ADSL in belgië niet sneller??

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb skynet adsl go in belgie en ik vroeg me af als al iemand had gehoord wanneer ze die download en upload snelheid gingen verhogen. Nu zitten we hier met maximum 1mbit down en 128 kbit up :(
Ik hoop dat ze het gauw zullen overschakelen naar 8mbit down en 1 mbit up. Zou dit mogelijk zijn??? En ik heb ook al enkele mails gestuurd en dan zeggen ze dat telenet trager is dan adsl :?
Is het niet juist andersom???

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Volgens de website van Telenet wel (maximaal 10 Mbps downstream, hangt af van verschillende factoren als drukte op het internet e.d.). Maar dat hangt ook af van waar je in België zit.

Net als in Nederland dus...in het ene dorp gaat het supersnel, één dorp verderop kan het supertraag zijn.

Wat dat betreft ben je met ADSL wel zekerder van een vaste snelheid.

Trouwens, 1 Mb down...daar teken ik voor! ;) Ik haal maar 512kbps, met kabel weliswaar...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Volgens de brief die naar de leden werdt gestuurd van Skynet (heb ik van een vriend) zijn ze er nu reeds mee bezig. De snelheid wordt opgetrokken naar 3M down doch de up 128K blijft :(
Tevens heb ik mijn ISP PlanetInternet voor Belgie reeds MEERMAALS gecontacteerd of zij wel of niet meegaan met deze snelheidsverhoging omdat ALLE ADSL in Belgie door Belgacom (www.turboline.be) wordt beheerd. PlanetInternet heeft nog steeds NIET gereageerd wat mij zal doen overlopen eind dit jaar naar SkyNet :-)
PlanetInternet kan de pot op :p

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ferdo schreef op 20 November 2001 @ 23:55:
Volgens de website van Telenet wel (maximaal 10 Mbps downstream, hangt af van verschillende factoren als drukte op het internet e.d.). Maar dat hangt ook af van waar je in België zit.

Net als in Nederland dus...in het ene dorp gaat het supersnel, één dorp verderop kan het supertraag zijn.

Wat dat betreft ben je met ADSL wel zekerder van een vaste snelheid.

Trouwens, 1 Mb down...daar teken ik voor! ;) Ik haal maar 512kbps, met kabel weliswaar...
Me pa woont in belgie...
En hebben daar telenet, en van sneller server (like microsoft),
haal ik geregeld 0,8 t/m 1 Mbytes, nee geen bits !
Maar ja, daar zit de centrale op 30 meter afstand en we zitten in een boeren gat,
volgens mij staat die centrale er alleen voor ons ;)

Verwijderd

Geen idee wanneer de snelheid wordt verhoogd, maar wat ik wel weet is dat telenet een stuk sneller is hier (regio Gent). Ik heb al bij een viertal familieleden en kenissen een ADSL installatie gedaan, en veel meer dan 100 KB/s downstream heb ik nog nooit gehaald. Met mijn telenet modempje haal ik moeiteloos 800+ KB/s van een deftige server... Upload is hetzelfde (beide 16 KB/s up).
En ja, upload naar 32 of zelfs 64 KB/s zou welkom zijn *hint* ;)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Ferdo schreef op 20 November 2001 @ 23:55:

Hellaas het zijn Mbits. Dat houdt dus in... delen door 8, maar dan hou je nog een mooie snelheid van 128 KB. Da's ook niet verkeerd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heb ADSL van Skynet (GO), en de snelheid wordt verhoogt, maar niet iedereen tegelijk. Men is naart schijnt net begonnen, en ze gaan systematisch alle servers aanpassen. Laatste zou moeten gebeurd zijn rond maart/april.

Een vriend van me werkt op de helpdesk van Skynet. Hij heeft al es gecheckt wanneer mijn lijn ge-upgrade wordt, en hij zegt dat er bij alle lijnen nu staat : "Nog geen vaste datum voor deze lijn".

De upgrade staat dus echt nog in het begin, en als je geen geluk hebt, dan ben jij maar aan de beurt rond maart/april...

Laten we hopen dat we er wat vroeger bijzijn...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:48
Wij hebben de upgrade al achter de rug, 3mbps down en de up ben ik nu ff kwijt( vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk) Wat minder is , is dat ze samen met het verhogen van de snelheid een limiet van 10gig hebben ingesteld.

Verwijderd

hoe snel gaat ADSL Basic dan?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12

qless

...vraag maar...

Alle ADSL providers in Belgie werken of met belgacom ADSL (en die worden nu allemaal 3 Mbps down), of met ADSL via KPN (en die worden 4 Mbps down).

Dus helaas geen 8....en upstream blijft gelijk...

De pagina waar je kon zien wanneer jij wordt geupdate is offline gehaald, omdat je daar eenvoudig uit kon halen wie skynet heeft en met welk telefoonnummer...

Ik ben zelf op 27 december aan de beurt, en dan zou ik dus zo'n 310 KB (3,3 Mbps) moeten halen ipv 104 (1,1 Mbps). Telenet kan idd sneller zijn, maar gedeeld met alle mensen in 1 sectie dus schommeld dat veel meer. En natuurlijk zit er op Telenet niet alleen een limiet op downloaden, maar ook nog 1,5 GB max upload limiet, verplichte proxy en alle poorten < 1024 zijn dicht, en dat voor een gemiddelde snelheid van 250 K kun je dus nu beter ADSL nemen.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1