What about natuurlijke selectie. Als webdesigner WIL ik niet iedere klant die interesse in mij heeft. Ik moet op één lijn liggen met een klant. Als een klant zich geschokt voelt door een plaatje met 'I'm masturbating' erop, dan heeft misschien samenwerking ook geen zin.
Tuurlijk wil je een bepaald soort klanten trekken, maar zijn de klanten al klaar voor "schunnige" plaatjes? Oftewel hoeveel klanten kun je kwijtraken met een dergelijke afbeelding en hoeveel klanten trek je aan met een dergelijke afbeelding.
Als jongeren een dergelijke afbeelding zien kunnen ze er nog om lachen. Maar ik heb de website vanmiddag hier bijvoorbeeld aan een reclamebureau laten zien welke op bezoek was. Ze stonden gewoonweg versteld van de afbeelding. Het is gewoon net té.
b) What about pushing the envelope. Als webdesigner wil ik de limieten leren kennen en erover heen gaan. Pas als ik de limiet heb gevonden kan ik dat weer aan mijn klant verkopen. Als ik alleen maar binnen geijkte paden blijf werken maak ik nooit progressie.
Je kunt o zo veel progressie, innovatie en hipheid uitproberen en uitstralen. Maar is het resultaat hiervan ook werkelijk bruikbaar en gebruiksvriendelijk ondanks de mooie en flitsende gatchets?
Hoe belangrijk is die site nou helemaal?
Minder belangrijk als veel mensen menen te moeten denken. Het echte verkoopgesprek begint pas wanneer potentiele klant en bureau aan de tafel gaan zitten. Ik weet zelf niet hoe het bij andere bureau's gaat maar waar ik werk hebben we veel meer rendement van mond-tot-mond reclame dan van de site.
Je eigen corporate website is heel erg belangrijk en niet alleen als marketing middel. Als ik naar de statistieken kijk zie ik bijna 80% van de geinteresseerden toch een bezoek brengen aan onze website, voor informatie, referenties bekijken, en de laatste projecten in de gaten houden.
Dit hangt natuurlijk van het bedrijf af wat bij de website hoort. Maar in het geval van mediamonks is de website een erg belangrijk communicatiemiddel.
Bovendien, nu Razorfish, Agency, LosyBoys etc. allemaal aan het bezuinigen zijn kunnen ze volgens jou dus maar beter hun sites wegdoen. Hij is toch niet zo belangrijk

Wat een pretenties. Ik zou dan graag een profiel willen hebben van de gemiddelde bureauzoeker, als je het dan toch zo goed weet

.
Het gemiddelde profiel hangt af van o.a. het soort klanten.
Ik zeg niet dat ik het zo goed weet, maar wel dat ik er veel ervaring mee heb. De bezoekers van een site waarvan je verwacht dat ze toch wel enige basiskennis hebben, blijken dikwijls niet eens te weten hoe een form werkt, of uberhaupt niet eens hoe men omgaat met de navigatie van een website.
Alweer behoorlijk pretentieus. No offence, maar who died and made you Jakob?
No flame intended, maar je moet het met me eens zijn dat er meer wegen naar Rome leiden, en ook al volgen ze niet allemaal de Gordijnstok-way, dan hoeven ze niet perse slecht te zijn.
Er zijn zeker meer wegen die naar Rome leiden, maar regelmatig voeren wij ook listening labs uit op concepten waarbij we vrijwilligers vragen, en gevorderde internetgebruikers. Daaruit kan ik toch afleiden dat de gemiddelde bezoeker vaak moeite heeft zijn weg te vinden in een website.
Laat ik verder duidelijk zijn: pixelsfontjes en pixelmannetjes kennen we inderdaad al wat langer, net als de obligate :: en []-jes, maar mij gaat het hier om de visie die er ongetwijfeld achter deze site zit en de resolute manier waarop sommigen menen deze in de grond te moeten boren zonder IMHO echt steek houdende argumenten.
De argumenten genoemd zijn zeker argumenten die zich allang bewezen hebben in o.a. onderzoeken van Gartner. We boren deze website zeker niet aan alle kanten de grond in, maar we geven onze mening over de positieve en negatieve zaken in deze website.
Ik ben van mening dat het onderzoeken van deze "resultaten" bij een aantal personen een lichtje doet gaan schijnen, van goh "dat klopt, of dat klopt niet".