Geintegreerde soundkaart: goede vervanger?

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb momenteel een Soundblaster AWE64 Gold in m'n pc zitten. Nu koop ik binnenkort een nieuw moederbord. En ja, je raadt het al, daar zitten geen ISA sloten meer op, en dus is mijn AWE64Gold overbodig geworden.

Nu zitten er op veel mobo's tegenwoordig geintegreerde geluidskaarten. Ik vraag me af of de kwaliteit daarvan een beetje goed is. Ok, AWE64 Gold zul je vast niet krijgen, maar is het acceptabel als je er wat mp3 en cd's mee afspeelt???

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Je hoort het verschil niet hoor of je moet een dolby digital installatie thuis hebben en al die shit.. :) maar voor de gewone luisteraar is een chipset voldoende om muziek mee te luisteren.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Acceptabel zal het vast wel zijn, maar vaak heb je de beperking maar 1 geluidsbron op een bepaald moment af te spelen. Voorbeeldje : Red Alert 2 & een mp3tje of Counter-Strike en RogerWilco/BuddyPhone/BattleCom tegelijkertijd . Mijn geintregeerde geluidskaart weigert dit, voor mij een reden om een aparte kaart te kopen die dit wel kan.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik heb voor de grap eens het verschil gehoord tussen een onboard geval en mn SBLive (zelfde versterker/speakers) en je kon het verschil overduidelijk horen.

De onboardzooi had veel meer ruis en andere dofheden in het geluid.