Waarom wil je geen gebruik maken van File::Copy
Toch vrij standaard IMHO...
Om wat voor bestanden gaat het? Als het om simpele tekstbestandjes gaat zou je zoiets kunnen overwegen:
Beetje simpel, ik zou dit niet voor bijvoorbeeld plaatjes of tar's gebruiken. Anders een beetje aanpassen of een systeem commando gebruiken?
Om wat voor bestanden gaat het? Als het om simpele tekstbestandjes gaat zou je zoiets kunnen overwegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #!/usr/bin/perl -w
use strict;
my $bron = "bron.txt";
# of 'shift @ARGV' voor shell tooltje
my $doel = "doel.txt";
# of 'shift @ARGV' voor shell tooltje
open IN, $bron or die "Oeps, lezen uit $bron lukt niet: $!\n";
open OUT, ">$doel" or die "Oeps, schrijven naar $doel lukt niet: $!\n";
while (<IN>) {
print OUT $_;
}
print "$bron naar $doel gekopieerd...\n"; |
Beetje simpel, ik zou dit niet voor bijvoorbeeld plaatjes of tar's gebruiken. Anders een beetje aanpassen of een systeem commando gebruiken?
hmz ... dus de eni manier om harde copy te doen, is op wat voor manier dan ook het bestand in te lezen, en daarna in een nieuw bestand te plaatsen 
Het gaat namelijk om een perl script van 2 regels;
- delete bestand.x
rename beatdn.y naar bestand.x
nu is het originele bestand gewoon een .HTML dus de door jou aangerade truuk is haalbaar , echter had ik dat absoluut niet verwacht in Perl, zeker niet gezien het feit dat renamen bijvoorbeeld wel zonder probs kan.
ThX enyway
Het gaat namelijk om een perl script van 2 regels;
- delete bestand.x
nu is het originele bestand gewoon een .HTML dus de door jou aangerade truuk is haalbaar , echter had ik dat absoluut niet verwacht in Perl, zeker niet gezien het feit dat renamen bijvoorbeeld wel zonder probs kan.
ThX enyway
Wat wil je nou precies?Op dinsdag 20 november 2001 22:59 schreef Koffie het volgende:
- delete bestand.x
Dit is natuurlijk geen copieren van data, maar moven?
(eigenlijk zelfs forced move)
Sorry, zat er met me kop niet bij.
Er is een bestand en die moet gekopieerd worden naar een andere naam (source moet dus blijven bestaan).
Maar goed, omdat het een .HTML is, heb ik het met bovenstaande truuk gedaan.
Er is een bestand en die moet gekopieerd worden naar een andere naam (source moet dus blijven bestaan).
Binaire files werken zo ook hoorOp dinsdag 20 november 2001 23:07 schreef Koffie het volgende:
ehm, `cp outbestand nieuwbestand`; ??
Een systeemcommando gebruiken dus zoals ik al zei. Nadeel is dat het niet echt platformonafhankelijk is.
Pagina: 1