Toon posts:

ontzettend hoge ping bij online gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iedere keer als ik online spellen speel heb ik zo'n hoge ping dat ik niet fatsoenlijk kan spelen. Bij Quake kan ik bijvoorbeeld niet meer lopen etc. Het haalt niet uit op welke server ik speel. Overal gezeik. Ik probeer ook wel eens tegen vrienden te spelen via het internet. Een van ons 4-en host. Wie er ook host, ik heb een kut ping.

Ik heb een Mxstream Basic abbonement via Planet Interenet, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Heeft het misschien met een van mijn netwerkinstellingen te maken?

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 00:04
Je weet zeker dat je een 100Mbit kaart erin hebt zitten?
Lijkt me dat het niet aan je instellingen ligt, heb je alle/de juiste protocollen aanstaan :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 22:53 schreef Fozzie het volgende:
Je weet zeker dat je een 100Mbit kaart erin hebt zitten?
Lijkt me dat het niet aan je instellingen ligt, heb je alle/de juiste protocollen aanstaan :? :?
het is een 10/100 Mb netwerkkaart. Maar voor adsl is een 10 Mbit voldoende.

even voor de zekerheid: het gaat om spellen die ik via internet speel en niet via een LAN.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 20 november 2001 22:49 schreef bouncin-j het volgende:
.........Ik heb een Mxstream Basic abbonement via Planet Interenet, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Heeft het misschien met een van mijn netwerkinstellingen te maken?
Mmmm.. daar ligt het dus wel aan... Heb zelf ADSL Basic via XS4ALL. Als ik ping naar een clan dan geeft ie bv. 35. Da's goed. Maar ga ik daadwerkelijk gamen dan schiet de ping schaamteloos door naar soms wel 3500 (!!) Maar gemiddeld zit ik op 1800. Dat gaat dus niet. Probleem bij XS4ALL neergelegd vanavond, zouden morgen antwoord geven...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 23:00 schreef Merely het volgende:

[..]

Mmmm.. daar ligt het dus wel aan... Heb zelf ADSL Basic via XS4ALL. Als ik ping naar een clan dan geeft ie bv. 35. Da's goed. Maar ga ik daadwerkelijk gamen dan schiet de ping schaamteloos door naar soms wel 3500 (!!) Maar gemiddeld zit ik op 1800. Dat gaat dus niet. Probleem bij XS4ALL neergelegd vanavond, zouden morgen antwoord geven...
het gekke is dus dat ik voorheen nooit problemen had. Ik heb hiervoor Windows ME en 200 gedraaid. Ik draai nu XP. Ik heb de juiste driver voor m'n netwerkkaart. Als ik speel heb ik geen actieve downloads of uploads en geen MSN en dat soort dingen actief. M'n firewall uitzetten haalt ook niets uit.

Vrienden van mij, ook allemaal mxstream hebben geen problemen. Die gebruiken het USB en ethernet modem en werken via Planet Internet en XS4ALL.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 23:27
Windows XP is de oorzaak van jouw ping probleem. Download ff alle updates en kijk of het dan beter gaat. Ik heb hier al meerdere mensen over gehoord.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan inderdaad winxp zijn, check je video drivers kan het ook aan liggen, althans dat was bij een probleem.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Pagina: 1