een snelle CPU hebben om zonder (of weinig) dropped-frames op zo'n grote beeldresolutie te kunnen capturen.
En ik gebruik een 30GB lege schijf om het bestand tijdens capturen op te slaan, dan bereik je ook een hoop mee.

Succes.

• Rudy_X
ik heb 60gb dus dat zit wel snor. maar als ik virtualdub opstart en zeg capture dan geeft hij de volgende fouten:

1 - Error 418: Capture device was not detected

dan doe ik ok en dan zegt hij

2 - Virtualdub cannot connect to the desired capture driver. Trying all availible drivers.

dan doe ik weer ok en dan komt hij aanzetten met

3 - PANIC: Virtualdub cannot connect to any capture drivers

Mijn conclusie is

Mijn tv-kaart is te oud!!!!

Jullie??

Verwijderd

Let ook op: FAT32 partities kunnen MAXIMAAL en file van 2Gb aan, dus een AVI>@gb werkt niet! Er is dacht ik wel SW voor om dat weer te omzielen, maar denk eraan... Wellicht is het een optie om je "data" partitie als NTFS in te richten (als je TV kaart tenminste werkt onder NT/2K/XP)

• Rudy_X
maar niemand weet zo of er een programma is.........

en weet iemand iets over die foutmelding?? zie 2 blokjes terug

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Ik denk dat de bagger kwaliteit gewoon grotendeels aan je TV kaart ligt. Die is niet primail bedoeld voor AV capturen. Het is niet voor niets dan een beetje Fast AV kaartje 1000 piek kost...
Dus, of zoiets kopen. En, anders, proberen te capturen zonder compressie (gaat HARD met diskspace!), en dat later renderen naar gewenst formaat.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Rudy_X
JA ok. maar het geeft nog geen antwoord op mijn foutmeldingen die ik krijg met virtualdub.

Bagger-kwaliteit wordt het zeker als ik ga capturen met de software die is meegeleverd.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nee, jouw drivers zijn: a) oud
c) verkeerd
Welke tv-kaart heb je?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Rudy_X
hij geeft aan (mijn pc):

brooktree bt848 capture drivers

dus ik denk een brooktree tv-kaart ofniet?? hoe moet ik het anders zien?

Pagina: 1