clan algemeen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:47
ik ben een fantieke internet player met welk spel dan ook .
Ik vraag me eigen wel eens af wat voor zin het heb om een clan te starten.
Ik ben sterk van mening dat het leuk moet blijven voor iedereen.
Voor sommige kan het dan aardig eritant zijn dat ze niets beginnen met de mensen in de clan .
Daar is over het algemeen niet tegen op te gamen.
ik wil wel eens de reactie van de mensen horen.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

clan is een soort community
Teamplay ..broederschap...
Thats all...
Ben je een Loner dan ga je clanloos verder

Ik kan met beide goed opschieten

• MaFFia
ik ook kan ook met beide overweg speel zelf sof.
maar ik kan me indenken dat nieuwelingen er moeite mee hebben.
Zeker als ze niet bekent zijn op het net.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Wat mij tegen staat bij de meeste clans is dat prestatie voor plezier komt. Om hier tegenwicht aan te bieden heb ik een aantal maanden geleden ook eens een poging gewaagd een zogenaamde 'fun'clan op te richten met een aantal mensen die ik in het echt ook ken. Iedereen was het er mee eens om puur voor het plezier mee te doen, aan wars (georganiseerde wedstrijden tussen verschillende clans) dachten we al helemaal niet. Tot mijn verbazing (en teleurstelling) bleken sommigen toch iets fanatieker te zijn dan ik hoopte (elkaar uitschelden over RogerWilco is niet echt mijn manier van lol hebben) en dit ging al gauw ten koste van het plezier. Dus ben ik er maar weer uit gestapt en ben tot op heden een loner (grappige term, nooit eerder van gehoord). Voordeel is wel dat ik nooit verplichtingen heb. Ook al heb ik het idee dat mensen met een tag voor hun handle minder snel van cheaten beschuldigd worden dan mensen zonder tag, het bevalt me prima zo !

Voordelen van een clan lijken me dat ervaring gedeeld kan worden tijdens trainingen en natuurlijk het voeren van wars.
En misschien het ontmoeten van nieuwe vrienden ?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
clans kunnen best leuk zijn... kheb best wat lol met me clanmembers...

wat wel klote is... als je alles in je clan moet regelen..

Verwijderd

Ik ben een paar maanden geleden een Operation Flashpoint squad gestart... Ik deed het eerst voor de grap, maar bleek dat er genoeg waren die in mijn squad wou horen... En heb nu 7 leden en 5 trainees... En het is super gaaf. Met lui spelen die je steeds beter leert kennen, ook leuk is om tegen andere squad dan te spelen... Mijn squad heet tevens The Beans en je kan ze hier vinden:
http://ofp.thekillingbean.com

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Clanwars zijn gaaf.. Maakt het spel gewoon veel leuker als dat je alleen speelt.. Samenwerken en tactisch spelen roels gewoon!

• MaFFia
Kijk ik ben met sof vrij goed ga niet over mezelf vertellen dat ik goen ben .
Maar wat ik me afvraag gaat een clan niet tenkoste van je game plezier

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
niet als je een leuke clan hebt.. als je met een stel zeikerds zit wel.. Ik zit ook in een goede clan en natuurlijk gaan wij ook elke war voor de winst (moet nou eenmaal als je in de top staat :)) maar het moet natuurlijk ook leuk blijven! zodra ik er geen plezier meer in heb zou ik er mee stoppen.. maar vind het nu zeker leuk.. maarja zoals ik al zei, je moet het treffen met je clan..

• MaFFia
Nog een vraagje dan .
hoe moet ik het zien dat in een clan zitten.
Je hoort er zo nu en dan van maar wat is de werkelijke situatie binnen een clan?
En dat trainen hoe moet ik dat zien ?

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet het zien als een voetbalelftal, je hebt elkaar nodig om te winnen. En net als bij voetballen moet je ook op internet trainen om de taktieken te bespreken.
Maar in de meeste clans is het idd zo dat prestatie boven plezier komt, zoals hierboven ook beschreven staat.

Verwijderd

Ik zit nu al 324 dagen in mijn Starcraft Clan.
We hebben een extreem goede site! Zegt bijna iedereen die onze site ziet dan. We hebben een limiet van 25 members. Dagenlijks een stuk of 7 mensen die willen joinen, deze melden zich aan op de site. Deze worden meestal ook afgewezen. Omdat de clan vol zit en als de clan niet vol zit kunnen ze naar onze channel komen voor een trial.
Deze trial is niet: "ok vecht tegen hem en als je wint dan ben je binnen" nee het gaat meer zo van "ok, hang gewoon een tijdje rond in onze channel en als er een paar mensen je mogen en je hebt redelijke skill tot vette skills. Dan ben je binnen"
op deze manier ken je de nieuwe member al voordat hij in -DaRk zit. Zo krijg je geen lamers in je clan.

We hadden dit systeem nog niet in het begin en dus was de clan een mess. Veel mensen inactive, sommige extreem bad manner. We hadden een extreem goeie in onze clan die ownde echt bijna iedereen, zowel uit onze clan als niet uit onze clan. Maar hij was extreem bad manner. Dus die hebben we gekicked omdat het gewoon niet leuk was om telkens als je in teamverband zat te spelen uit te worden gescholden door je team m8 omdat je iets niet goed doet.

Maar nu hebben we veel active members!!

In een clan verband zitten is wel lachen. En je improved je skillz als je vaak tegen betere mensen speelt die ook nog een reageren als je wat vraagt! Clans moet je zien als een groep mensen die graag het zelfde spel spelen en niet te lullig zijn om wat uit te leggen. Als je solo gaat en je vraagt wat word je meestal genegeerd. Ik speel ook Aq2 maar ik wil daar niet in een clan. Ik 1v1 gewoon veel en dan krijg je ook wel wat meer erkenning. Ik word ook wel eens gevraagd of ik in een clan zit. Standaard antwoord is dan "Nee wil ik ook niet"

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 15:35
mwoah, in een clan spelen is wel kewl hoor :)
We doen ook wat vaker andere dingen dan alleen gamen, afgelopen zomer zijn we bijv met de clan naar sixflags geweest en aankomende zondag gaan we met zijn allen naar de HCC.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

't is idd maar net in wat voor clan je terecht komt of kan komen. Met Q2 heb ik in verschillende clans gezeten, waarvan in 1 een flinke tijd, en dat waren gewoon toffe gasten, ik kende ze verder niet, maar de sfeer was goed.

Je kan natuurlijk ook zelf kiezen wat voor clan je joint, de ene vindt het juist tof dat het om het winnen gaat (en winnen is natuurlijk ook leuk en goed voor de clan in het algemeen) maar de ander vindt juist gezelligheid en sfeer belangrijker. Zo heeft WMD (ut) een dik jaar bestaan, en dat is denk ik voornamelijk omdat het ook zo'n gezellige boel was, en heel veel van ons elkaar ook echt kenden. Daarnaast ging het in de ladders ook best lekker, een goeie succesformule dus.

Maar kweenie of je er al te hard aan moet trekken aan dat clangedoe. Sommige gasten nemen het zoooo serieus (hoewel zelfs dat ook leuk kan zijn, in een clan met status zitten). Het is gewoon leuk, je zit in een team, en het is niet zo dat alle andere clans dan meteen aardsvijanden zijn. Je hebt buddyclans, natuurlijk ook aardsvijanden :D en verder gewoon een hele stamp andere clans.

De relatie tussen niet-clanners en wel-clanners verschilt ook per persoon. Mij heeft het nooit veel geboeid, maar er is natuurlijk wel verschil tussen een niet-clanner die "player" heet en onderaan eindigt, en een niet-clanner met een aardige nick die met iedereen de grond aanveegt.

Ik zou dus zeggen, als er een game is die je erg tof vindt, en je kan een kewle clan vinden, doe dan lekker mee zolang het leuk blijft, en maak er het beste van.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• MaFFia
nou ik zal dan maar ook maar eens wat vertellen.
Ik speel nu pas 2 a 3 maanden online en heb mijn p ook pas zolang.
zelf heb ik met 2 clans te maken gehad ,maar er niet ingespeeld laat dat ff duidelijk wezen.die dat ik nu de clanlden oderuit wil halen.
Maar heb met 1 clan met sof ergu ruzie gehad op een niet leuke manier.
gingen met sof flink voor me staan met 5 man zodat ik geen kan op kon .
Het spelen was gewoon onmogelijk .
ik strefde het toeval dat ik met een spel bij hun erin zat .
het waren me team maatjes maar ze waren op een gegeven moment niet met me aan het spelen maar tegen mij.lol
IK me eigen niet laten kennen en stug doorgaan .
het werd zo erg dat er meerdere zeiden jongens nokke nou.
er werd gescholden enz enz enz.
zoals je ziet was het vereweg van leuk misschien vanddaar ook deze topic .

Verwijderd

Heh erug lullig jah,

Maar nu moet je niet alle clans over 1 hand strijken ( :? whoa zei ik dat? vast nog faud ook ;)) Je hebt coole relaxte clans en lamer clans. Dat was kennenlijk dus een lamer clan.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 23:19 schreef rhermans het volgende:
ik ben een fantieke internet player met welk spel dan ook .
Ik vraag me eigen wel eens af wat voor zin het heb om een clan te starten.
Ik ben sterk van mening dat het leuk moet blijven voor iedereen.
Voor sommige kan het dan aardig eritant zijn dat ze niets beginnen met de mensen in de clan .
Daar is over het algemeen niet tegen op te gamen.
ik wil wel eens de reactie van de mensen horen.
Voor de meeste spellen heb je nix aan een klen, bijvoorbeeld voor spellen als UT, quake3, AvP1+2 en dergelijke. Het enige wat je daar an taakverdelingen hebt is attacker en defender. Flagdefender en flagcapper.

De enige spellen waar een klen daadwerkelijk gebruikt kan worden zijn spellen zoals Tribes2, OFP, RTCW, waarbij de verschillende klenleden taakverdelingen krijgen. Zoals bij Tribes 2 kun je als verdediger een deployer, flagdefender, scout, commandscreener, turretier( :? ) e.d. zijn.

Verwijderd

wij hebben dus een clan, spelen heel weinig, maar 't is wel supergezellig :). We zitten vaak op public servers, en 't belangrijkste is denk ik, we kennen elkaar IRL ook, en doen nergens moeilijk over... Je hebt vaak figuren die spelen om te winnen maar ja die moeten dan maar gewoon oprotten, of je moet ze ff duidelijk maken dat ze toch nooi #1 van de wereld worden dus dat je net zo goed voor plezier kan gaan :).

Bij ons hebben we altijd vette lol, chatten ook veel tijdens 't spelen en vooral niet TE serieus gaan doen, winnen is leuk, maar er is meer. Start je eigen IRC kanaal, doe nog wat meer naast gamen, zo hou je 't gezellig.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De beste clans zijn funclans : )

Ik zat ooit in een aq2 funclan, meegedaan aan een serieuze league, en dan iedereen als wapen alleen maar throwing knives ofzo : )

Verwijderd

Ik zit ook bij een clan.En dan neem ik mijn clanleden weleens te grazen onder een andere naam, Erg leuk.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 19:46
ik speel Infiltration (UT Mod) en zit daar bij the «45th»clan

en moet zeggen dat toen ik loner was (leuke naam) deze jongens al erg vriendelijk en sportief waren en sinds ik bij de clan zit dit alleen maar beter is

dit is niet echt een diehard clan voor de prestaties maar ook veel fun
we doen (nog) geen clanwars ,niet verplicht om zovaak te spelen of bepaalde skillratings te hebben

gelukkig dus weinig druk enzo, maar mcohten we meedoen aan de clanwars dan zal de gezelligheid vast wel bovenaanstaan maar wel met sportieve druk :)

ik zou zeggen als je een dergelijke clan tegenkomt en je kan erbij komen, dan doen en anders blijf je toch lekker een 'loner' vind er niets mis mee....

maar zelf vind ik het erg leuk om te doen

ps zit ook nog in een F1 raceteam bij F1 2001 :P
das pas heftig :D

I don't drive fast, I only fly low!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 16:11
In een clan zitten is fun, ik heb zelf een clan

rsa.gamepoint.net

En dit is een clan die ik met 4 vrienden heb, mensen die ik in RL ken dus. En daarbij zijn we nu mensen aan het aannemen, met skillz waar je tevreden kan zijn en waar je goed mee kan opschieten. Een clan is heel nuttig maar je moet je er wel voor in zetten anders heeft het geen zin.

Er zijn idd veel newbie clans, maarjah, die bestaan toch niet lang >:)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik ben zelf clanleader van freakin, een cs clan, en ik moet zeggen dat het echt kikkuh is. ben goeie m88 met de mensen van rentOne, die clanservers verhuren, en zij hebben ook een public server draaien waar clanspelers komen en ook gewone clanloze spelers. En de meeste leer je steeds beter kennen. Erg gezellig allemaal.

Dus clan of geen clan, het gaat om het spelletje alleen in een clan heb je er iets extra's bij, je speelt comp. doet dingen samen etc, erg kewl.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Het beste met 3D shoot em ups is denk nog gewoon met zijn 2-3en een team vormen. En dan gewoon met Battlecom of RogerWilco oid. Echt als een team spelen!
Dus elkaar op net iets te hoge opstapjes helpen enzo.

In me Starcraft clan maak je dus ook speciale combos en valt de ene eerst aan om de main force damage te doen dan trekt clan m8 zich terug en ga ik er in zijn clan m8 back up forces zijn de eerste vlaag gejoined en ik trek terug en hij valt weer aan. en zo door. Devestating tactic!

Verwijderd

Zolang je plezier hebt, maakt het niet uit of je in een clan zit of niet. Als jij het leuker vidn om in een clan te spelen moet je dat doen. Niet, dan moet je alleen gaan spelen. Ik denk dat clans leuker zijn. Leer je mensen kennen en speel je wars met mensen waarop je op ingespeeld bent. Maar in feite maakt het nix uit, als je maar lol hebt!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik zit nu in een clan waar we toch echt de nadruk veel meer op plezier maken hebben liggen. Tuurlijk is er ook wel een fanatieke kant, maar die krijgt niet het overwicht. Kijk anders maar ff naar de website (zie sig.) :)

• MaFFia
ben blij dater nog zoveel menesen nog een leuke en aparte meningen hebben.
over wel of niet in een clan spelen.
zie toch meer wel als niet staan dus zo erg is het nietals ik dacht .
nou moet ik toegeven dat sof ruimweg de makkelijkste spel is voor gewoon simpel ragwerk.
nou ga ik ook eens proberen ghost recon te spelen(heb ik net ).
Dat lijkt me ook leuker spelen in clan vorm dus wie weet als ik het te pakken heb .

Verwijderd

ik zit nu in mijn 2e clan

1e was bij het spel SIN. Daar was ik de leader. Dat ging meer om de fun en we hebben nooit wars gespeeld, maar dat kwam omdat dat spel al een beetje dood was online toen wij het gingen spelen.

Mijn 2e clan is bij UT. Dat gaat nog steeds om de fun. Ik zit daar in met een paar vrienden. We zijn er een tijdje mee gestopt (we zaten bij clanbase en die kutsite heeft nooit hun servers in orde als je ze reserveerd) maar sinds kort gaan we weer beginnen (we zitten nu bij barrysworld).

Maar zoals je leest gaat het om de fun en niet om het winnen. Het is leuk als je wint, maar het speelplezier staat voor ons toch voorop.
Pagina: 1