kamer geluid isoleren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een kamer geluid dicht isoleren. ik heb al een plan
kijk hier: mijn plan

ik wil alleen weten waar ik de ('buigslappe') voorzet wand van moet maken.
het moet geluid dempen/adsorberend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:06

Flexx

This side up

Kurk en Vloerbedeking tegen de muur helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 ding kan ik wel vertellen, dat rockwool tussen je gipswandjes scheelt niet erg veel, ik kan hem maar ietsje harder doen dan eerst, maar nog niet zodat ik 'normaal' naar mijn muziek kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van van dat noppenschuim gebruikt en dat werkt best goed. Maar het schijnt ook dat je van die platte geluidsobsorberende platen hebt die echt super goed werken maar daar is de prijs natuurlijk ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Paashaas, kun je iets specifieker zijn? Ik vind dit ook wel een leuk onderwerp.. :) Waar is dat dan te koop, en HOE duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hee Jos,
ik heb de foto van je huis bekeken en aan de stijl van het huis te zien woon je volgens mij dicht bij mijn oom en tante. Van Schie, ken je die misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

schroef die 'bevestigings-latjes' iig niet aan de Wand vast. De schroeven/spijkers geven de geluidstrillingen dan gewoon vrolijk door.
Ik denk dat je het best die latten met met een (dikke) laag flexibele kit aan de wand kunt bevestigen. Op die manier demp je het geluid nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Op dinsdag 20 november 2001 23:58 schreef Skate2000 het volgende:
Paashaas, kun je iets specifieker zijn? Ik vind dit ook wel een leuk onderwerp.. :) Waar is dat dan te koop, en HOE duur?
No offence maarre...
Een DJ die niet weet wat noppenschuim is }:O ;)

Tjek www.sontech.nl eens :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik post nu ff op alle replys een antwoord:

kurk moet je vooral niet gebruiken = te licht en te glad.

bij dat rockwool (of Isover (zie Karwij krantje) staat dat het ook tegen geluid is.

noppenschuim: waar haal je dat?

platte geluidsobsorberende platen: waarhaal je die/hoe zien ze eruit?

nee, TimMer die ken ik niet

CV_SmileY -> goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o, niet te vergeten: van welk materiaal moet de voorzet wand zijn? zachtboard?

de buren moeten dat drumstel zo min mogelijk horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Mensen,

Welke oplossing jullie ook doen, zorg dat je wel onbrandbare materialen gebruikt!!! Bij bouwmarkten kun je nog steeds schuimrubber isolatiemateriaal halen wat zeer brandbaar is.

Oja, mocht je geen idee hebben hoe brandbaar; als je weleens een bankstel in brand hebt zien staan weet je genoeg (in open lucht kunnen de vlammen makkelijke 10 meter hoog worden.....)

Sucses!!

Oja, kleine bijdrage; geluid gaan vaak nog het meeste via plafonds en vloeren....vergeet die niet....

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 10:45 schreef Boekel het volgende:

Oja, kleine bijdrage; geluid gaan vaak nog het meeste via plafonds en vloeren....vergeet die niet....
dat sn@p ik, het is ook een schuin zolderdak dat dan ook geisoleerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Hoe isoleer je je vloer eigelijk?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 10:56 schreef yrew het volgende:
Hoe isoleer je je vloer eigelijk?
met (hoogpolig) vloerbedekking, maar met houten vloeren zit het weer anders.

[offtopic] de reply button werkt niet bij mij, dus daarom doe ik de Quote button [offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 23:58 schreef Skate2000 het volgende:
Dynamat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ik ben bang dat het maar minimaal zal gaan helpen. Als je zoiets wilt gaan doen moet je voor een "zwevende" kamer in je eigen kamer gaan. Dus een kamer in je kamer bouwen met minimaal aan contact oppervlak. Dit is een dure grap. Ik ben bang dat iedere andere vorm van geluidsisolatie wel wat helpt, maar dat het voor het geld absoluut niet bevredigend zal zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoogpolige vloerbedekking tegen gewoon gipsplaten of multiplex werkt prima als binnenwand, maar hou er rekening mee dat het erg heet en benauwd wordt in die kamer, airco is geen overbodige luxe (of iets simpeler luchtafzuiging ofzo).

In je "spauwmuur" kan je rockwool stoppen, maar gewoon lucht werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
http://www.dvdzone.nl/kijkruimte/

Kijk zeker even daar.. Deze persoonlijk heeft dat ook gedaan.. En behoorlijk grondig ook moet ik zeggen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op woensdag 21 november 2001 13:39 schreef tbusquet het volgende:
Ik ben bang dat het maar minimaal zal gaan helpen. Als je zoiets wilt gaan doen moet je voor een "zwevende" kamer in je eigen kamer gaan. Dus een kamer in je kamer bouwen met minimaal aan contact oppervlak. Dit is een dure grap. Ik ben bang dat iedere andere vorm van geluidsisolatie wel wat helpt, maar dat het voor het geld absoluut niet bevredigend zal zijn.
Helemaal mee eens. Het moet ook heel precies, kieren en gaatjes zijn dodelijk.
Zeker voor een drumstel is het een moeilijke klus.

Zoek eens met google op "soundproofing drums", of vraag de folder aan van de nederlands stichting geluidshinder, daar staat een bouwtekening in van een geluidshok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb verder geen verstand van welk materiaal wel en niet goed werkt enzo, maar dnek wel aan de brand veiligheid etc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 21 november 2001 13:39 schreef tbusquet het volgende:
Dit is zover ik heb kunnen zien de enige echte oplossing...

Alle andere oplossingen zijn leuk maar zijn alleen maar Akoustiek doders, de ruimte zal dood gaan klinken maar de buren zullen je prima bliven horen.

Zoals tbusquet al schreef een ruimte in een ruimte met een minimum aan kontaktpunten is de enige echte oplossing.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sponz die vertelde wat over De Nederlandse Stichting Geluidshinder. ik heb op hun site http://www.nsg.nl gekeken en zag dat je er foldertjes kunt aanvragen over isolatie e.d. is dat wat? heeft iemand er zo een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wat eht goed helpt is gasbeton blokken voor je wand en dan een centimeter of 3 tusen de wand en de blokken en dan opvullen met zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op woensdag 21 november 2001 14:46 schreef Jos_The_Boss het volgende:
Sponz die vertelde wat over De Nederlandse Stichting Geluidshinder. ik heb op hun site http://www.nsg.nl gekeken en zag dat je er foldertjes kunt aanvragen over isolatie e.d. is dat wat? heeft iemand er zo een?
Ik heb die folder een keer aangevraagd (fl 7,50). Handig, staat van alles in, ook de sociale aspecten van geluidshinder enzo.. Ik vond het de 7,50 wel waard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 14:48 schreef YT-Croc het volgende:
Wat eht goed helpt is gasbeton blokken voor je wand en dan een centimeter of 3 tusen de wand en de blokken en dan opvullen met zand.
:? ik las hier:

materialen

onder gasbeton, dat gasbeton te licht is en dus minder gseschikt voor geluids isolatie is.

of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 21 november 2001 14:48 schreef YT-Croc het volgende:
Jahaaaa weet je... ingraven, beton een meter of 3 dik, de matrassenhal tegen de muur en je drumstel vliegen jahaaa dat is het haleluja !!!

(je begrijpt hopelijk dat dit een puur Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/devil/saevilw.gif opmerking is he ;) )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30

FFF

Denk dat je heel wat isolatie nodig hebt om een drumstel te isoleren :D , heb hier ook houten vloeren en me stereotje is goed te horen, ook waar de meeste het niet op prijs stellen :P

Verder zou je voor een klein resultaat, op je vloer een multiplex op mdf vloer kunnen maken met daartussen isolatie, en daarop een vloerbedekking. Tegen de wanden kun je een geluidsdempend isolatie materiaal gebruiken, en daarvoor gewoon een gips wand (eenvoudig en goedkoop). Op de gips kun je ook vloerbedekking doen, of als het nog een beetje mooi moet zijn, gewoon behang ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik gewoon steenwol tussen de muren doe, dat kost bijna niet met subsidie (0,95 ct per m2)
ik weet ook nog niet wat het budget is..

• FFF
  • Laatst online: 06:30

FFF

Op woensdag 21 november 2001 16:42 schreef Jos_The_Boss het volgende:
ik denk dat ik gewoon steenwol tussen de muren doe, dat kost bijna niet met subsidie (0,95 ct per m2)
ik weet ook nog niet wat het budget is..
als het lelijk mag zijn hoeven er volgens mij niet eens platen voor, hoe minder geleiding hoe minder geluid lijkt me, platen moeten ergens aan bevestigd worden.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Gewoon gordijnen ophangen tegen je muur met nog wel wat ruimte ertusssen. Het geluid slaat dan dood tegen de gordijnen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• TheLemon

TheLemon

Met "wat" ruimte ertussen... Je doelt waarschijnlijk op staande golven, die je kunt elimineren op die manier. Als een frequentie irritant hard wordt versterkt door je ruimte, kun je die elimineren door een gordijn ofzo op een kwart van de golflengte van die frequentie van een reflecterende muur te hangen. Dan komt 'ie precies in tegenfase in gordijn terecht. Helpt echter bijzonder weinig tegen geluidsoverlast naar buiten toe.

Verwijderd

Topicstarter
het betreft een zolder kamer met een schuin dak en 2 rechte muren, ik maak er geoon een soort zwevende kamer in, asl het budget dat toelaat, hehe

• Y0ur1
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 14:58 schreef Jos_The_Boss het volgende:

[..]

materialen

onder gasbeton, dat gasbeton te licht is en dus minder gseschikt voor geluids isolatie is.

of.....
Dat gasbeton heeft er niksmee te maken, kan ook iets anders zijn, maar dat zand is het belandrijkste. Is beetje rigoreus, maar dan heb je echt wat, geloof me :)
op die site van je
Zand heeft een hoog soortelijk gewicht en een hoge inwendige demping, is daarom bijzonder geschikt voor het verbeteren van de luchtgeluidisolatie van een vloer of dak. In een spouwmuur echter heeft het meestal een nadelige invloed op de geluidsisolatie, het koppelt de beide spouwbladen.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Op donderdag 22 november 2001 16:40 schreef Jos_The_Boss het volgende:
het betreft een zolder kamer met een schuin dak en 2 rechte muren, ik maak er geoon een soort zwevende kamer in, asl het budget dat toelaat, hehe
iets anders, als je huis te koop staat (je sig) is het dan niet zonde, al die moeite daar nog in te steken?

Verwijderd

Dat noppenschuim kun je gewoon bij de gamma ofzo halen. En is NIET brandbaar

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 17:15 schreef Sponz het volgende:

iets anders, als je huis te koop staat (je sig) is het dan niet zonde, al die moeite daar nog in te steken?
ik ben ook niet dom hoor (misschien d8 je da) moet in het nieuwe huiz.....

o en wat kost dat noppenschuim en zit dat op een rol oid?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
bij bouwmarkt (Praxis iig) kun je speciale geluidswerende platen kopen. Lijkt een beetje op een kruising tussen rockwool en gekleurd katoen, moet je maar eens kijken. Inclusief montagemateriaal waardoor je niet alsnog geluidsbruggen krijgt.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
prix? price? prijs? Preis?

• TheLemon

TheLemon

Ik dacht 15 gulden voor zo'n plaat en die is dan geloof ik 1*1 meter. Maar pin me er niet op vast, want dat is jaren geleden en misschien vergis ik me, maar het is iig een indicatie. Je kunt ook gewoon van die noppenmatrassen kopen. Ik geloof wel dat je het ook duurder kan kopen, dan hebben ze een veel hogere dempingsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

En bij Gamma (dat zeg ik) hebben de een fantastische aanbieding voor platen "Isofix geluidsisolatie". Een plaat van 100 * 50 * 3,5 voor "slechts" f 47,50 (na zaterdag weer f 59,95)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah $$$$$ ik ben geen sinterklaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hele kamer volplakken met noppen-schuim dat zal VET zijn >:).

En dan hoogpolig tapijt :)

Maare word wel heel duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topic = aardig dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
in de buurt vragen of ze nog matrassen hebben

kun je ook nederland's grootste slumber-party houden én veilig hard tegen muren aanrennen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 26 november 2001 21:50 schreef stanley het volgende:
topic = aardig dood :(
Kennelijk niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Kotm ook gewoon omdat het helemaal nergens toe leidt. Een kamer geluids isloren is denk ik alleen maar interessant als die kamer nog gebouwd moet worden, en zelfs dan denk ik dat je nog duur uit zal zijn.
Alle oplossingen die in deze draad gegeven zijn, zijn zoals Baklap al zei gewoon manieren om je kamer akoestisch dood te krijgen terwijl je buren je nog prima zullen horen. Sterker nog, je buren zullen je extra goed horen omdat je het geluid harder zal gaan zetten omdat het minder hard klinkt zonder reflecties.
Een kamer geluidsisoleren kan bijna gewoon niet, tenzij je heel veel knaken en tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kost veel knakken , maar verhuizen is nog duurder !!

Ik wil van mijn werkkamer een HT-ruimte maken.
Maar ik denk dat ik een paar moeilijkheden heb , qua isolatie van geluid voor de buren .
De kamer is boven en is 2,7m op 4.6m en 2meter hoog. De muren zijn dun en de vloer is volledig van hout.
Wat is de goedkoopste oplossing om die kamer ,goed geisoleert te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Laatst online: 24-08-2021
Misschien is de aanschaf van een digitaal drumstel makkelijker? Zal ook wel duur zijn, maar die zijn wel mooi en stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op woensdag 21 november 2001 14:58 schreef Tweakerboy1986 het volgende:

[..]

materialen

of.....
vreemd...

ik heb een tijd geleden een scheidingsmuur gebouwd tussen wat nu mijn kamer is en een andere kamer. het was dus 1 ruimte. de geluidisolatie moest redelijk zijn, want het zijn twee studentenkamers.

eerst heb ik een dubbele gipsplaat muur gebouwd, dus 3 lagen gipsplaat met overal glaswol ertussen. ik dacht dat dit goed zou zijn, maar je kon gewoon horen waar de tv stond in de kamer ernaast. daarom heb ik er een wand van 7cm gasbeton voorgezet, en nu hoor je niets meer. alleen als ik de muziek keihard aan heb staan hoor je dat wel, maar niet echt hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
goedkope oplossing is met zand, heb hem hierboven al een keer gelezen. Al heb je maar 2 cm, zand is een betere isolatie dan bijvoorbeeld dat rockwool spul (helpt niet zo veel). in breda hebben ze bij het nieuwe poppodium het wat extremer gedaan daar hebben ze twee wanden van 20 cm met zand. als er binnen 120db is dan is het buiten 30 db, juist vermindering van 90db in 40 cm, dat vind ik toch wel behoorlijk.

Zorg ook wanneer je een dubbele wand gebruikt dat je de muur niet vastzet aan de grond en de overige verbindingspunten ŽlosŽmaakt met iets van rubber. Anders dreunt de bas door alle vast bevestigings punten en dan help het nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:26

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je nou tussen de oude wand en de nieuwe allemaal eierdozen doet, ik weet dat daar weleens een hele loods is mee geisoleerd met succes

iRacing Profiel

Pagina: 1