Nu ff duidelijkheid over XP activeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

Klippy

Still Game

Topicstarter
Geachte medetweakers, ik moet jullie nog ff lastigvallen met een vraag.

Heb 3x gesearched, een half uur de MS site doorzocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Het gaat om de WinXP Home Edition update.

Als je deze officieel koopt in de winkel moet je 'm activeren natuurlijk. Geen probleem.
Maar het probleem is dat er 2 PC's zijn waar het op moet.

De vraag is nu: Kan dan op beide met dezelfde licentie. En krijg je dan geen problemen met die activatiecode na een herinstallatie? Of dat helemaal legaal is hebben we 't niet over, 1x XP kopen vind ik al ruim voldoende hoor.

Als dat niet gaat heb ik me laten vertellen dat je een 2e licentie kan aanschaffen bij Microsoft voor de 2e PC voor iets van 80 piek. Klopt dat en wat gaat dat precies kosten?

Dus als iemad hier ervaring mee heeft laat 't ff weten, scheelt een hoop werk en ellende.
Niet dat ik daar volgende week aankom met XP en dat 't maar op 1 PC werkt. Geen zin in. En 't moet een beetje officieel zijn, dus cracks etc. zijn geen optie.

Alvast vriendelijk bedankt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als de tweede PC exact de zelfde configuratie heeft als de eerste lukt het. Anders:

Op PC1 XP zetten en activeren,
XP op PC2 zetten, Microsoft bellen, zeggen dat je een nieuwe PC kocht en nu XP erop wil zetten. Zij zeggen dan dat het al op een PC staat. Zeggen dat je die schijf geformat hebt, ze maken daar een aantekening van en ze geven je een nieuwe code 8-)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Je kan ook per e-mail activeren, toch?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 23:00 schreef OProg het volgende:
Als de tweede PC exact de zelfde configuratie heeft als de eerste lukt het. Anders:

XP op PC2 zetten, Microsoft bellen, zeggen dat je een nieuwe PC kocht en nu XP erop wil zetten. Zij zeggen dan dat het al op een PC staat. Zeggen dat je die schijf geformat hebt, ze maken daar een aantekening van en ze geven je een nieuwe code 8-)
En wat als ik dan die PC's weer eens moet formatteren :?

Ik vindt MS maar vaag bezig hoor. Echt ze weerhouden de mensen ervan om 't te kopen.
Als 't nu niet een beetje officieel moest zou ik zeggen zet mijn Corporate erop, klaar met de zooi.

Maar als ik die 2e PC nu ook officieel wil aanmelden lukt dat? En waar?

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Op dinsdag 20 november 2001 23:38 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

En wat als ik dan die PC's weer eens moet formatteren :?

Ik vindt MS maar vaag bezig hoor. Echt ze weerhouden de mensen ervan om 't te kopen.
Als 't nu niet een beetje officieel moest zou ik zeggen zet mijn Corporate erop, klaar met de zooi.

Maar als ik die 2e PC nu ook officieel wil aanmelden lukt dat? En waar?
Um...je gaat het dus niet officieel doen, begrijp ik, aangezien je voor PC2 dus geen licentie hebt...nah ja, zal wel.

Probeer het, lijkt mij eigenlijk een warez request als we iets anders zeggen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14

Gewoon dit proberen..

Verwijderd

dit lukt nog niet altijd (denk ik), je hebt nog altijd een processor nummer, dit kan je bij sommige moederborden disablen zodat dit niet word doorgegeven, maar zo zullen er in andere hardware ook nog dingen zitten (denk ik). please correct me if i'm wrong

Verwijderd

:? vraag :? : zit hier geen beveiliging op? dat zodra je op internet gaat, en een update probeert uit te voeren (hier worden gegevens verstuurd), dat ze dat bij M$ kunnen zien ?

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

volgens mijn wil microsoft gewooon dat er cracks uitkomen met zo'n beveiliging want microsoft denkt dat het nie te kraken is maar alles is te kraken dus snap i nie helemaal waarom zo strenge beveiliging :?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 05:07 schreef senater het volgende:
volgens mijn wil microsoft gewooon dat er cracks uitkomen met zo'n beveiliging want microsoft denkt dat het nie te kraken is maar alles is te kraken dus snap i nie helemaal waarom zo strenge beveiliging :?
1 beveiliging die volgens mij zou helpen mischien is:
Windows XP uitbrengen op DVD, (bijna) niemand heeft een DVD-Schrijver... >:)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 04:43 schreef Tijger het volgende:

[..]

Um...je gaat het dus niet officieel doen, begrijp ik, aangezien je voor PC2 dus geen licentie hebt...nah ja, zal wel.

Probeer het, lijkt mij eigenlijk een warez request als we iets anders zeggen.
De 2e vraag was wat een Licentie voor de 2e PC kost en hoe ik die kan krijgen. MS bellen :?
Maar zo te horen is hier niet veel ervaring mee :?

Normnaal zou dit geen probleem zijn, gewoon 2x installleren, maar weet niet of dat zo makkelijk gaat met XP. Maar 2 licenties is dus geen probleem. Maar de vraag is: HOE?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 05:09 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

moet windows wel groter zijn dan 650mb ;)

bovendien, splitsen kan ook nog >:)

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 10:13 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

De 2e vraag was wat een Licentie voor de 2e PC kost en hoe ik die kan krijgen. MS bellen :?
Maar zo te horen is hier niet veel ervaring mee :?

Normnaal zou dit geen probleem zijn, gewoon 2x installleren, maar weet niet of dat zo makkelijk gaat met XP. Maar 2 licenties is dus geen probleem. Maar de vraag is: HOE?
2 licenties ---> 2x XP gaan halen bij je softwareboer.

Of een corporate versie zien te bemachtigen die hoeft namelijk niet te worden geactiveerd online

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 21 november 2001 05:09 schreef Joske-X- het volgende:
tsja en dan XP maar ff 3 CD's (1.5GB bijv.) groot maken? Dan splitsen we het toch fijn van DVD naar 3 CD-R's, en kopieer je het voor installatie allemaal ff op je harddisk, et voila het werkt!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:23 schreef limoentje het volgende:

[..]

tsja en dan XP maar ff 3 CD's (1.5GB bijv.) groot maken? Dan splitsen we het toch fijn van DVD naar 3 CD-R's, en kopieer je het voor installatie allemaal ff op je harddisk, et voila het werkt!!
bwa, dvd'ke van 20 GB maken :P allemaal onnodige dingen daarin zetten :)

Verwijderd

Wat denk je van instaleren activeren en harde schijf omwissellen met die andere pc.Als de configuratie niet teveel afwijkt werkt dit wel.

Er werkt helemaal niets tegen iligaal gebruik.Als je een OS van 600 mb met onzin uitbreid tot 20gb wordt deze binnen een dag geript en ter download aangeboden.

De Xp pro nl versie werd ook de zelfde dag na uitgave al geript aangeboden.

Hoe te gekker de beveiliging des te groter de uitdaging.

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Maar is nou wel of niet moeglijkheid om een 2e licentie te kopen als thuisgebruiker en wat zal dat kosten?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 23:29 schreef LiquidSilver het volgende:
Maar is nou wel of niet moeglijkheid om een 2e licentie te kopen als thuisgebruiker en wat zal dat kosten?
Ja dat is zeker mogelijk, dan koop je een 2de groende doosje in de winkel :)

• Maurits van Baerle
  • Niet online
MS heeft gezegd dat ze pas moeilijk gaan doen bij veel (denk aan 1000) activaties van de zelfde code.
Je moet hem dus gewoon twee keer kunnen activeren volgens mij. Hoef je MS ook niet voor te bellen, het is gewoon even op dat knopje je drukken en klaar is LiquidSilver.

Het is natuurlijk niet legaal maar dat begrijp je al.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 22 november 2001 02:24 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

bwa, dvd'ke van 20 GB maken :P allemaal onnodige dingen daarin zetten :)
Die kan je er weer af halen :) , maar gratis Age Of Empires zou ook wel leuk zijn :P

BTW op mijn niet zo legale windows 2000 cd zitten ook geen support files enzo op

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33
ik merk al weer dat niet veel tweakers een product activation gedaan hebben >:)

nee maar mijn vraag is hoe duur is een corporate edition :?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 00:04 schreef _MRT_ het volgende:
nee maar mijn vraag is hoe duur is een corporate edition :?
Ik geloof dat je de Volume Licensing versie kan kopen vanaf 250 stuks en dat je dan geen WPA hebt.
Is dus niet goedkoop. Tienduizenden euro's :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 23:46 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
MS heeft gezegd dat ze pas moeilijk gaan doen bij veel (denk aan 1000) activaties van de zelfde code.
Je moet hem dus gewoon twee keer kunnen activeren volgens mij. Hoef je MS ook niet voor te bellen, het is gewoon even op dat knopje je drukken en klaar is LiquidSilver.

Het is natuurlijk niet legaal maar dat begrijp je al.
Ja, maar hoe zit 't dan met die hardwarecode etc.
Want normaal zou ik 't wel ff uitprobeen, maar ik moet 't dus zeker weten voordat ik daaraan ga beginnen. Kan daar niet zitten te installeeren, mensen 300 piek uitgegeven en dan zeggen dat 't voor niks is. Want 't moet op beide PC's komen. Maar dan van een 2e goedkope licentie hebben jullie dus nog nooit van gehoord?
Als iemand die een activatie al eens gedaan heeft nou verteld hoe 't precies gedaan wordt en waar naar gekeken wordt zou dat fijn zijn :)

• Supershiva
  • Laatst online: 25-03 16:57
Op vrijdag 23 november 2001 02:35 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Ja, maar hoe zit 't dan met die hardwarecode etc.
Want normaal zou ik 't wel ff uitprobeen, maar ik moet 't dus zeker weten voordat ik daaraan ga beginnen. Kan daar niet zitten te installeeren, mensen 300 piek uitgegeven en dan zeggen dat 't voor niks is. Want 't moet op beide PC's komen. Maar dan van een 2e goedkope licentie hebben jullie dus nog nooit van gehoord?
Als iemand die een activatie al eens gedaan heeft nou verteld hoe 't precies gedaan wordt en waar naar gekeken wordt zou dat fijn zijn :)
Ik heb dus een OEM Pakket gekocht van Win XP Prof. NL en op mijn PC geinstalleerd en geactiveerd. Vervolgens wil ik dit op de PC van mijn ouders met hetzelfde moederbord maar andere processor en andere VGA kaart en toen begon hij toen ik deze wilde activeren wel te zeiken dat deze Windows XP al een keer geactiveerd was en activeerde hij hem dus niet :( dus dat verhaal van ongeveer 1000x activeren met de zelfde CD key gaat dus mooi niet op :(

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 10:01 schreef Supershiva het volgende:

[..]

Ik heb dus een OEM Pakket gekocht van Win XP Prof. NL en op mijn PC geinstalleerd en geactiveerd. Vervolgens wil ik dit op de PC van mijn ouders met hetzelfde moederbord maar andere processor en andere VGA kaart en toen begon hij toen ik deze wilde activeren wel te zeiken dat deze Windows XP al een keer geactiveerd was en activeerde hij hem dus niet :( dus dat verhaal van ongeveer 1000x activeren met de zelfde CD key gaat dus mooi niet op :(
Dan moet je dus even doen wat OProg hierboven al aanraadde. MS heeft gezegd hier soepel in te zijn. Een tweede activatie is dus geen probleem.

Verwijderd

hey,

ik had graag geweten hoe het afgelopen is? Want ik zit met hetzelfde probleem...m'n ouders hebben ook de legale versie, ik kan hem installeren maar niet activeren...is het gelukt door te bellen?
Het zou toch moeten want als je bvb een nieuwe pc koopt moet je toch ook xp nog kunnen gebruiken...en ik zou niet willen dat door het mijne te activeren opeens mijn pa niet meer kan updaten.
Ik heb wel een andere versie, heb de laatste met sp2 ingebouwd.

laat iets weten! :Y)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Kicken na 4 jaar of all things schiet ook niet op he, open gewoon een nieuw topic als je een concreet probleem hebt :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.