Toon posts:

Ervaringen Wanadoo Hometime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een van de eerste gebruikers van Wanadoo Hometime. Op het inbelprobleempje in de eerste week :( na was ik heel erg tevreden over dit account voor mijn isdn-lijntje. :9

Maar de laatste 2 weken ben ik heel, heel erg ontevreden hierover. Het inbellen gaat nog steeds perfect, maar daarna is het huilen. :'( :'( :'( Er is amper dataverkeer, veel sites kan ik nauwelijks laden, mijn mail ophalen via outlook is een grote ramp, sterker hij doet helemaal niks. Af en toe blinkt dat verbindingsicoontje bij mijn xp-klokje op en dan weer helemaal niks. :?

Ja, daar betaal ik niet voor! |:(

Iemand hier op gathering hetzelfde probleem? En is er ook iemand die een oplossing heeft? ;(

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Ja, hier hetzelfde probleem... ging allemaal redelijk goed, tot een week geleden... inbellen gaat wel goed (meestal gewoon 1x :P) maar laden van pagina's is K*T en ophalen van meel via Outlook ook 3x nix |:(

Laten we maar hopen dat ze 't snel veranderen...

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Emielio|IA
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Wil ik nog ff aan toevoegen... pagina's laden is verder nie zo erg... MAAR NU PAKT IE TWEAKERS.NET OOK AL NIET MEER... Kijk, als we zo beginnen heb ik 't snel bekeken :( :( :(

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

Verwijderd

ik kan ook met sommige servers niet connecten, abn.nl bv

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 20 november 2001 22:56 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:
Ik was een van de eerste gebruikers van Wanadoo Hometime. Op het inbelprobleempje in de eerste week :( na was ik heel erg tevreden over dit account voor mijn isdn-lijntje. :9

Maar de laatste 2 weken ben ik heel, heel erg ontevreden hierover. Het inbellen gaat nog steeds perfect, maar daarna is het huilen. :'( :'( :'( Er is amper dataverkeer, veel sites kan ik nauwelijks laden, mijn mail ophalen via outlook is een grote ramp, sterker hij doet helemaal niks. Af en toe blinkt dat verbindingsicoontje bij mijn xp-klokje op en dan weer helemaal niks. :?

Ja, daar betaal ik niet voor! |:(

Iemand hier op gathering hetzelfde probleem? En is er ook iemand die een oplossing heeft? ;(
wat een onzin, heb isdn en hometime, NOOIT maar dan ook NOOIT problemen......zal wel aan jezelf liggen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De laatste week heb ik hier ook last van ja, niet altijd maar wel steeds vaker. Word tijd dat ze dat een snel oplossen, anders stel ik voor dat ze hun naam wijzigen in Wanadoo SuperNep.

Virussen? Scan ze hier!

• Tjeerd
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Echt eigenaardig, als leek denk ik dan, als alle DSL en kabelproviders vette bandbreedte kunnen leveren, waarom kan een betrekkelijk simpele 56k/isdn inbelprovider dan niet een constante goeie bandbreedte leveren?

Waar kan zoiets aan liggen?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik wil ook hometime nemen, maar op de site staat dat het niet geschikt is voor een ISDN verbinding en dat je alleen met een 56K analoog kan inloggen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Flickr

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 22 november 2001 13:16 schreef ruubruub het volgende:

[..]

Ik wil ook hometime nemen, maar op de site staat dat het niet geschikt is voor een ISDN verbinding en dat je alleen met een 56K analoog kan inloggen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
In het begin kon je met ISDN nog wel inschrijven (/me is een van de gelukkigen :P), later hebben ze dat gestopt omdat er veel meer ISDN-ers kwamen dan verwacht. Ze hadden verwacht dat er van de 5 mensen zie zouden inschrijven één met ISDN en vier met analoog zouden werken, maar het bleek precies andersom te zijn...

Virussen? Scan ze hier!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
maar het is eigenlijk gewoon mogelijk, maar ze willen het leiver niet hebben of bellen jullie met een speciaal proggie zoals RVS-COM ofzo in?

Dus als ik het nou gewoon aan vraag en probeer in te bellen, zou het dan moeten lukken?

Flickr

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

het enige waar ik last van heb, is dat sommige sites niet goed bereikbaar zijn.
Heb eens wat traces gedaan, en het houdt allemaal op met die Level3 netwerkzooi. Die schijnen megaproblemen te hebben (te weinig capaciteit).
Maar het gekke is,dat Wish er bij mij wel doorheen prikt, met dezelfde traceresultaten? Ligt het dan nog aan de routering? Ben geen echte netwerkkenner :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op donderdag 22 november 2001 19:07 schreef 2Dutch2 het volgende:
het enige waar ik last van heb, is dat sommige sites niet goed bereikbaar zijn.
Heb eens wat traces gedaan, en het houdt allemaal op met die Level3 netwerkzooi. Die schijnen megaproblemen te hebben (te weinig capaciteit).
Maar het gekke is,dat Wish er bij mij wel doorheen prikt, met dezelfde traceresultaten? Ligt het dan nog aan de routering? Ben geen echte netwerkkenner :)
Mij is precies hetzelfde opgevallen...met wanadoo kan ik vaak bepaalde sites totaal niet bereiken. Dat is ook te zien met tracert, terwijl diezelfde site met TMF-web totaal geen probleem is!! :(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
gewoon proxy gebruiken
heb je nergens last van

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ja dûh! Wanadoo sux :(

• Attilla
Op donderdag 22 november 2001 20:26 schreef cREATiVe8500 het volgende:
op basis van wat zeg je dit nou ?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 22 november 2001 20:26 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Onzin, het is hartstikke goed juist.

Flames sucken, en wat jij postte was een flame ja.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dit is nieuw voor mij. Kom op alle sites dacht ik toch. Mischien nog een paar voorbeelden van pagina's die niet bereikbaar zouden zijn dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 20:25 schreef Attilla het volgende:
gewoon proxy gebruiken
heb je nergens last van
Kan iemand mij de DNS en Proxy specs doorgeven van Wanadoo Hometime ISND. Kan ze nergens vinden

• Attilla
dns weet ik niet uit me hoofd

en goh wat een verassing proxy.wanadoo.nl:8080

Verwijderd

wanneer leren mensen nou eens dat goedkoop altijd duurkoop is... denk na hoeveel tijd je wint als je gewoon een "echt" abbonement neemt ipv een goedkoop product waarvan je van te voren weet dat het niet gaat werken..

:? Irritante Nederlandse eigenschap :?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02

scorpionv

This space for rent

Op zondag 25 november 2001 20:59 schreef nlchandler het volgende:
wanneer leren mensen nou eens dat goedkoop altijd duurkoop is... denk na hoeveel tijd je wint als je gewoon een "echt" abbonement neemt ipv een goedkoop product waarvan je van te voren weet dat het niet gaat werken..

|:( Ga je huiswerk maken! :(

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:59 schreef nlchandler het volgende:

misschien moet je is nadenken, goedkoop == duurkoop ja, maar dit is niet goedkoop. adsl kost 80 piek per maand, heb je dikke bandbreedte at least 50x zoveel als met hometime (logisch, isdn gaat niet sneller dan 8k/sec), bovendien heb je me hometime een download limiet van 2gb, en met adsl meestal niet...

hometime kost 60 piek ofzo (weet niet psies), dus 20 piek goedkoper, maar er kunnen qua bandbreedte dus 50 mensen meer op eenzelfde lijn als met adsl...dus helemaal geen goedkope zooi.... het is goedkoper dan gewoon bellen ja, maar dat is adsl ook

• Attilla
kertje

ik ben nu al 2 keer over mun zogezegd data limiet heen

Het is de bandbreedte van je homepage
niet van je verbinding.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20

me1299

$ondertitel

ik wordt er de laatste tijd ook schijtziek van! Gaat allemaal baggertraag, en je kan idd een hele zooi sites gewoon niet bezoeken.

Tip ga niet een belangrijkste windows update downloaden :(

Na 30x resumen ben ik nu weer bij af. 90% van de keren komt er gewoon niks door, en als er wat door komt gaat het supertraag en houd het daarna ook weer op.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

nlchandler heeft misschien niet in de gaten dat het hier niet om het gratis abonnement van wanadoo gaat :)
Topictitel bewerk ik trouwens iets, om te voorkomen dat er twee vrijwel gelijke topics lopen...

Verwijderd

Er is amper dataverkeer, veel sites kan ik nauwelijks laden, mijn mail ophalen via outlook is een grote ramp, sterker hij doet helemaal niks. Af en toe blinkt dat verbindingsicoontje bij mijn xp-klokje op en dan weer helemaal niks. :?

Er waren problemen met een van de routers:
Mbv een site posted in een newsgroup (www.startpagina.nl) heb ik het probleem kunnen reproduceren, het blijkt een MTU probleem te zijn dat alleen optreedt bij ISDN, MPPP multilink PPP) lijkt er extra last van te hebben (ook met 1 link), packets groter dan een bepaalde size (tussen de 1400 en 1500) worden niet doorgelaten.
Een IOS update heeft de problemen als het goed is opgelost.

-- slakkie

nb. De newsgroup in kwestie is nl.internet.providers (thread : surfen met wanadoo traag)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 11:16 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Kan iemand mij de DNS en Proxy specs doorgeven van Wanadoo Hometime ISND. Kan ze nergens vinden
DNS: 194.134.5.55 / 194.134.5.5 / 194.134.0.97
Pagina: 1