Toon posts:

nauwelijks bereik in nieuwe huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin en ik hebben allebei een BEN abonnement, en nu gaan we verhuizen naar een dorp waar nauwelijks bereik is ;( Hooguit 1 streepje. Is hier iets aan te doen? Ik heb weleens gehoord dat je de klantenservice kon bellen, postcode doorgeven en dat ze er dan iets aan zouden doen (masten plaatsen). Klopt dit?

We zijn verder wel tevreden over BEN en willen ook wel bij die provider blijven. Het is alleen het nieuwe huis waar nauwelijks ontvangst is, verder hebben we overal (bijna) volle bak.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Op dinsdag 20 november 2001 23:43 schreef Silverstar het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben allebei een BEN abonnement, en nu gaan we verhuizen naar een dorp waar nauwelijks bereik is ;( Hooguit 1 streepje. Is hier iets aan te doen? Ik heb weleens gehoord dat je de klantenservice kon bellen, postcode doorgeven en dat ze er dan iets aan zouden doen (masten plaatsen). Klopt dit?

We zijn verder wel tevreden over BEN en willen ook wel bij die provider blijven. Het is alleen het nieuwe huis waar nauwelijks ontvangst is, verder hebben we overal (bijna) volle bak.
IMHO:
BEN tsssk, need I say more :?

[edit]
Je moet bij BEN ff informeren hoe het bereik is in dat dorp,
kan goed zijn dat de zendmast te ver wegstaat. en dat je dus in een gebied zit waar ze simpelweg nog geen goed bereik kunnen leveren.
[/edit]

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 23:47 schreef Fozzie het volgende:

[..]

IMHO:
idd >:)

maar de vraag die de topicstarter stelde.. het lijkt me vrij onmogelijk dat ze dit zomaar voor je doen. Ten eerste kosten die palen geld, en ze moeten vergunningen aanvragen voor de masten enz.. kwestie van een lange tijd. beter gewoon overstappen naar kpn 8-)

Verwijderd

Topicstarter

[..]

IMHO:
Mwah, ik vind het allemaal best meevallen. Ik woon zelf vlakbij de stad Groningen en hier is het bereik echt uitstekend (meestal 4, een enkele keer 3). En in de stad is het ook super. Alleen in het dorp waar wij naartoe gaan verhuizen is het prut dus ;(

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ze kunnen nagaan of er dekking zou moeten zijn. Indien dat zo is kan er een technisch onderzoek gestart worden. Indien het niet zo is....wachten totdat je gemeente een vergunning uitgeeft. Uiteindelijk heeft Ben wel als doel 99 % dekking te krijgen en ze zijn al flink op weg.

Overstappen naar KPN is natuurlijk een optie, maar je hebt dan wel een GSM 900 netwerk : beter bereik, minder kwaliteit.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 23:50 schreef mafiasven het volgende:

[..]

idd >:)

maar de vraag die de topicstarter stelde.. het lijkt me vrij onmogelijk dat ze dit zomaar voor je doen. Ten eerste kosten die palen geld, en ze moeten vergunningen aanvragen voor de masten enz.. kwestie van een lange tijd. beter gewoon overstappen naar kpn 8-)
Ja, dat lijkt mij ook. Maargoed, ik dacht dat ik ooit zoiets gehoord had. Of was dat nou van Telfort :?

• FitNiX
Op dinsdag 20 november 2001 23:53 schreef KillBilly het volgende:
Ze kunnen nagaan of er dekking zou moeten zijn. Indien dat zo is kan er een technisch onderzoek gestart worden. Indien het niet zo is....wachten totdat je gemeente een vergunning uitgeeft. Uiteindelijk heeft Ben wel als doel 99 % dekking te krijgen en ze zijn al flink op weg.

Overstappen naar KPN is natuurlijk een optie, maar je hebt dan wel een GSM 900 netwerk : beter bereik, minder kwaliteit.
Libertel en Dutchtone e.d. zijn toch wel allemaal 1800 hè :?

Verwijderd

Topicstarter

Ja, nouja, ik zit aan een abonnement van een jaar vast he? Maar ik zal de klantenservice eens bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 23:55 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Libertel en Dutchtone e.d. zijn toch wel allemaal 1800 hè :?
Libertel niet, Dutchtone wel.

• FitNiX
Op dinsdag 20 november 2001 23:55 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Ja, nouja, ik zit aan een abonnement van een jaar vast he? Maar ik zal de klantenservice eens bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Lijkt me een goed id, maar ik vrees het ergste voor je :(
Ik denk dat ze er gewoon nog geen mast hebben staan.

En in mijn geval zit het altijd tegen, wil je een mast --> duurt het vooral nog ff lekker lang eer ie er komt!!

Verwijderd

KPN beschikt over beide........

Netherlands
KPN Mobile The Netherlands BV

| Network | Roaming | Services | Coverage | Web Site |

Name KPN Mobile The Netherlands BV
Network Type GSM 900/1800
Handset Code NL PTT / NL KPN
Network Code 204 08
Network Status Live July 1994

Bron: http://www.gsmworld.com/gsminfo/cou_nl.htm

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 21 november 2001 06:18 schreef CheS het volgende:

[..]

KPN beschikt over beide........
Klopt, maar het 900 Mhz gedeelte wordt momenteel nog steeds gebruikt. Het 1800 Mhz gedeelte wordt eigenlijk alleen gebruikt door buitenlanders die naar Nederland komen met een 1800 telefoontje, en waarvan hun provider een roaming contract heeft met KPN.

Als ik op een 1800 telefoon netwerken ga zoeken kom ik niet op die van KPN in ieder geval.

Uiteindelijk gaat KPN ook wel over op puur 1800, maar voorlopig heb je toch echt een 900 telefoon nodig om met KPN te kunnen bellen. Hetzelfde geldt voor libertel trouwens.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

kom anders gewoon naar de randstad, 't is hier ook veel gezelliger!

Verwijderd

Aan de reacties te lezen heb ik het idee dat een 900 netwerk slechter is dan een 1800 netwerk. Volgens mij is dit niet zo.
Een (enkelband 900) GSM toestel zendt en ontvangt op een hoge frequentie, namelijk rond de 900 MHz. Deze hoge frequentie (ter vergelijking: een autoradio ontvangt signalen rond de 100 MHz) heeft als grote voordeel dat je weinig last hebt van storingen en dat je zelf relatief weinig storing veroorzaakt. Tevens heb je voor zo'n hoge frequentie maar een korte antenne nodig. Nadelen: Hoe hoger de frequentie , hoe korter het bereik. Een GSM telefoon heeft een gemiddeld bereik van ongeveer 5 kilometer. Dus ...zijn er veel antennes nodig om Nederland dekkend te maken.
DCS (Digital Cellular System) of GSM 1800 is, hoe mooi het ook mag klinken, feitelijk niets anders als wat hierboven staat, maar dan op een hogere frequentie. Dat houdt in ieder geval in dat de gebruikte antennes (zowel die van je mobiele telefoon als die van de BTS stations) de helft korter kunnen zijn en dat de reikwijdte een heel stuk korter is, namelijk max. 10 kilometer. Om heel Nederland van deze paaltjes te voorzien zijn er dus veel meer nodig...maar ach, men moet wel....GSM 900 is namelijk bijna vol... Het GSM protocol is voor GSM 900 en DCS 1800 precies gelijk. De basis is FMDA/TDMA, Time- and Frequency- Division Multiple Acces, wat grofweg gezegd staat voor de soort kanaalindeling van een GSM netwerk. Elk kanaal (max. 24 per BTS) heeft 8 zogenaamde tijdsloten waarin het gesprek wordt verzonden. Van de eerste frequentie worden twee van de acht tijdsloten gebruikt voor gespreksopbouw en synchronisatie. Van de volgende frequentie kunnen alle acht tijdsloten worden gebruikt voor gesprekken
Bron: http://www.gsmon-line.nl/

Volgens mij is een 900 netwerk zoals die van KPN of Libertel dus beter dan een 1800 netwerk.

Telfort heeft volgens mij ook een 1800 netwerk en ik vind het binnenhuis waardeloos! Zelfs buiten als ik en een normale straat sta heb ik slecht ontvangst, sta ik op een kruispunt heb ik weer goed ontvangst! Butt dus!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik weet niet waar je precies gaat wonen, maar kijk maar eens op http://www.gsmworld.com/gsminfo/cov_nlpr.htm (je kunt inzoomen).

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[..]

IMHO:
Euh, heb jij BEN? Ik denk het niet. Heb jij er dan ervaring (uit eigen hand, niet die jamaar hij-verhaaltjes) mee? Ik denk het niet.

Ik wel, vanaf Januari, en ik heb nog maar 2 keer gehad dat ik geen bereik had. En het is ook weer niet zo dat ik alleen maar op 1 plek zit de hele dag. Zo slecht als het ooit misschien geweest is is het dus echt niet meer.

En weer ff ontopic. :) Wat voor telefoon heb je? Vriend van mij haalde laatst een trucje uit met een Nokia, dat ding ging ineens van 2 naar 4 streepjes bereik, hoe die het deed weet ik niet, zal het em eens vragen.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:32 schreef BreadFan het volgende:

[..]

Euh, heb jij BEN? Ik denk het niet. Heb jij er dan ervaring (uit eigen hand, niet die jamaar hij-verhaaltjes) mee? Ik denk het niet.

Ik wel, vanaf Januari, en ik heb nog maar 2 keer gehad dat ik geen bereik had. En het is ook weer niet zo dat ik alleen maar op 1 plek zit de hele dag. Zo slecht als het ooit misschien geweest is is het dus echt niet meer.
Ben is soms niet zo goed, maar over t algemeen heb je gelijk is het bereik wel redelijk tot normaal :)
Pagina: 1